İşletmelerde İşe Alıştırma (oryantasyon) Eğitiminin Önemi ve İşgören Performansına Etkisi: Ankara'da Bir Uygulama
dc.contributor.advisor | Bircan, İsmail | |
dc.contributor.author | Güneş, Sevim | |
dc.contributor.author | Bircan, İsmail | |
dc.contributor.other | Public Relations and Advertising | |
dc.date.accessioned | 2024-07-08T09:42:00Z | |
dc.date.available | 2024-07-08T09:42:00Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / İşletme Yönetimi Bilim Dalı | |
dc.description.abstract | İşletmelerin hızı gelişen bir çevreye uyum gösterebilmesi her şeyde önce çalışanların eğitimine ve geliştirilmesine bağlıdır. Eğitime önem veren ve işgörenlerine yatırım yapan işletmeler değişime ayak uydurabilmekte, hatta değişime öncülük ederek rekabetçi üstünlük elde etmektedirler. İşgörenlerin yeni şeyler öğrenmesi, eksik yönlerini gidermesi, moralini yükseltme, mesleki yeterliliğini artırma gibi durumların gerektirdiği bilgi ve becerileri kazandırılması yoluyla işteki performanslarını yükseltmek mümkündür. İşgörenlerin başarılı olması işletmenin de başarılı olması demektir.İşe alıştırma eğitimi, işe yeni başlayan işgörenin işletmeye, iş arkadaşlarına, yöneticilerine ve yeni görevine uyumunu sağlamak amacıyla yapılmaktadır. Yer, zaman ve içerik bakımından doğru şekilde uygulanan işe alıştırma eğitim işgörenin doğru bir başlangıç yapmasını sağlayacak, verimliliğinin ve motivasyonunu artmasına yardımcı olacağından önem taşımaktadır.Bu çalışmada işletmede uygulanan işe alıştırma eğitiminin önemi, işgörenlerin eğitim hakkındaki düşünceleri ve eğitimin işgörenleri performansına etkisi incelenmiştir. Bu kapsamda perakendecilik sektöründe faaliyet gösteren işletmede işe alıştırma eğitimi almış 202 işgörene anket uygulaması yapılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 15.0 istatistiksel program aracılığıyla analiz edilmiştir.Elde edilen bulgular sonucunda, işe alıştırma eğitiminin işgörenlerin performansına etkisinin olduğu görülmüştür. Ayrıca işe alıştırma eğitimi sonucunda işgörenlerin performansının cinsiyetlerine, yaşlarına ve eğitim düzeylerine göre bir farklılık göstermediği de ortaya çıkmıştır.Anahtar Sözcükler: Eğitim, İşletmelerde Eğitim, İşe Alıştırma Eğitimi, İşgören, İşgören Performansı. | |
dc.description.abstract | The adaptation of organizations to a rapidly developing environment firstly depends on the education and improvement of employees. The organizations which give importance to education and invest their employees can adapt to environmental alterations easily and even become competitive in a leading manner. It is possible to increase the performance of employees through increasing their knowledge, improving their lacking points, increasing their motivation and improving their professional competence. Therefore, it is clear that the employee success brings company success.The main aim of orientation training is to adapt the new employee to the organization, colleagues, managers and new position. If the orientation training programme is organised correctly in terms of place, time and content, it gives the opportunity of having a good start to the employee. It also helps employee to increase efficiency and motivation.In this study the importance of orientation, the views of the employees about the education and the effects of education on the performance of employees were examined. In this context, 202 employees who had orientation training in a retail company participated in the study by filling questionnaires. Data was analyzed with SPSS v15.Data obtained from this study showed that the orientation training had significant effect on employee performance. Age, gender and education level of employees did not exhibit a significant effect on employee performance.Key words: Education, Education in Organization, Orientation Training, Employee, Employee Performance. | en |
dc.identifier.endpage | 148 | |
dc.identifier.startpage | 0 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14411/5999 | |
dc.identifier.yoktezid | 306411 | |
dc.language.iso | tr | |
dc.subject | İşletme | |
dc.subject | Eğitim | |
dc.subject | Oryantasyon eğitimi | |
dc.subject | Performans | |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.subject | Performans değerlendirme | |
dc.subject | Education | en_US |
dc.subject | Personel | |
dc.subject | Orientation education | en_US |
dc.subject | Performance | en_US |
dc.subject | Personel eğitimi | |
dc.subject | Performance evaluation | en_US |
dc.subject | Personnel | en_US |
dc.subject | Çalışanlar | |
dc.subject | Personnel education | en_US |
dc.subject | İş eğitimi | |
dc.subject | Workers | en_US |
dc.subject | Job training | en_US |
dc.subject | İşletmeler | |
dc.subject | Businesses | en_US |
dc.title | İşletmelerde İşe Alıştırma (oryantasyon) Eğitiminin Önemi ve İşgören Performansına Etkisi: Ankara'da Bir Uygulama | |
dc.title | The Importance of Orientation Training in Organizations and the Effects of Orientation Training on the Performance of Employees: a Practice in Ankara | en_US |
dc.type | Master Thesis | |
dspace.entity.type | Publication | |
relation.isAuthorOfPublication | 65d55421-ef9b-4d95-a96e-388a29fea98e | |
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery | 65d55421-ef9b-4d95-a96e-388a29fea98e | |
relation.isOrgUnitOfPublication | 841d7092-7028-4c5e-80ae-af8281c40f91 | |
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery | 841d7092-7028-4c5e-80ae-af8281c40f91 |