İnsan-bilgisayar Etkileşiminde Duygusal Tasarımının Etkisi: Bir Göz Takibi Çalışması

dc.contributor.advisor Yazıcı, Ali
dc.contributor.advisor Özçelik, Erol
dc.contributor.author Genç, Sevgi
dc.contributor.other Software Engineering
dc.contributor.other 06. School Of Engineering
dc.contributor.other 01. Atılım University
dc.date.accessioned 2024-07-07T12:49:01Z
dc.date.available 2024-07-07T12:49:01Z
dc.date.issued 2017
dc.description.abstract Bu çalışmada duygusal tasarımın insan-bilgisayar etkileşimi üzerine olan etkisini incelemek amaçlanmıştır. Bu amaç için, duygusal ve duygusal olmayan materyaller hazırlanmıştır. Bu materyaller hem resimleri hem de metinleri içermektedir. Bu amaç doğrultusunda, toplamda 57 adet katılımcı duygusal veya duygusal olmayan gruba rastgele atanmıştır. Duygunun insan-bilgisayar etkileşimi üzerine etkisini araştırmak için deney boyunca göz takibi verileri elde edilmiştir Duygusal tasarımlı format verilen katılımcılar duygusal olmayan tasarımlı format verilen katılımcılara göre öğrenmeyi ölçen testlerde daha iyi performans göstermiştir. Sonuçlar duygusal tasarımlı formatın insan-bilgisayar etkileşiminin bir hedefi olan öğrenilebilirliği arttırdığını desteklemektedir.
dc.description.abstract In this study, it was aimed to evaluate the effect of emotional design on human-computer interaction (HCI). For this purpose, emotional and non-emotional materials were prepared. These materials contain both texts and pictures. In accordance with this aim, a total of 57 participants were randomly assigned to the emotional or to the non-emotional group. For investigating the effect of emotion on human-computer interaction, eye tracking data were obtained during the experiment. The participants who were given the emotional designed format performed better in tests that assess learning than the participants who were given non-emotional designed format. The results suggest that emotional designed format enhanced learnability which is a goal of human-computer interaction. en
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/5345
dc.language.iso en
dc.subject Bilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol
dc.subject Bilgisayar destekli öğrenme
dc.subject Bilişsel duygu düzenleme
dc.subject Computer Engineering and Computer Science and Control en_US
dc.subject Bilişsel öğrenme
dc.subject Computer assisted learning en_US
dc.subject Cognitive emotion regulation en_US
dc.subject Duygusal öğrenme
dc.subject Cognitive learning en_US
dc.subject Çoklu öğrenme ortamı
dc.subject Emotional learning en_US
dc.subject Multimedia learning environment en_US
dc.subject İnsan bilgisayar etkileşimi dersi
dc.subject Human-computer interaction course en_US
dc.title İnsan-bilgisayar Etkileşiminde Duygusal Tasarımının Etkisi: Bir Göz Takibi Çalışması
dc.title The Effect of Emotional Design on Human-Computer Interaction: an Eye-Tracking Study en_US
dc.type Master Thesis
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Yazıcı, Ali
gdc.coar.type text::thesis::master thesis
gdc.description.department Fen Bilimleri Enstitüsü / Yazılım Mühendisliği Ana Bilim Dalı
gdc.description.endpage 110
gdc.description.startpage 0
gdc.identifier.yoktezid 490338
relation.isAuthorOfPublication da7e013c-bd57-4ea1-bfa8-e2b6b92dd61e
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery da7e013c-bd57-4ea1-bfa8-e2b6b92dd61e
relation.isOrgUnitOfPublication d86bbe4b-0f69-4303-a6de-c7ec0c515da5
relation.isOrgUnitOfPublication 4abda634-67fd-417f-bee6-59c29fc99997
relation.isOrgUnitOfPublication 50be38c5-40c4-4d5f-b8e6-463e9514c6dd
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery d86bbe4b-0f69-4303-a6de-c7ec0c515da5

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
490338 The effect of emotional design on human.pdf
Size:
5.12 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections