Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projelerinde Sosyal Medya Kullanımı: Boyner Büyük Mağazacılık Örneği

dc.contributor.advisor Özgen, Özlen
dc.contributor.author Akküç, Ayşegül
dc.contributor.other Public Relations and Advertising
dc.date.accessioned 2024-07-07T12:49:50Z
dc.date.available 2024-07-07T12:49:50Z
dc.date.issued 2019
dc.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Ana Bilim Dalı
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı kurumların gerçekleştirdikleri kurumsal sosyal sorumluluk projeleri kapsamında, sosyal medya platformlarındaki paylaşımlar doğrultusunda sosyal medya kullanımlarının değerlendirilmesidir. Bu bağlamda, Boyner Büyük Mağazacılık tarafından toplumsal etki adı altında gerçekleştirilen sosyal sorumluluk projeleri çalışma kapsamında ele alınmış olup günümüzde oldukça yaygın kullanılan Facebook, Twitter ve Instagram platformları incelenmiştir. Çalışmada betimsel analiz yapılarak veriler işlenmiş ve elde edilen bulgular yorumlanmıştır. Ardından içerik analizi ile kategorilere ayrılan başlıklar analiz edilmiştir. Bulgular; sosyal medya platformlarında daha çok kadınları hedef alan projelere yer verildiğini, kadın girişimcilerin desteklendiği bir proje olan ''İyi İşler'' projesi ve ''8 Mart Kampanyaları'' bazında daha çok ''Toplumsal Cinsiyet Eşitliği'' konusuna dikkat çekilmeye çalışıldığını, her alanda farklı projeleri olmasına rağmen sosyal medya paylaşımlarında özellikle Instagram ve Facebook platformlarında bu alanda yaptığı projelerle ilgili paylaşımlarıyla öne çıktığını göstermektedir. Boyner'in ''Toplumsal Cinsiyet Eşitliği'' alanında yaptığı projelerde özellikle 2018 ve 2019 yılında yaptığı paylaşımların dikkat çektiği ''Sosyal Girişimcilik'' alanında gerçekleştirmiş olduğu projeler ile ilgili paylaşımlarının geçmiş yıllara oranla azaldığı, ''Dezavantajlı Grupların Desteklenmesi'' ve ''STK İşbirlikleri'' alanındaki projeleri ile ilgili olarak çok az sayıda paylaşımda bulunduğu saptanmıştır. Anahtar Kelimeler: Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Sosyal Medya, Boyner Büyük Mağazacılık
dc.description.abstract The aim of this study is to evaluate the use of social media in line with the shares in social media platforms within the scope of Corporate Social Responsibility projects carried out by the institutions.In this context,social responsibility projects,which were carried out by Buyuk Boyner Magazacılık under the name of social impact,were handled within the scope of the study,Facebook,Twitter and İnstagram platforms,which are widely used today,were examined.In this study,Datas were processed by performing descriptive analysis and findings were interpreted.Then,Titles were categorized by anlaysis,were analyzed.Results;targeting women projects were mostly included in social media platforms, 'iyi işler project'which supports women entrepreneurs and on the basis of 8 march campaigns were drawn attentions 'social gender equality',although it has different projects in every field,it shows that it stands out in social media sharing especially in instagram and Facebook platforms with its sharing of projects in this field.In Boyner's 'social gender equalitiy' projects especially in 2018 and 2019 carried out its sharing of projects in the field of social entrepreneurship decreased relatively to previous years.It was determined very few sharing about in the field project of 'supporting desadvantaged groups'and STK collaborations. Key words: Corporate Social Responsibility, Social Media, Boyner Buyuk Magazacilik en
dc.identifier.endpage 170
dc.identifier.startpage 0
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/5483
dc.identifier.yoktezid 573555
dc.institutionauthor Özgen, Özlen
dc.language.iso tr
dc.subject Halkla İlişkiler
dc.subject İletişim Bilimleri
dc.subject İşletme
dc.subject Boyner, Cem
dc.subject Giyim sektörü
dc.subject Public Relations en_US
dc.subject Communication Sciences en_US
dc.subject Halkla ilişkiler
dc.subject Business Administration en_US
dc.subject Kurumsal sorumluluk
dc.subject Boyner, Cem en_US
dc.subject Clothing sector en_US
dc.subject Kurumsal sosyal sorumluluk
dc.subject Public relations en_US
dc.subject Institutional responsibility en_US
dc.subject Mağazalar
dc.subject Corporate social responsibility en_US
dc.subject Projeler
dc.subject Stores en_US
dc.subject Projects en_US
dc.subject Sosyal medya
dc.subject Social media en_US
dc.title Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projelerinde Sosyal Medya Kullanımı: Boyner Büyük Mağazacılık Örneği
dc.title Corporate Social Media Usage in Social Responsibility Projects: Example of Boyner Buyuk Magazacilik en_US
dc.type Master Thesis
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 2d59d2a5-0a83-479c-8c34-60944975e33d
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 2d59d2a5-0a83-479c-8c34-60944975e33d
relation.isOrgUnitOfPublication 841d7092-7028-4c5e-80ae-af8281c40f91
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 841d7092-7028-4c5e-80ae-af8281c40f91

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
573555 Kurumsal sosyal sorumluluk projelerinde sosyal medya kullanımı.pdf
Size:
4.21 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections