Sağlık turizminde Ankara'nın marka bir kent olması için izlenecek stratejiler konusunda yönetici görüşlerinin değerlendirilmesi

Loading...
Thumbnail Image

Date

2015

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
Business
(2002)
We are a department that has been active for 22 years with the goal to determine the structural changes in economy and the problems of general business administration, to develop problem solving skills and to devise modelling techniques that fit our aims. Among our cornerstones are to graduate more students into administrative positions of our institutions, to help them realize their inner potential to be go-getters, to prepare them for the entrance exams for high-tier, well-respected public positions, and to help them participate graduate and doctorate degree programs at ease, nationally or internationally. In this regard, our course curriculum is constantly subject to updates. In addition, we do all in our power to graduate students that stand out, with double-major program opportunities. We make an effort to aid our students in kick-starting their professional life after completing a period of one semester at Private - Public institutions within the framework of our Cooperative Education Program.

Journal Issue

Abstract

Sağlık turizmi son yıllarda kamu, özel sektör ve sivil toplum örgütlerince üzerinde durulan bir konu olmuştur. Sağlık turizmi konusunda Dünya'nın lider ülkeleri ile Türkiye'nin kıyaslaması yapıldığında ülkemizin bu konuda oldukça yeni olduğu görülmektedir. Ancak hem kamu ve özel sektör hem de sivil toplum örgütleri ülkemizin bu konuda ilerlemesi için gayret göstermektedirler. Araştırmada, sağlık turizminin mevcut durumu değerlendirilerek bu konuda Ankara'nın marka kent olabilmesi için çeşitli stratejiler geliştirilmiştir. Bu durum değerlendirilmesi ve stratejilere yönelik kamu, özel sektör ve sivil toplum örgütleri üst düzey yöneticilerinden 25 kişiye anket uygulaması yapılarak görüşleri değerlendirilmiştir. Araştırma kapsamındaki yöneticilerin %48'i kamu, %32'si özel sektör ve %20'si sivil toplum örgütü üst düzey yöneticisidir. Bu yöneticilerin Ankara'daki sağlık turizminin mevcut durumu ve tanıtım faaliyetleri gibi konularda görüş birliği içerinde olduğu araştırma sonucunda tespit edilmiştir. Ancak Ankara'daki sağlık turizminin sorunları ile ilgili görüşlerinde farklılık olduğu sonucuna varılmıştır. Özel sektör ve sivil toplum örgütleri üst düzey yöneticileri Ankara'nın sağlık turizmi sorunlarını kamudaki üst düzey yöneticilere göre daha büyük bulmuşlardır. Sağlık turizminde Ankara ili için vurgulanması gereken özellikler konusunda yöneticiler en çok ulaşım kolaylığı, reklam, termal turizm ve kaliteli uygun fiyatlı sağlık hizmetlerinin varlığı üzerinde durmuşlardır. Anahtar Sözcükler Sağlık Turizmi, Marka Kent, Marka, Turizm, Sağlık.
Health tourism has been put emphasis on a issue by the public sector, private sector and civil society organizations in recent years. When the world's leading countries in health tourism with Turkey's comparisons made in this issue our country is seen as a fairly new. However, civil society organizations both public and private sector strive to progress on this issue in our country. In the research, evaluated the current state of health tourism has been developed various strategies for to be brand city of Ankara on this issue. This assessment and strategy the public sector, private sector and civil society organizations senior managers of the 25 people was been made survey application their opinions were evaluated. % 48 of managers within the scope of the research public, % 32 of private sector and % 20 of civil society organization is a member of the senior management.This managers such as on issues current state of health tourism in Ankara and promotional activities consensus has been determined as a result of the research is in the inside. However, the problems of health tourism in Ankara regarding their opinions have been concluded that differences. The private sector and civil society organizations senior managers found Ankara's health tourism problems larger than the senior managers in the public sector. Managers put emphasis on about to need properties emphasizing for city of Ankara in health tourism in the most easy access, advertising, thermal tourism and presence of high-quality affordable price in healthcare. Key Words Health tourism, Brand of City, Brand, Tourism, Health.

Description

Keywords

Sağlık Kurumları Yönetimi, Turizm, İşletme, Ankara, Marka, Health Care Management, Marka imajı, Tourism, Business Administration, Sağlık turizmi, Ankara, Turizm, Brand, Brand image, Turizm türleri, Medical tourism, Tourism, Yönetici davranışı, Tourism species, Yöneticiler, Manegerial behavior, Managers, Şehir markası yaratma, Creating city brand

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

0

End Page

144