Perakende Sektöründe Teknoloji ve Yeniliklerin Etkisi

dc.contributor.advisor Üner, Mehmet Mithat
dc.contributor.author Asıf, Mohım Uddın
dc.contributor.other Business
dc.date.accessioned 2024-07-07T12:40:37Z
dc.date.available 2024-07-07T12:40:37Z
dc.date.issued 2020
dc.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı
dc.description.abstract Teknoloji ve yeniliklerin ışığı altında, perakende sektörü son yıllarda büyük değişime uğramaktadır. Perakende mağazaları artık insanların elli yıl önce düşündükleri gibi geleneksel mağazaları temsil etmemekte; teknolojinin etkisiyle artık her yerdedir. Tüketiciler yalnız mağazalardan değil, çok kanallı ya da çoklu kanal alışveriş imkanlarını kullanabilmektedirler. Teknoloji ve yeniliklerin kullanılması ve uygulanması, eş zamanlı olarak iş modeli yapılarını ve iş stratejilerini de şekillendirmektedir. Yeni teknolojinin iş yarışına katılmasıyla, tüketicilerin davranışları da değişmiştir. Perakende sektöründe rekabetin artmasıyla müşteri deneyimleri kesintisiz, keyifli ve süratli hale gelmiştir. Şimdiye kadar teknolojinin perakende işletmeleri üzerindeki etkisini inceleyen derinlemesine bir araştırma yapılmamıştır. Metodoloji bölümünde, bu sektörde teknolojinin iş modellerinde uygulanmasından, stratejilerin değişmesinden, çok kanallı ve çoklu kanal devrimlerinden, yeni teknolojinin icat edilmesi ve müşteri hizmetlerinde doğrudan uygulanmasından başlayarak; teknolojinin müşteri davranışını nasıl etkilediği, teknolojinin uygulanmasının işletme sahiplerinin kâr ve gelirlerini en üst düzeye çıkarmasına nasıl yardımcı olduğu ve aynı zamanda işletmelerin müşterileriyle daha fazla etkileşimde bulunmak için sosyal medya platformlarında varlıklarını nasıl korudukları üzerine derinlemesine araştırma yapılmıştır. Sonrasında, bu araştırmada sektörle ilgili tüm vaka çalışmalarının ve tüm iş modellerinin çalışıp çalışmadığı da incelenmiştir. Son olarak bu çalışmada, bu teknolojilerin müşteri tatmini ve kesintisizliğini sağlayıp sağlamadığı ve onlara benzersiz bir alışveriş deneyimiyle nasıl daha iyi hizmet sağlanabileceği ile ilgili gerçeğe ışık tutulmaktadır.
dc.description.abstract Retail sector has been transformed over the few decades. The technology and innovations influenced this change in a great deal. Retail businesses do not represent typical brick and mortar stores any more, as people used to think 50 years ago. With the touch of technology Retail sector is now everywhere. Currently' people are doing multi-channel and omni-channel shopping with their fingertips because of technology. The usage and application of technology and innovations shaped business model structures and business strategies. As new technology joined the business race, consumers' behaviour changed as well. With the more competition in the retail sector customer's experiences are becoming seamless, enjoyable and swift. Up until now there was not any in depth research done on the impact of technology in retail businesses. In the Methodology section, this study has done in depth research in this sector starting from application of technology in business models, change of strategies, revolution of multi-channel and omni-channel, invention of new technology and its direct application in the customer service, how the technologies affecting customer behaviours, how the application of technology helping business owners to maximize the profit and revenues, and at the same time how businesses keeping their presence on social media platforms to engage with customers more and more. Moving further, this research has also inspected case studies relevant with the sector and whether all business models are working or not. Finally this study has shaded light on the most important fact whether these technologies bring customer satisfaction and seamless and how to provide them better services with a unique shopping experience. en
dc.identifier.endpage 119
dc.identifier.startpage 0
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/4310
dc.identifier.yoktezid 631328
dc.institutionauthor Üner, Mehmet Mithat
dc.language.iso en
dc.subject İşletme
dc.subject Müşteri deneyimi
dc.subject Perakende satış işletmeleri
dc.subject Perakende sektörü
dc.subject Business Administration en_US
dc.subject Teknoloji
dc.subject Customer experience en_US
dc.subject Teknoloji kullanımı
dc.subject Retail enterprises en_US
dc.subject Retail sector en_US
dc.subject Yenilik
dc.subject Technology en_US
dc.subject Technology utilization en_US
dc.subject Yenilikçilik
dc.subject Innovation en_US
dc.subject Çokyollu kanallar
dc.subject Innovativeness en_US
dc.subject Multipath channels en_US
dc.subject İş modelleri
dc.subject Business models en_US
dc.title Perakende Sektöründe Teknoloji ve Yeniliklerin Etkisi
dc.title The Impact of Technology and Innovations in Retail Business Sector en_US
dc.type Master Thesis
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 44afbb30-c098-45c2-88d6-48ee86d05e60
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 44afbb30-c098-45c2-88d6-48ee86d05e60
relation.isOrgUnitOfPublication acc4fdb6-4892-414d-ae54-d1932f9fa723
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery acc4fdb6-4892-414d-ae54-d1932f9fa723

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
631328 The impact of technology and innovations in retail business sector.pdf
Size:
4.85 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections