Perakende sektöründe teknoloji ve yeniliklerin etkisi

dc.contributor.advisorÜner, Mehmet Mithat
dc.contributor.authorÜner, Mehmet Mithat
dc.contributor.otherBusiness
dc.date.accessioned2024-07-07T12:40:37Z
dc.date.available2024-07-07T12:40:37Z
dc.date.issued2020
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı
dc.description.abstractTeknoloji ve yeniliklerin ışığı altında, perakende sektörü son yıllarda büyük değişime uğramaktadır. Perakende mağazaları artık insanların elli yıl önce düşündükleri gibi geleneksel mağazaları temsil etmemekte; teknolojinin etkisiyle artık her yerdedir. Tüketiciler yalnız mağazalardan değil, çok kanallı ya da çoklu kanal alışveriş imkanlarını kullanabilmektedirler. Teknoloji ve yeniliklerin kullanılması ve uygulanması, eş zamanlı olarak iş modeli yapılarını ve iş stratejilerini de şekillendirmektedir. Yeni teknolojinin iş yarışına katılmasıyla, tüketicilerin davranışları da değişmiştir. Perakende sektöründe rekabetin artmasıyla müşteri deneyimleri kesintisiz, keyifli ve süratli hale gelmiştir. Şimdiye kadar teknolojinin perakende işletmeleri üzerindeki etkisini inceleyen derinlemesine bir araştırma yapılmamıştır. Metodoloji bölümünde, bu sektörde teknolojinin iş modellerinde uygulanmasından, stratejilerin değişmesinden, çok kanallı ve çoklu kanal devrimlerinden, yeni teknolojinin icat edilmesi ve müşteri hizmetlerinde doğrudan uygulanmasından başlayarak; teknolojinin müşteri davranışını nasıl etkilediği, teknolojinin uygulanmasının işletme sahiplerinin kâr ve gelirlerini en üst düzeye çıkarmasına nasıl yardımcı olduğu ve aynı zamanda işletmelerin müşterileriyle daha fazla etkileşimde bulunmak için sosyal medya platformlarında varlıklarını nasıl korudukları üzerine derinlemesine araştırma yapılmıştır. Sonrasında, bu araştırmada sektörle ilgili tüm vaka çalışmalarının ve tüm iş modellerinin çalışıp çalışmadığı da incelenmiştir. Son olarak bu çalışmada, bu teknolojilerin müşteri tatmini ve kesintisizliğini sağlayıp sağlamadığı ve onlara benzersiz bir alışveriş deneyimiyle nasıl daha iyi hizmet sağlanabileceği ile ilgili gerçeğe ışık tutulmaktadır.
dc.description.abstractRetail sector has been transformed over the few decades. The technology and innovations influenced this change in a great deal. Retail businesses do not represent typical brick and mortar stores any more, as people used to think 50 years ago. With the touch of technology Retail sector is now everywhere. Currently' people are doing multi-channel and omni-channel shopping with their fingertips because of technology. The usage and application of technology and innovations shaped business model structures and business strategies. As new technology joined the business race, consumers' behaviour changed as well. With the more competition in the retail sector customer's experiences are becoming seamless, enjoyable and swift. Up until now there was not any in depth research done on the impact of technology in retail businesses. In the Methodology section, this study has done in depth research in this sector starting from application of technology in business models, change of strategies, revolution of multi-channel and omni-channel, invention of new technology and its direct application in the customer service, how the technologies affecting customer behaviours, how the application of technology helping business owners to maximize the profit and revenues, and at the same time how businesses keeping their presence on social media platforms to engage with customers more and more. Moving further, this research has also inspected case studies relevant with the sector and whether all business models are working or not. Finally this study has shaded light on the most important fact whether these technologies bring customer satisfaction and seamless and how to provide them better services with a unique shopping experience.en
dc.identifier.endpage119
dc.identifier.startpage0
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/4310
dc.identifier.yoktezid631328
dc.language.isoen
dc.subjectİşletme
dc.subjectMüşteri deneyimi
dc.subjectPerakende satış işletmeleri
dc.subjectPerakende sektörü
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectTeknoloji
dc.subjectCustomer experienceen_US
dc.subjectTeknoloji kullanımı
dc.subjectRetail enterprisesen_US
dc.subjectRetail sectoren_US
dc.subjectYenilik
dc.subjectTechnologyen_US
dc.subjectTechnology utilizationen_US
dc.subjectYenilikçilik
dc.subjectInnovationen_US
dc.subjectÇokyollu kanallar
dc.subjectInnovativenessen_US
dc.subjectMultipath channelsen_US
dc.subjectİş modelleri
dc.subjectBusiness modelsen_US
dc.titlePerakende sektöründe teknoloji ve yeniliklerin etkisi
dc.titleThe impact of technology and innovations in retail business sectoren_US
dc.typeMaster Thesis
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication44afbb30-c098-45c2-88d6-48ee86d05e60
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery44afbb30-c098-45c2-88d6-48ee86d05e60
relation.isOrgUnitOfPublicationacc4fdb6-4892-414d-ae54-d1932f9fa723
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscoveryacc4fdb6-4892-414d-ae54-d1932f9fa723

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
631328 The impact of technology and innovations in retail business sector.pdf
Size:
4.85 MB
Format:
Adobe Portable Document Format