Covıd-19 Pandemisi Sırasında Uzaktan Çalışmayı Etkileyen Faktörleri Belirleme ve Önceliklendirme

dc.contributor.advisor Küçükergin, Kemal Gürkan
dc.contributor.author Malekı, Samın
dc.contributor.other Tourism Management
dc.date.accessioned 2024-10-06T12:20:26Z
dc.date.available 2024-10-06T12:20:26Z
dc.date.issued 2023
dc.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme (İngilizce) Ana Bilim Dalı / İşletme (İngilizce) Bilim Dalı
dc.description.abstract Bu tezin amacı, COVID-19 pandemisi bağlamında Türk şirketlerinde uzaktan çalışmayı etkileyen faktörleri belirlemek ve önceliklendirmektir. Etkili faktörlerin belirlenmesi, literatür taraması ve araştırmanın teorik modelini oluşturmak için bulanık Delphi yönteminin uygulanması yoluyla gerçekleştirilmiştir. Bulgular, Türkiye'de özel firmalarda uzaktan çalışan 86 kişiden elde edilen bilgilerle analitik hiyerarşi süreci (AHP) yöntemi kullanılarak önceliklendirilmiştir. Sonuçlar, eğitim boyutunda eğitim kursları düzenleme, portal üzerinden eğitim ve personel uzmanlığını araştırmanın önemli olduğunu göstermiştir. Bireysel boyutta önemli faktörler arasında iş ahlakı, sorumluluk ve dürüstlük yer alırken, teknoloji bilgi ve iletişim altyapısı boyutunda yazılım altyapısı, bilgi altyapısı ve donanım altyapısının önemli olduğu görülmüştür. Son olarak, kültürel boyutun önemli faktörleri arasında insanlar arasında katılım kültürü geliştirmek, firma kültürü, çalışanları kabul etmeye hazır olmak ve yöneticilerin işleri başkalarına devretmeye hazır olmaları yer almaktadır.
dc.description.abstract The purpose of this thesis is to identify and prioritize factors affecting remote work in Turkish companies in the context of the COVID-19 pandemic. The identification of the effective factors was undertaken through a literature review and application of the fuzzy Delphi method to establish the theoretical model of the research. Findings were prioritized using the analytic hierarchy process (AHP) method with information obtained from 86 individuals who teleworked for private firms in Türkiye. The results showed that, in the dimension of training, holding training courses, training on portals, and investigating staff specialization are important. In the individual dimension, important factors include work conscience, responsibility, and honesty, while in the dimension of technology information and communication infrastructure, software infrastructure, information infrastructure, and hardware infrastructure are of importance. Finally, the important factors of the cultural dimension include developing a culture of participation between people, firm culture, readiness to accept employees, and readiness of managers to delegate affairs to others. en
dc.identifier.endpage 66
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/10157
dc.identifier.yoktez https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=usXiZIM9Lp0wk-YzRoaT-5tOr-4SrkmeKZ8E8XkB1ttuM_BFtPHpT8ezmwaD0kn6
dc.identifier.yoktezid 880230
dc.identifier.yoktezid 880230
dc.institutionauthor Küçükergin, Kemal Gürkan
dc.language.iso en
dc.subject İşletme
dc.subject Business Administration en_US
dc.title Covıd-19 Pandemisi Sırasında Uzaktan Çalışmayı Etkileyen Faktörleri Belirleme ve Önceliklendirme
dc.title Identify and Prioritizing the Factors Affecting Teleworking During the Covid-19 Pandemic en_US
dc.type Master Thesis
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 9f911d44-0ec9-4ac4-8662-866118becc11
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 9f911d44-0ec9-4ac4-8662-866118becc11
relation.isOrgUnitOfPublication fa7389a7-6286-485f-8655-ffa9a4377091
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery fa7389a7-6286-485f-8655-ffa9a4377091

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
880230.pdf
Size:
2.66 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections