Bankacılık sisteminde insan kaynakları yönetimi ve performans değerlendirme

Loading...
Thumbnail Image

Date

2013

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Journal Issue

Abstract

Bu çalışma ile bankacılık sektöründeki insan kaynaklarına yönelik performans ölçme kriterlerinin belirlenmesi, bunların çalışanlar tarafından nasıl algılandığının tespiti ve iş tatminine yönelik etkilerinin tespit edilmesi amaçlanmaktadır. Bu nedenle, dinamik bir süreci ifade eden performans değerlendirmenin sektörel olarak incelenmesi ve çalışanlar ve motivasyonları üzerindeki etkilerinin tespiti verimlilik ve etkinliğe önemli katkılar sağlayacaktır.Taşıdığı risk ve yoğun çalışma temposuyla diğer birçok sektördeki çalışanlardan daha ağır çalışma koşullarına sahip olan banka çalışanlarının, kendilerine uygulanan performans kriterlerine ilişkin İKY standardı geliştirilmiştir. Kurumlarda çalışanlarla yöneticilerin birlikte amaçlar saptaması, çabaların birleştirilmesi ve alınan sonuçların değerlendirilmesi için yapılan performans değerlendirme, çalışanların performansını planlamayı, değerlendirmeyi ve geliştirmeyi amaçlamakta, objektifliği, uygunluğu, güvenilirliği, iş birliği ve iletişim sağlama özelliği ile motivasyon üzerinde etkili olmaktadır.Anahtar Sözcükler:1.Bankacılık2.Performans3.Performans Değerlendirme4.Motivasyon5.İKY
In this study, determining the criteria for measuring the performance of the banking sector for human resources, their determination and how it is perceived by employees is aimed to determine the effects of job satisfaction. Therefore, the performance assessment is a dynamic process and motivations of employees on the effects of sectoral analysis and event detection efficiency and make an important contribution. Due to the risks, and the hard work of many other workers in the industry with more severe operating conditions, the bank employees, HRM standard has been developed for the performance criteria applied to them. Managers in organizations with employees detection purposes, combining the efforts made for the evaluation of the results and performance evaluation, employee performance planning, assessment and aims to improve the objectivity, relevance, reliability, collaboration and communication are effective in providing feature on motivation. Keywords: 1. Banking2. Performance3. Performance Evaluation4. Motivation5. HRM

Description

Keywords

Bankacılık, Bankacılık, Bankacılık sektörü, Bankacılık sistemi, Banking, Bankalar, Banking, Banking sector, Motivasyon, Banking system, Banks, Performans, Motivation, Performans değerlendirme, Performance, Performance evaluation, İnsan kaynakları yönetimi, Human resources management

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

0

End Page

97

Collections

Google Scholar Logo
Google Scholar™

Sustainable Development Goals

3

GOOD HEALTH AND WELL-BEING
GOOD HEALTH AND WELL-BEING Logo

5

GENDER EQUALITY
GENDER EQUALITY Logo

6

CLEAN WATER AND SANITATION
CLEAN WATER AND SANITATION Logo

7

AFFORDABLE AND CLEAN ENERGY
AFFORDABLE AND CLEAN ENERGY Logo

9

INDUSTRY, INNOVATION AND INFRASTRUCTURE
INDUSTRY, INNOVATION AND INFRASTRUCTURE Logo

14

LIFE BELOW WATER
LIFE BELOW WATER Logo

16

PEACE, JUSTICE AND STRONG INSTITUTIONS
PEACE, JUSTICE AND STRONG INSTITUTIONS Logo