KSS uygulamalarının çalışanların sadakatı, organizasyon bağlılığı ve algılanan hizmet kalitesi üzerine etkisi: Irak'ta yükseköğretim kurumları üzerine bir araştırma

dc.contributor.advisor Çiğdemoğlu, Ceyhan
dc.contributor.author Mohammed, Mohammed Adnan
dc.contributor.other Public Relations and Advertising
dc.contributor.other 05. School of Business
dc.contributor.other 01. Atılım University
dc.date.accessioned 2024-07-07T12:46:12Z
dc.date.available 2024-07-07T12:46:12Z
dc.date.issued 2022
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, Irak'taki yükseköğretim kurumlarında kurumsal sosyal sorumluluk uygulamalarının çalışan bağlılığı, bağlılığı ve algılanan hizmet kalitesi üzerindeki etkisini ortaya çıkarmaktır. Araştırmanın değişkenleri arasındaki ilişkiyi test etmek için nicel bir yaklaşım olarak kesitsel anket deseni kullanılmıştır. Kerkük kentindeki devlet üniversitelerinde çalışanlara şahsen bir anket dağıtıldı. Uygun bir fidan tekniği kullanılarak devlet üniversitelerinden 101 personelden veri toplanmıştır. Anketten elde edilen verilerin analizinde SPSS 21.0 ve AMOS 21.0 programları kullanılmıştır. Sonuçlar, kurumsal sosyal sorumluluk uygulamalarının, Kerkük'teki Irak devlet üniversitelerinde çalışanların sadakati ve bağlılığı ile hizmet kalitesi üzerinde pek çok açıdan olumlu bir etkisi olduğunu göstermektedir. Ayrıca, çalışanların sadakati ve bağlılığı, Kerkük kentindeki Irak devlet üniversitelerinin sunduğu hizmetin kalitesi üzerinde olumlu bir etkiye sahiptir.
dc.description.abstract The aim of this study is to reveal the impact of corporate social responsibility practices on employee's loyalty, commitment and perceived service quality in higher education institutions in Iraq. A cross-sectional survey design as a quantitative approach was used to test the relationship between the variables of the study. A questionnaire was distributed in person to workers in public universities in the city of Kirkuk. Using a convenient sapling technique, data was collected from 101 staff from the public universities. The SPSS 21.0 and AMOS 21.0 programs were used to analyze the data resulting from the questionnaire. The results indicate that the practices of corporate social responsibility in most of its aspects have a positive impact on the loyalty and commitment of employees and the quality of services in the Iraqi government universities in Kirkuk. Moreover, the loyalty and commitment of employees have a positive impact on the quality of service provided by Iraqi public universities in the Kirkuk city. en
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/5008
dc.language.iso en
dc.subject Eğitim ve Öğretim
dc.subject İşletme
dc.subject Bağlılık
dc.subject Irak
dc.subject Irak-Kerkük
dc.subject Education and Training en_US
dc.subject Business Administration en_US
dc.subject Kurumsal sorumluluk
dc.subject Commitment en_US
dc.subject Kurumsal sosyal sorumluluk
dc.subject Iraq en_US
dc.subject Iraq-Kirkut en_US
dc.subject Sosyal sorumluluk
dc.subject Institutional responsibility en_US
dc.subject Corporate social responsibility en_US
dc.subject Çalışanlar
dc.subject Social responsibility en_US
dc.subject Örgütsel bağlılık
dc.subject Workers en_US
dc.subject Organizational commitment en_US
dc.subject Üniversiteler
dc.subject Universities en_US
dc.title KSS uygulamalarının çalışanların sadakatı, organizasyon bağlılığı ve algılanan hizmet kalitesi üzerine etkisi: Irak'ta yükseköğretim kurumları üzerine bir araştırma
dc.title The impact of CSR practices on employees' loyalty, organizational commitment, and perceived service quality: A study on higher education institution in Iraq en_US
dc.type Master Thesis
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Çiğdemoğlu, Ceyhan
gdc.coar.type text::thesis::master thesis
gdc.description.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme (İngilizce) Ana Bilim Dalı / İşletme Yönetimi (İngilizce) Bilim Dalı
gdc.description.endpage 122
gdc.description.startpage 0
gdc.identifier.yoktezid 721599
relation.isAuthorOfPublication fb2c3b66-c475-4848-870d-e64ac08b6a36
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery fb2c3b66-c475-4848-870d-e64ac08b6a36
relation.isOrgUnitOfPublication 841d7092-7028-4c5e-80ae-af8281c40f91
relation.isOrgUnitOfPublication 5232d05c-a649-4c17-8445-8ef86e80a51c
relation.isOrgUnitOfPublication 50be38c5-40c4-4d5f-b8e6-463e9514c6dd
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 841d7092-7028-4c5e-80ae-af8281c40f91

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
721599 The impact of CSR practices on employees' loyalty, organizational commitment, and perceived service quality.pdf
Size:
4.84 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections