Çimento sanayinde küresel marka yaratma konusunda sektör yöneticileri görüşlerinin değerlendirmesi

Loading...
Thumbnail Image

Date

2016

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
Business
(2002)
We are a department that has been active for 22 years with the goal to determine the structural changes in economy and the problems of general business administration, to develop problem solving skills and to devise modelling techniques that fit our aims. Among our cornerstones are to graduate more students into administrative positions of our institutions, to help them realize their inner potential to be go-getters, to prepare them for the entrance exams for high-tier, well-respected public positions, and to help them participate graduate and doctorate degree programs at ease, nationally or internationally. In this regard, our course curriculum is constantly subject to updates. In addition, we do all in our power to graduate students that stand out, with double-major program opportunities. We make an effort to aid our students in kick-starting their professional life after completing a period of one semester at Private - Public institutions within the framework of our Cooperative Education Program.

Journal Issue

Abstract

Bu çalışma, çimento sektöründe markalaşma konusunu ele alırken sektör liderlerinin bu konuda görüşlerini içermektedir. Markalaşma hemen hemen her işletmenin önem verdiği bir konudur ve pazarlama faaliyetlerinin en önemli kalemlerinden biri konumundadır. Küreselleşme ile birlikte sermayenin ülkeler arasında el değiştirmesi, küresel markaları da beraberinde getirmiştir. Markaların küresel çapta faaliyet göstermeleri ve tüketiciler tarafından tanınması, satışları artırmış ve işletmelere yüksek gelirler sağlamıştır. İçinde bulunduğumuz dünyada markalar yerellikten kurtulmuş ve diğer ülkelerde de yatırım olanağı sağlanmıştır. Bu sayede işletmeler dünyanın çeşitli yerlerine ürünlerini satma fırsatını bulmuşlardır. Çimento sektöründe de markalaşmanın önemli bir rolü vardır. Ancak standart bir ürün üretildiği için çimentoda markalaşmanın ayırt edicilik özelliği diğer ürünler gibi değildir. Bu noktada çimento sektöründe küresel bir marka olarak faaliyet göstermenin zorlukları ve önündeki engeller önemli bir tartışma konusu olarak karşımıza çıkmaktadır. Çimento sektöründe küresel bir marka yaratma hususunda sektör liderlerinin görüşleri değerlendirilerek ortaya konan bu çalışma, işletmeler için markalaşma konusunda bir farkındalık yaratma amacını taşımaktadır. Anahtar Sözcükler: 1. Marka 2. Pazarlama 3. Çimento 4. Sürdürülebilirlik 5. Sosyal Sorumluluk
This study handles the branding issue in the cement sector and includes the views of the leaders of the sector about it. Branding is an issue to which almost every firm attaches importance and one of the most significant items of marketing operations. Handover of the capital between countries through globalization has brought along the global brands. Global operations of brands and their recognition by consumers have increased sales and provided firms with high revenues. In the world where we live, brands have been freed of being domestic and possibilities of investment in other countries have been provided. Thanks to this, firms have found the opportunity to sell their products to various locations of the world. Branding plays a significant part in the cement sector. However, the distinguishing property of branding is not same in cement as in other products because of the manufacture of a standard product. At this point, difficulties for operating as a global brand in the cement sector and the obstacles before it appear to us as an important point of debate. This study presented by means of evaluating the views of the leaders of the sector regarding the creation of a global brand in the cement sector aims to raise awareness for the firms in terms of branding. Keywords: 1. Trademark 2. Marketing 3. Cement 4. Sustainability 5. Social Responsibility

Description

Keywords

İşletme, Marka, Marka yaratma, Pazarlama, Business Administration, Brand, Sürdürülebilirlik, Brand creating, Marketing, Yöneticiler, Sustainability, Çimento endüstrisi, Managers, Cement industry, Çimento sektörü, Cement sector

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

0

End Page

137