Çimento Sanayinde Küresel Marka Yaratma Konusunda Sektör Yöneticileri Görüşlerinin Değerlendirmesi

dc.contributor.advisor Tengilimoğlu, Dilaver
dc.contributor.author Alkan, Ceren
dc.contributor.other Business
dc.date.accessioned 2024-07-08T09:42:37Z
dc.date.available 2024-07-08T09:42:37Z
dc.date.issued 2016
dc.description.abstract Bu çalışma, çimento sektöründe markalaşma konusunu ele alırken sektör liderlerinin bu konuda görüşlerini içermektedir. Markalaşma hemen hemen her işletmenin önem verdiği bir konudur ve pazarlama faaliyetlerinin en önemli kalemlerinden biri konumundadır. Küreselleşme ile birlikte sermayenin ülkeler arasında el değiştirmesi, küresel markaları da beraberinde getirmiştir. Markaların küresel çapta faaliyet göstermeleri ve tüketiciler tarafından tanınması, satışları artırmış ve işletmelere yüksek gelirler sağlamıştır. İçinde bulunduğumuz dünyada markalar yerellikten kurtulmuş ve diğer ülkelerde de yatırım olanağı sağlanmıştır. Bu sayede işletmeler dünyanın çeşitli yerlerine ürünlerini satma fırsatını bulmuşlardır. Çimento sektöründe de markalaşmanın önemli bir rolü vardır. Ancak standart bir ürün üretildiği için çimentoda markalaşmanın ayırt edicilik özelliği diğer ürünler gibi değildir. Bu noktada çimento sektöründe küresel bir marka olarak faaliyet göstermenin zorlukları ve önündeki engeller önemli bir tartışma konusu olarak karşımıza çıkmaktadır. Çimento sektöründe küresel bir marka yaratma hususunda sektör liderlerinin görüşleri değerlendirilerek ortaya konan bu çalışma, işletmeler için markalaşma konusunda bir farkındalık yaratma amacını taşımaktadır. Anahtar Sözcükler: 1. Marka 2. Pazarlama 3. Çimento 4. Sürdürülebilirlik 5. Sosyal Sorumluluk
dc.description.abstract This study handles the branding issue in the cement sector and includes the views of the leaders of the sector about it. Branding is an issue to which almost every firm attaches importance and one of the most significant items of marketing operations. Handover of the capital between countries through globalization has brought along the global brands. Global operations of brands and their recognition by consumers have increased sales and provided firms with high revenues. In the world where we live, brands have been freed of being domestic and possibilities of investment in other countries have been provided. Thanks to this, firms have found the opportunity to sell their products to various locations of the world. Branding plays a significant part in the cement sector. However, the distinguishing property of branding is not same in cement as in other products because of the manufacture of a standard product. At this point, difficulties for operating as a global brand in the cement sector and the obstacles before it appear to us as an important point of debate. This study presented by means of evaluating the views of the leaders of the sector regarding the creation of a global brand in the cement sector aims to raise awareness for the firms in terms of branding. Keywords: 1. Trademark 2. Marketing 3. Cement 4. Sustainability 5. Social Responsibility en
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/6103
dc.language.iso tr
dc.subject İşletme
dc.subject Marka
dc.subject Marka yaratma
dc.subject Pazarlama
dc.subject Business Administration en_US
dc.subject Brand en_US
dc.subject Sürdürülebilirlik
dc.subject Brand creating en_US
dc.subject Marketing en_US
dc.subject Yöneticiler
dc.subject Sustainability en_US
dc.subject Çimento endüstrisi
dc.subject Managers en_US
dc.subject Cement industry en_US
dc.subject Çimento sektörü
dc.subject Cement sector en_US
dc.title Çimento Sanayinde Küresel Marka Yaratma Konusunda Sektör Yöneticileri Görüşlerinin Değerlendirmesi
dc.type Master Thesis
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Tengilimoğlu, Dilaver
gdc.coar.type text::thesis::master thesis
gdc.description.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / İşletme Bilim Dalı
gdc.description.endpage 137
gdc.description.startpage 0
gdc.identifier.yoktezid 447634
relation.isAuthorOfPublication 485ac8fe-dbd7-43a4-8cb1-c2f977dff480
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 485ac8fe-dbd7-43a4-8cb1-c2f977dff480
relation.isOrgUnitOfPublication acc4fdb6-4892-414d-ae54-d1932f9fa723
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery acc4fdb6-4892-414d-ae54-d1932f9fa723

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
447634 Çimento sanayinde küresel marka yaratma.pdf
Size:
2.8 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections