Çevirinin Bilimsel Gelişmeye Katkısı

No Thumbnail Available

Date

2013

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Bilim ve Teknoloji

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
English Translation and Interpretation
(2001)
Since 2001, our Department has offered education at an extent that matches the similar Departments of European Universities, with a program that involves theoretical and practical courses within the frameworks of translation and interpretation. The goals that we aim our students to reach involve the utilization of knowledge, behaviors and equipment, interpersonal operation in interpretation, the management of the process of production, expertise in language skills with respect to fields and general culture, and access to information. Our students have no difficulty in being hired upon graduation, having gained an awareness regarding the expectations and the conditions of the professional life through our strong cooperation with the national and the international sector. With French and Russian courses offered for 4 years, our students steal the spotlight in the market, having obtained a C-Language Certificate. Our graduates are employed as freelance interpreters, institution interpreters, regulators as multi-layered language experts, terminology experts, subtitle experts and web localization experts.

Journal Issue

Abstract

Çeviri, kültürleri ve ulusları birbirine bağlayan ve aralarındaki iletişimi sağlayan araçtır. Uygarlıkların doğması, gelişmesi ve yayılması iletişim yoluyla gerçekleşmiş, bu iletişimin aracı da hep çeviri faaliyeti olmuştur. Uygarlık kavramı içinde bilimin ve bilimsel düşüncenin vazgeçilmez yerini gözönüne alarak, çeviri ve bilim arasında iki tür ilişki bulunduğunu söyleyebiliriz. Bunlardan biri, çevirinin bilimin geçmişine ve tarihine belgesel kanıtlar oluşturması, diğeri de bilginin, bilimin ve bilimsel düşüncenin aktarılması ve yayılmasındaki rolüdür.

Description

Keywords

english translation and interpretation

Turkish CoHE Thesis Center URL

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page