E-ticaret ve Türkiye'deki Durumu

Loading...
Thumbnail Image

Date

2010

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Journal Issue

Abstract

Türkiye'de Internet kullanımının yaygınlaşması ile beraber Internet'ten alışveriş yapan kullanıcı sayısı da giderek artmaktadır. Internet üzerinden alışverişe duyulan yoğun ilgi İnternette pazarlamanın çeşitlenmesine sebep olmuştur. Geleneksel pazarlama yöntemleri ile ulaşılamayacak kadar çok tüketiciye Internet üzerinden kolayca ulaşılabilmesi tüketicilerin de Internete taşınmasına sebep olmuştur. Elektronik ticaret türleri içerisinde doğrudan bireysel kullanıcıyı hedefleyen tüketiciden tüketiciye C2C(Consumer to Consumer) e-ticaret siteleri büyük bir potansiyel yakalamıştır. Ebay ile küresel bağlamda yoğun ilgi gören e-ticaret Türkiye'de etkisini GittiGidiyor ile göstermiştir. Bu çalışmada Internet'te pazarlama açısından elektronik ticaret siteleri incelenmiştir. Türkiye'de elektronik ticaret siteleri kullanıcılarının sayısı arttıkça, tüketicilerin siteler hakkındaki tutumlarının farklı boyutları daha kolay incelenebilecektir. Türkiye'de henüz 9 yıllık bir geçmişi olan elektronik ticareti tüketicilerin çoğunun yakın zamanda keşfettikleri ve yeni yeni tanımaya başladıkları düşünülürse, zaman içerisinde sistem daha iyi tanınacaktır, benimsenecektir.
The number of people using e-commerce facilities has expanded as internet services became widely used in Turkey, . The demand towards e-commerce led marketing from internet to be diversified. The easy access to a great number of consumers through internet, which could not be met with classical marketing methods, has led many consumers to start utilizing internet facilities. Being one of the e-commerce methods; C2C (Customer to Customer) e-commerce websites which direclty targets individual users have recently gained a great potential. The e-commerce which is conceptualized wtih eBay in global world, has found a place in Turkey with the website GittiGidiyor. In this study, electronic commerce websites are evaluated in terms of marketing from internet. As the number of e-commerce website users increase, the consumers? approach towards these websites would better be investigated. With the fact that electronic commerce in Turkey dates 9 years back and consumers only get to know this concept, it is obvious that the e-commerce will in time be better known and internalized.

Description

Keywords

İşletme, Alışveriş, Elektronik ticaret, Business Administration, Shopping, Tüketiciler, Electronic commerce, İnternet, Consumers, Internet, İnternet kullanımı, Internet use

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

0

End Page

86

Collections

Google Scholar Logo
Google Scholar™

Sustainable Development Goals

7

AFFORDABLE AND CLEAN ENERGY
AFFORDABLE AND CLEAN ENERGY Logo