Organizasyonel çeşitlilik ve çalışanın davranış davranışı arasındaki ilişki

Loading...
Thumbnail Image

Date

2019

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
Public Relations and Advertising
(2000)
The Department of Public Relations and Advertising started its 4-year undergraduate degree program in 2000 under the School of Business. The Department of Public Relations and Advertising offers a program that stresses the skill of analytical thinking for students. The program is based on academic standpoints and supported by practices and new technologies. The department offers the opportunity to take elective courses from its own curriculum, or from other departments, in addition to theoretical and practical courses that complement each other. With a program offered in English, the Department of Public Relations and Advertising has mutual contracts with universities from Spain, the Netherlands and Finland within the scope of the “Erasmus Exchange Program”. In addition, the graduate degree program of “Public Relations and Advertising” under the Graduate School of social Sciences aims to sustain the continuity of undergraduate-level education and training, and to meet the demands of those pursuing to advance academically.

Journal Issue

Abstract

Çalışanların çalışma çıktılarındaki örgütsel çeşitlilik önemli bir araştırma konusu oluştururken, örgütsel çeşitlilik ortamlarında, özellikle Doğu kültürlerinde literatür eksikliği vardır. Sosyal Kimlik Teorisi ve çeşitlilik literatürünü bütünleştiren bu çalışma, Somali'deki 13 Kamu ve özel kuruluştan toplanan verileri kullanarak, algılanan örgütsel çeşitliliğin Ciro davranışı ile ilişkisini incelemiştir. Araştırmacı, aynı demografik gruptaki çalışanlar arasında, demografik çeşitliliğin ciro üzerindeki önemini araştırıyor. Yaygın olarak incelenen üç demografik gruba odaklanıyoruz: cinsiyet, etnik yapı ve yaş. Sonuçlar kamu ve özel çalışanlar tarafından algılanan çeşitlilik düzeyinin örgütsel çeşitlilik ile çalışanların ciro davranışı arasında güçlü bir pozitif ilişki olduğunu göstermiştir. Bunun yanı sıra, erkeklerin ve kadınların çeşitlilik puanları arasında bir fark yoktur. Anahtar Kelimeler: Örgütsel çeşitlilik, Yaş çeşitliliği, Cinsiyet çeşitliliği, Etnik çeşitlilik, Çalışanların değişmesi
While the organizational diversity on employee work outcomes has established important research consideration, there is a lack of literature in organizational diversity settings, particularly in Eastern cultures. Integrating the Social Identity Theory and diversity literature, this study, using data collected from 13 Public and private organizations in Somalia, studied the relationship of perceived organizational diversity with Turnover behavior. The study explore the importance of demographic diversity on turnover among employees from that same demographic grouping. the study investigates three widely studied demographic groups: gender, ethnicity, and age. The results shown that the level of diversity perceived by public and private workers, that there is strong positive relationship between organizational diversity and employees' turnover behavior. As well as that there is no difference between diversity scores of males and females Keywords: Organizational diversity, Age diversity, Gender diversity, Ethnic diversity, Employee turnover

Description

Keywords

İşletme, Cinsiyet, Cinsiyet farkları, Etnik yapı, Business Administration, Kurumsal çeşitlilik, Gender, Somali, Gender differences, Ethnic structure, Çalışanlar, Corporate diversification, Somalia, Örgütler, Workers, Örgütsel davranış, Organizations, Organizational behavior, İşyeri davranışları, Workplace behaviors

Turkish CoHE Thesis Center URL

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

0

End Page

84