Türkiye'deki siyaset bilimi ve kamu yönetimi bölümlerinin yenilikçilik açısından değerlendirilmesi

dc.contributor.advisorŞahin, Savaş Zafer
dc.contributor.authorGözcü, Ali Can
dc.contributor.otherDepartment of Public Administration and Political Science
dc.date.accessioned2024-07-08T09:41:42Z
dc.date.available2024-07-08T09:41:42Z
dc.date.issued2015
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.description.abstractBu tez, eğitimde yenilikçi yaklaşımların, Türk Yükseköğretim Sistemi'ne girmesini, Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi (SBKY) ile Kamu Yönetimi (KY) bölümleri özelinde incelemektedir. Yenilikçilik, yenilikçi eğitim uygulamaları, küreselleşme, sanayi toplumundan bilgi toplumuna geçiş süreci vb. etkenlerin; Türk yükseköğretim yapısı, gelişme düzeyi, toplumsal refah ve özelde SBKY /KY bölümlerinin etkinliği ve verimliliği için önemli olduğu görülmektedir. Üniversitelerin dönüşümü, üçüncü kuşak üniversitelerin yeni misyonları, yükseköğretim sisteminin değişmesine ve uluslararası rekabet ortamında yükseköğretim kurumlarının çeşitli yenilikçi süreçlere gitmesine neden olmuştur. Bu araştırmada SBKY/KY bölümü evreninde 101 bölüm tespit edilmiş, bölümlerin akademik personel, öğrenci sayıları, yıllara göre karşılaştırılmıştır. Bölümlerin web siteleri incelenerek, müfredatları, vizyon-misyon ifadeleri ve genel bilgilerinin yer aldığı veri setleri hazırlanmıştır. Bu veri setleri yenilikçiliğin varlığını tespit etmede araç olarak kullanılmıştır. Araştırma sonuçları, yenilikçi eğitim uygulamalarına sahip olan SBKY/KY bölümünün, oldukça az sayıda olduğunu ortaya koymuştur. Yenilikçilik düzeylerinin ağırlıklı olarak bölümlerin kendi iç dinamiklerinden kaynaklı olduğu görülmüştür. Bu anlamda yenilikçilik türlerinin birçoğunu barındıran, istisnai bir yenilikçilik örneğine Atılım Üniversitesinde karşılaşılmıştır. Yenilikçiliğin, bölümlerin yapılarına ve müfredatlarına ilişkin olarak, politika koyucular tarafından belirlenen bazı düzenleme zorunluluklarının, YÖK yaptırımlarının ve uluslararası süreçlerden (Bologna vb.) kaynaklandığı ve yenilikçiliğin varlığının ağırlıklı olarak yeni kurulan üniversitelerde ortaya çıktığı tespit edilmiştir.
dc.description.abstractIn this thesis, the introduction of innovative approaches in education to Turkish Higher Education System is analysed in the departments of Political Science and Public Administration (PSPA) and Public Administration (PA). It is obvious that factors like innovativeness, innovative educational applications, globalization, transition from industrial to informational society are all important for the structure of Turkish Higher Education, development level, social welfare, and of course the effectiveness and efficiency on the departments of PSPA/ PA. Transformation of universities and new missions of third generation universities caused higher education system to change and because of competition they also led higher education institutions into various innovative processes. In this research 101 PSAP/ PA departments are taken into consideration as sampling; the numbers of academic staff and students in these departments are compared by years. Data sets including curriculum, vision/ mission statements and general information on these programs are prepared by analyzing related web sites. These data sets are used as a means of identifying the existence of innovativeness. According to the results of this research, few numbers of the programs in the departments of PSPA/ PA have innovative education applications. It is seen that the levels of innovativeness are originating from mostly departments' own internal dynamics. It is found that there exists an exceptional example of innovativeness consisting of many types at Atılım University. It is also found that innovativeness results from compulsory arrangements, about departments' structure and curriculum, determined by policymakers, from sanctions of higher education institution and international processes (Bologna, etc.); innovativeness appears first mostly at the young universities.en
dc.identifier.endpage272
dc.identifier.startpage0
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/5960
dc.identifier.yoktezid396102
dc.institutionauthorŞahin, Savaş Zafer
dc.language.isotr
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectKamu Yönetimi
dc.subjectEğitim
dc.subjectEğitim faaliyetleri
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectEğitim programları
dc.subjectPublic Administrationen_US
dc.subjectKamu yönetimi
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectEducation activitiesen_US
dc.subjectSiyaset bilimi
dc.subjectEducation programsen_US
dc.subjectPublic administrationen_US
dc.subjectYenilikçi
dc.subjectPolitical scienceen_US
dc.subjectYükseköğretim
dc.subjectInnovativeen_US
dc.subjectHigher educationen_US
dc.subjectÜniversiteler
dc.subjectUniversitiesen_US
dc.titleTürkiye'deki siyaset bilimi ve kamu yönetimi bölümlerinin yenilikçilik açısından değerlendirilmesi
dc.titleAn evaluation of the departments of political science and public administration in Turkey in the light of innovativenessen_US
dc.typeMaster Thesis
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicationcdead1cb-8ae9-4ee0-a52b-b453ba626c38
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoverycdead1cb-8ae9-4ee0-a52b-b453ba626c38
relation.isOrgUnitOfPublication89feabea-19bb-4116-9d9c-18baab9dffb4
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery89feabea-19bb-4116-9d9c-18baab9dffb4

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
396102 Türkiye'deki siyaset bilimi ve kamu yönetimi bölümlerinin.pdf
Size:
3.03 MB
Format:
Adobe Portable Document Format