Sağlık Turizminde Ankara'nın Marka Bir Kent Olması için İzlenecek Stratejiler Konusunda Yönetici Görüşlerinin Değerlendirilmesi

dc.contributor.advisorTengilimoğlu, Dilaver
dc.contributor.authorAydoğdu, Emine Selda
dc.contributor.authorTengilimoğlu, Dilaver
dc.contributor.otherBusiness
dc.date.accessioned2024-07-08T09:41:58Z
dc.date.available2024-07-08T09:41:58Z
dc.date.issued2015
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / Sağlık Kurumları Yönetimi Bilim Dalı
dc.description.abstractSağlık turizmi son yıllarda kamu, özel sektör ve sivil toplum örgütlerince üzerinde durulan bir konu olmuştur. Sağlık turizmi konusunda Dünya'nın lider ülkeleri ile Türkiye'nin kıyaslaması yapıldığında ülkemizin bu konuda oldukça yeni olduğu görülmektedir. Ancak hem kamu ve özel sektör hem de sivil toplum örgütleri ülkemizin bu konuda ilerlemesi için gayret göstermektedirler. Araştırmada, sağlık turizminin mevcut durumu değerlendirilerek bu konuda Ankara'nın marka kent olabilmesi için çeşitli stratejiler geliştirilmiştir. Bu durum değerlendirilmesi ve stratejilere yönelik kamu, özel sektör ve sivil toplum örgütleri üst düzey yöneticilerinden 25 kişiye anket uygulaması yapılarak görüşleri değerlendirilmiştir. Araştırma kapsamındaki yöneticilerin %48'i kamu, %32'si özel sektör ve %20'si sivil toplum örgütü üst düzey yöneticisidir. Bu yöneticilerin Ankara'daki sağlık turizminin mevcut durumu ve tanıtım faaliyetleri gibi konularda görüş birliği içerinde olduğu araştırma sonucunda tespit edilmiştir. Ancak Ankara'daki sağlık turizminin sorunları ile ilgili görüşlerinde farklılık olduğu sonucuna varılmıştır. Özel sektör ve sivil toplum örgütleri üst düzey yöneticileri Ankara'nın sağlık turizmi sorunlarını kamudaki üst düzey yöneticilere göre daha büyük bulmuşlardır. Sağlık turizminde Ankara ili için vurgulanması gereken özellikler konusunda yöneticiler en çok ulaşım kolaylığı, reklam, termal turizm ve kaliteli uygun fiyatlı sağlık hizmetlerinin varlığı üzerinde durmuşlardır. Anahtar Sözcükler Sağlık Turizmi, Marka Kent, Marka, Turizm, Sağlık.
dc.description.abstractHealth tourism has been put emphasis on a issue by the public sector, private sector and civil society organizations in recent years. When the world's leading countries in health tourism with Turkey's comparisons made in this issue our country is seen as a fairly new. However, civil society organizations both public and private sector strive to progress on this issue in our country. In the research, evaluated the current state of health tourism has been developed various strategies for to be brand city of Ankara on this issue. This assessment and strategy the public sector, private sector and civil society organizations senior managers of the 25 people was been made survey application their opinions were evaluated. % 48 of managers within the scope of the research public, % 32 of private sector and % 20 of civil society organization is a member of the senior management.This managers such as on issues current state of health tourism in Ankara and promotional activities consensus has been determined as a result of the research is in the inside. However, the problems of health tourism in Ankara regarding their opinions have been concluded that differences. The private sector and civil society organizations senior managers found Ankara's health tourism problems larger than the senior managers in the public sector. Managers put emphasis on about to need properties emphasizing for city of Ankara in health tourism in the most easy access, advertising, thermal tourism and presence of high-quality affordable price in healthcare. Key Words Health tourism, Brand of City, Brand, Tourism, Health.en
dc.identifier.endpage144
dc.identifier.startpage0
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/5979
dc.identifier.yoktezid396114
dc.language.isotr
dc.subjectSağlık Kurumları Yönetimi
dc.subjectTurizm
dc.subjectİşletme
dc.subjectAnkara
dc.subjectMarka
dc.subjectHealth Care Managementen_US
dc.subjectMarka imajı
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectSağlık turizmi
dc.subjectAnkaraen_US
dc.subjectTurizm
dc.subjectBranden_US
dc.subjectBrand imageen_US
dc.subjectTurizm türleri
dc.subjectMedical tourismen_US
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectYönetici davranışı
dc.subjectTourism speciesen_US
dc.subjectYöneticiler
dc.subjectManegerial behavioren_US
dc.subjectManagersen_US
dc.subjectŞehir markası yaratma
dc.subjectCreating city branden_US
dc.titleSağlık Turizminde Ankara'nın Marka Bir Kent Olması için İzlenecek Stratejiler Konusunda Yönetici Görüşlerinin Değerlendirilmesi
dc.titleEvaluating Views of Managers on Topic Strategies To Be Followed for To Make the Brand a City Ankara İn Health Tourismen_US
dc.typeMaster Thesis
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication485ac8fe-dbd7-43a4-8cb1-c2f977dff480
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery485ac8fe-dbd7-43a4-8cb1-c2f977dff480
relation.isOrgUnitOfPublicationacc4fdb6-4892-414d-ae54-d1932f9fa723
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscoveryacc4fdb6-4892-414d-ae54-d1932f9fa723

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
396114 Sağlık turizminde Ankara'nın marka bir kent olması.pdf
Size:
1.4 MB
Format:
Adobe Portable Document Format