Uluslaşma Süreci İçerisinde Eğitim ve Köy Enstitüleri

dc.contributor.advisor Ülker, Halil İbrahim
dc.contributor.author Kiriktaş, Ali
dc.contributor.other Department of Public Administration and Political Science
dc.date.accessioned 2024-07-07T12:50:31Z
dc.date.available 2024-07-07T12:50:31Z
dc.date.issued 2019
dc.description.abstract Uluslaşma süreci içerisinde yeni bir toplum modeli yaratma amacı taşıyan bunu uyguladığı eğitim ve öğretim programıyla sağlamaya çalışan Köy Enstitüleri ele alınmıştır. Çalışma üç bölümden gelmiştir. Osmanlı dönemi eğitim, Cumhuriyet dönemi eğitim çalışmaları ve o dönemde yapılan devrimler ve sonrasında kurulan Köy Enstitüleri ele alınmıştır. Köy Enstitüleri biranda ortaya çıkan ve biranda eğitim vermeye başlayan bir kurum olmamıştır. Enstitüleri ortaya çıkaran nedenler ile birlikte eğitim ve öğretim niteliği anlatılarak anlatılmaya çalışılmıştır. Verdiği eğitim ve öğretim Köy Enstitülerinin diğer eğitim kurumlarından farklı olduğunu göstermiştir; çünkü enstitüler köylere öğretmen yetiştirmekten ziyade çok yönlü lider yetiştire amacı gütmüştür. Bu çalışmanın sonucunda ise Köy Enstitüleri ülkenin sorunu olan eğitim ve öğretim üzerinde durmuş, aydınlanma ve yeni toplum meydana getirmenin ilk adımı köylerden başlaması gerçeğini ortaya koymuştur. Bununla beraber köylerden kentlere göçü engellemiş, kültür devrimini ulus devlet anlayışına bağlı gerçekleştirmeye çalışmıştır. Aydın bir sınıf oluşturmak yerine milleti aydın bir toplum haline getirme amacı taşıdığı görülmüştür. Öğrenci odaklı ve eğitimde eşitlik anlayışına bağlı kalan toplumsal dayanışmanın, teorik ve pratik bilgilerin beraber öğretildiği ezberci eğitim yapısına karşı olan bir eğitim kurumu olmuştur. Anahtar Sözcükler: Köy Enstitüleri, Eğitim- Öğretim, Cumhuriyet Devrimleri, Ulus Devlet, Kültür Devrimi.
dc.description.abstract Village Institutes, which bear the purpose of creating a new model of society within the process of nationhood and try to achieve this through its education and training programs, is the research subject of this thesis. This thesis comprises of three parts. Ottoman era education, republican era education works and revolutions as well as Village Institutes that was established later are considered in the extent of this thesis. Village Institutes was not suddenly come out and commenced to give education. Beside the grounds that caused the Village Institutes, the quality of education and training were tried to be explained. The education and training, which were given by Village Institutes show that they are different than other education instiitutions. The reason of this distinction isthe purpose of Village Institutes which aims to raise multifaceted leaders rather than mere teachers. In conclusion it can be stressed that Village Institutes took the problems of the country as focal points, which are education and training, and expressed the necessity that the first step of creating a new society and enlightenment must be taken in the context of villages. Moreover, these instituions prevented the immigration from villages to cities and tried to realize cultural revolution within the notion of nation-state. They aimed creating an enlightened nation rather than creating an enlightened class. It can be observed that they taught student oriented and egalitarian that committed to communal cooperation, theoretical and practical knowledge together. Village Institutes were founded as an educational establishment against rote-learning based education system. Finally, as a method, content analysis is utilized. Key Words: Village Institutes, Education-Training, Republican Revolutions, National Revolution and Cultural Revolution en
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/5626
dc.language.iso tr
dc.subject Eğitim ve Öğretim
dc.subject Kamu Yönetimi
dc.subject Siyasal Bilimler
dc.subject Eğitim
dc.subject Education and Training en_US
dc.subject Eğitim politikaları
dc.subject Public Administration en_US
dc.subject Eğitim sistemi
dc.subject Political Science en_US
dc.subject Education en_US
dc.subject Köy enstitüleri
dc.subject Educational policies en_US
dc.subject Education system en_US
dc.subject Milliyetçilik
dc.subject Village institutions en_US
dc.subject Ulus inşası
dc.subject Nationalism en_US
dc.subject Nation building en_US
dc.subject Ulus-devlet
dc.subject Nation-state en_US
dc.title Uluslaşma Süreci İçerisinde Eğitim ve Köy Enstitüleri
dc.title Education in the Process of Creating a Nation and Village Institutions en_US
dc.type Master Thesis
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Ülker, Halil İbrahim
gdc.coar.type text::thesis::master thesis
gdc.description.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / Kamu Yönetimi ve Siyaset Bilimi Ana Bilim Dalı
gdc.description.endpage 123
gdc.description.startpage 0
gdc.identifier.yoktezid 551080
relation.isAuthorOfPublication 0ee47c9f-4946-495a-80d7-4b34d01b8b41
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 0ee47c9f-4946-495a-80d7-4b34d01b8b41
relation.isOrgUnitOfPublication 89feabea-19bb-4116-9d9c-18baab9dffb4
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 89feabea-19bb-4116-9d9c-18baab9dffb4

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
551080 Uluslaşma süreci içerisinde eğitim ve köy enstitüleri.pdf
Size:
1.05 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections