Kaizen - Sürekli İyileştirme ile Hastanede İnsan Kaynaklarının Geliştirilmesi

dc.contributor.advisor Ülker, Halil İbrahim
dc.contributor.author Yılmaz, Şerife
dc.contributor.other Department of Public Administration and Political Science
dc.date.accessioned 2024-07-07T12:41:34Z
dc.date.available 2024-07-07T12:41:34Z
dc.date.issued 2014
dc.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / Sağlık Kurumları İşletmeciliği Ana Bilim Dalı
dc.description.abstract Sağlık hizmetlerinin toplum tarafından arzulanan düzeyde, kaliteli üretilebilmeleri için insan kaynağının niteliği, niceliği, örgütlenişi ve koordinasyonu büyük önem taşımaktadır. Sürekli gelişmenin sağlanabilmesi için; işletmelerin değişimlere karşı çabuk reaksiyon verebilmesi, uyum sürecini rahat bir şekilde geçirebilmesi, üst yönetiminden en alt kademedeki çalışanına kadar işletmenin her düzeyinde sürekli gelişme felsefesinin benimsetilmesi ve insan kaynaklarının becerilerinin sürekli geliştirilmesiyle başarılacaktır. Kaizen –Sürekli İyileştirme Stratejisi, sağlık hizmetleri kalitesinin birincil belirleyicileri olan insan kaynaklarının, karşılaşılan problemlere hızlı ve akılcı çözüm önerileri üretebilmeleri için, karar alma süreçlerinde aktif rol oynamalarını sağlamak amacıyla, eğitim faaliyetlerine önem vermekte ve çalışanların bilgi düzeylerini yükselterek, yeteneklerini geliştirerek, yaratıcılıklarını ortaya çıkartarak ve motivasyonlarını arttırarak hastanede görev alan herkesin iyileştirme çalışmalarına katılımlarını desteklemekte ve böylece sağlık hizmetlerinde kaliteyi sağlamaktadır. Bu çalışma, Kaizen – Sürekli İyileştirme Stratejisi'nin hastanelerde uygulanmasıyla gerek bilgi, beceri gerekse başarı ve motivasyon açılarından hastanelerde insan kaynaklarının gelişimlerinin desteklenebileceğini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Araştırma Ankara'da hizmet veren İSO: EN 9001 belgesine sahip Dr. Zekai Tahir Burak Kadın Sağlığı Eğitim ve Araştırma Hastanesi' nde görev yapan doktor, eczacı, hemşire, ebe ve diyetisyeni kapsamaktadır. Araştırmada anket yöntemi uygulanmıştır. Araştırmaya 192 kişi katılmıştır. Çalışmada elde edilen sonuçlar SPSS 18.0 paket programına girilerek analizi yapılmıştır. Analiz yöntemleri olarak; parametrik olmayan testlerden Ki-Kare Testi ve parametrik olan önemlilik testlerinden T-Testi ve Varyans Analizleri kullanılmıştır. Anlamlılık değeri olarak 0,05 belirlenmiştir. Ankete katılan hastane çalışanlarının çoğunluğunun Kaizen'in hastanelerde insan kaynaklarını geliştirdiğine yönelik görüşleriyle, Kaizen - Sürekli İyileştirme İle Hastanelerde İnsan Kaynaklarının Geliştirilmesi konulu tezi desteklediği belirtilmiştir. Anahtar Sözcükler 1. Kaizen 2. Sürekli İyileştirme 3. İnsan Kaynaklarının Geliştirilmesi 4. Hastane ve Sağlık Hizmetleri 5. Toplam Kalite Yönetimi
dc.description.abstract The qualification, formation, and coordination of the human resources have a vital importance on the quality of the Health Services which should satisfy the needs of the public. Timely reaction to change, smoothness of transaction, philosophy of constant progress, and improving the abilities of human resources are required to achieve continuous improvement. Kaizen – Continuous Improvement strategy aims to improve the quickness and effectiveness in problem solving and playing active roles in decision making by underlining; the importance to the education activities and satisfying the development of human resources by increasing their level of knowledge, enhancing their qualifications and creativity and by raising their motivations. This study aims to investigate the improvements on human resources progress by implementingKaizen - Continuous Improvement strategy in hospitals. The research was made through a survey at Dr. Zekai Tahir Burak Women Health Education and Research Hospital, which is certified with a ISO 9001. This study was composed of 192 people including the doctors, nurses, pharmacists, dieticians and patient consultants working in the mentioned hospital. The statistics were analyzed through SPSS 18.0, the method used for non-parametric quantities was chi-square test and for those which are parametric t-test and analysis of variance were used. The significance levelused was 0.05. At the end of the study, it is concluded that Kaizen - Continuous Improvement strategy develops the human resources in three dimensions by increasing their knowledge, enhancing their qualifications and raising their motivations. Majority of the hospital employees that took the survey stated that the Kaizen strategy develops the human resources in hospitals. Key Words: 1. Kaizen 2. Continuous Development 3. Improving Human Resources 4. Health and Hospital Services 5. Total Quality Management en
dc.identifier.endpage 190
dc.identifier.startpage 0
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/4467
dc.identifier.yoktezid 381357
dc.institutionauthor Ülker, Halil İbrahim
dc.language.iso tr
dc.subject Hastaneler
dc.subject Sağlık Kurumları Yönetimi
dc.subject İşletme
dc.subject Hastaneler
dc.subject Hospitals en_US
dc.subject Health Care Management en_US
dc.subject Kaizen
dc.subject Business Administration en_US
dc.subject Hospitals en_US
dc.subject Sürekli iyileştirme
dc.subject Kaizen en_US
dc.subject Çalışanlar
dc.subject Continious improvement en_US
dc.subject Workers en_US
dc.subject İnsan kaynakları
dc.subject Human resources en_US
dc.title Kaizen - Sürekli İyileştirme ile Hastanede İnsan Kaynaklarının Geliştirilmesi
dc.title Through Kaizen – Continuous Improvement Development of Human Resources in Hospital en_US
dc.type Master Thesis
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 0ee47c9f-4946-495a-80d7-4b34d01b8b41
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 0ee47c9f-4946-495a-80d7-4b34d01b8b41
relation.isOrgUnitOfPublication 89feabea-19bb-4116-9d9c-18baab9dffb4
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 89feabea-19bb-4116-9d9c-18baab9dffb4

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
381357 Kaizen - sürekli iyileştirme ile hastanede insan kaynaklarının geliştirilmesi.pdf
Size:
1.93 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections