Kurumsal sosyal sorumluluk projelerinde sosyal medya kullanımı: Boyner büyük mağazacılık örneği

dc.contributor.advisorÖzgen, Özlen
dc.contributor.authorAkküç, Ayşegül
dc.contributor.otherPublic Relations and Advertising
dc.date.accessioned2024-07-07T12:49:50Z
dc.date.available2024-07-07T12:49:50Z
dc.date.issued2019
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Ana Bilim Dalı
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı kurumların gerçekleştirdikleri kurumsal sosyal sorumluluk projeleri kapsamında, sosyal medya platformlarındaki paylaşımlar doğrultusunda sosyal medya kullanımlarının değerlendirilmesidir. Bu bağlamda, Boyner Büyük Mağazacılık tarafından toplumsal etki adı altında gerçekleştirilen sosyal sorumluluk projeleri çalışma kapsamında ele alınmış olup günümüzde oldukça yaygın kullanılan Facebook, Twitter ve Instagram platformları incelenmiştir. Çalışmada betimsel analiz yapılarak veriler işlenmiş ve elde edilen bulgular yorumlanmıştır. Ardından içerik analizi ile kategorilere ayrılan başlıklar analiz edilmiştir. Bulgular; sosyal medya platformlarında daha çok kadınları hedef alan projelere yer verildiğini, kadın girişimcilerin desteklendiği bir proje olan ''İyi İşler'' projesi ve ''8 Mart Kampanyaları'' bazında daha çok ''Toplumsal Cinsiyet Eşitliği'' konusuna dikkat çekilmeye çalışıldığını, her alanda farklı projeleri olmasına rağmen sosyal medya paylaşımlarında özellikle Instagram ve Facebook platformlarında bu alanda yaptığı projelerle ilgili paylaşımlarıyla öne çıktığını göstermektedir. Boyner'in ''Toplumsal Cinsiyet Eşitliği'' alanında yaptığı projelerde özellikle 2018 ve 2019 yılında yaptığı paylaşımların dikkat çektiği ''Sosyal Girişimcilik'' alanında gerçekleştirmiş olduğu projeler ile ilgili paylaşımlarının geçmiş yıllara oranla azaldığı, ''Dezavantajlı Grupların Desteklenmesi'' ve ''STK İşbirlikleri'' alanındaki projeleri ile ilgili olarak çok az sayıda paylaşımda bulunduğu saptanmıştır. Anahtar Kelimeler: Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Sosyal Medya, Boyner Büyük Mağazacılık
dc.description.abstractThe aim of this study is to evaluate the use of social media in line with the shares in social media platforms within the scope of Corporate Social Responsibility projects carried out by the institutions.In this context,social responsibility projects,which were carried out by Buyuk Boyner Magazacılık under the name of social impact,were handled within the scope of the study,Facebook,Twitter and İnstagram platforms,which are widely used today,were examined.In this study,Datas were processed by performing descriptive analysis and findings were interpreted.Then,Titles were categorized by anlaysis,were analyzed.Results;targeting women projects were mostly included in social media platforms, 'iyi işler project'which supports women entrepreneurs and on the basis of 8 march campaigns were drawn attentions 'social gender equality',although it has different projects in every field,it shows that it stands out in social media sharing especially in instagram and Facebook platforms with its sharing of projects in this field.In Boyner's 'social gender equalitiy' projects especially in 2018 and 2019 carried out its sharing of projects in the field of social entrepreneurship decreased relatively to previous years.It was determined very few sharing about in the field project of 'supporting desadvantaged groups'and STK collaborations. Key words: Corporate Social Responsibility, Social Media, Boyner Buyuk Magazaciliken
dc.identifier.endpage170
dc.identifier.startpage0
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/5483
dc.identifier.yoktezid573555
dc.institutionauthorÖzgen, Özlen
dc.language.isotr
dc.subjectHalkla İlişkiler
dc.subjectİletişim Bilimleri
dc.subjectİşletme
dc.subjectBoyner, Cem
dc.subjectGiyim sektörü
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.subjectHalkla ilişkiler
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectKurumsal sorumluluk
dc.subjectBoyner, Cemen_US
dc.subjectClothing sectoren_US
dc.subjectKurumsal sosyal sorumluluk
dc.subjectPublic relationsen_US
dc.subjectInstitutional responsibilityen_US
dc.subjectMağazalar
dc.subjectCorporate social responsibilityen_US
dc.subjectProjeler
dc.subjectStoresen_US
dc.subjectProjectsen_US
dc.subjectSosyal medya
dc.subjectSocial mediaen_US
dc.titleKurumsal sosyal sorumluluk projelerinde sosyal medya kullanımı: Boyner büyük mağazacılık örneği
dc.titleCorporate social media usage in social responsibility projects: Example of boyner buyuk magazaciliken_US
dc.typeMaster Thesis
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication2d59d2a5-0a83-479c-8c34-60944975e33d
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery2d59d2a5-0a83-479c-8c34-60944975e33d
relation.isOrgUnitOfPublication841d7092-7028-4c5e-80ae-af8281c40f91
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery841d7092-7028-4c5e-80ae-af8281c40f91

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
573555 Kurumsal sosyal sorumluluk projelerinde sosyal medya kullanımı.pdf
Size:
4.21 MB
Format:
Adobe Portable Document Format