Sağlık Turizminde Ankara'nın Marka Bir Kent Olması için İzlenecek Stratejiler Konusunda Yönetici Görüşlerinin Değerlendirilmesi

dc.contributor.advisor Tengilimoğlu, Dilaver
dc.contributor.author Aydoğdu, Emine Selda
dc.contributor.other Business
dc.date.accessioned 2024-07-08T09:41:58Z
dc.date.available 2024-07-08T09:41:58Z
dc.date.issued 2015
dc.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / Sağlık Kurumları Yönetimi Bilim Dalı
dc.description.abstract Sağlık turizmi son yıllarda kamu, özel sektör ve sivil toplum örgütlerince üzerinde durulan bir konu olmuştur. Sağlık turizmi konusunda Dünya'nın lider ülkeleri ile Türkiye'nin kıyaslaması yapıldığında ülkemizin bu konuda oldukça yeni olduğu görülmektedir. Ancak hem kamu ve özel sektör hem de sivil toplum örgütleri ülkemizin bu konuda ilerlemesi için gayret göstermektedirler. Araştırmada, sağlık turizminin mevcut durumu değerlendirilerek bu konuda Ankara'nın marka kent olabilmesi için çeşitli stratejiler geliştirilmiştir. Bu durum değerlendirilmesi ve stratejilere yönelik kamu, özel sektör ve sivil toplum örgütleri üst düzey yöneticilerinden 25 kişiye anket uygulaması yapılarak görüşleri değerlendirilmiştir. Araştırma kapsamındaki yöneticilerin %48'i kamu, %32'si özel sektör ve %20'si sivil toplum örgütü üst düzey yöneticisidir. Bu yöneticilerin Ankara'daki sağlık turizminin mevcut durumu ve tanıtım faaliyetleri gibi konularda görüş birliği içerinde olduğu araştırma sonucunda tespit edilmiştir. Ancak Ankara'daki sağlık turizminin sorunları ile ilgili görüşlerinde farklılık olduğu sonucuna varılmıştır. Özel sektör ve sivil toplum örgütleri üst düzey yöneticileri Ankara'nın sağlık turizmi sorunlarını kamudaki üst düzey yöneticilere göre daha büyük bulmuşlardır. Sağlık turizminde Ankara ili için vurgulanması gereken özellikler konusunda yöneticiler en çok ulaşım kolaylığı, reklam, termal turizm ve kaliteli uygun fiyatlı sağlık hizmetlerinin varlığı üzerinde durmuşlardır. Anahtar Sözcükler Sağlık Turizmi, Marka Kent, Marka, Turizm, Sağlık.
dc.description.abstract Health tourism has been put emphasis on a issue by the public sector, private sector and civil society organizations in recent years. When the world's leading countries in health tourism with Turkey's comparisons made in this issue our country is seen as a fairly new. However, civil society organizations both public and private sector strive to progress on this issue in our country. In the research, evaluated the current state of health tourism has been developed various strategies for to be brand city of Ankara on this issue. This assessment and strategy the public sector, private sector and civil society organizations senior managers of the 25 people was been made survey application their opinions were evaluated. % 48 of managers within the scope of the research public, % 32 of private sector and % 20 of civil society organization is a member of the senior management.This managers such as on issues current state of health tourism in Ankara and promotional activities consensus has been determined as a result of the research is in the inside. However, the problems of health tourism in Ankara regarding their opinions have been concluded that differences. The private sector and civil society organizations senior managers found Ankara's health tourism problems larger than the senior managers in the public sector. Managers put emphasis on about to need properties emphasizing for city of Ankara in health tourism in the most easy access, advertising, thermal tourism and presence of high-quality affordable price in healthcare. Key Words Health tourism, Brand of City, Brand, Tourism, Health. en
dc.identifier.endpage 144
dc.identifier.startpage 0
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/5979
dc.identifier.yoktezid 396114
dc.institutionauthor Tengilimoğlu, Dilaver
dc.language.iso tr
dc.subject Sağlık Kurumları Yönetimi
dc.subject Turizm
dc.subject İşletme
dc.subject Ankara
dc.subject Marka
dc.subject Health Care Management en_US
dc.subject Marka imajı
dc.subject Tourism en_US
dc.subject Business Administration en_US
dc.subject Sağlık turizmi
dc.subject Ankara en_US
dc.subject Turizm
dc.subject Brand en_US
dc.subject Brand image en_US
dc.subject Turizm türleri
dc.subject Medical tourism en_US
dc.subject Tourism en_US
dc.subject Yönetici davranışı
dc.subject Tourism species en_US
dc.subject Yöneticiler
dc.subject Manegerial behavior en_US
dc.subject Managers en_US
dc.subject Şehir markası yaratma
dc.subject Creating city brand en_US
dc.title Sağlık Turizminde Ankara'nın Marka Bir Kent Olması için İzlenecek Stratejiler Konusunda Yönetici Görüşlerinin Değerlendirilmesi
dc.title Evaluating Views of Managers on Topic Strategies To Be Followed for To Make the Brand a City Ankara İn Health Tourism en_US
dc.type Master Thesis
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 485ac8fe-dbd7-43a4-8cb1-c2f977dff480
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 485ac8fe-dbd7-43a4-8cb1-c2f977dff480
relation.isOrgUnitOfPublication acc4fdb6-4892-414d-ae54-d1932f9fa723
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery acc4fdb6-4892-414d-ae54-d1932f9fa723

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
396114 Sağlık turizminde Ankara'nın marka bir kent olması.pdf
Size:
1.4 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections