CRITERIA FOR DEVELOPING WEB-BASED INSTRUCTION
No Thumbnail Available
Date
2015
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
Web-Based Instruction (WBI) has become popular and provides several
educational alternatives. But due to lack of face-to-face communication, it is crucial
that WBI provide interactivity and motivation for students. This paper introduces
Criteria for Developing Web-Based Instruction that evaluates interactivity and
motivation for a WBI chemistry course. The Criteria are comprehensive and objective
so that it can be used to evaluate any WBI course. Based on the Criteria, the paper
selects a WBI site and implements it to first year students. The result according to the
criteria mentioned in the paper.
Description
ÖZ: Tabanlı eğitim giderek daha popüler olmakta ve birçok eğitim alternatifi
sunmaktadır. Ancak, yüz yüze iletişim eksikliği nedeniyle Wen-tabanli eğitimde
etkileşim ve motivasyonun sunulması kritik bir unsur olmaktadır. Bu çalışma Web tabanlı eğitim sistemlerinin geliştirilmesi konusunda dikkat edilmesi gereken bazı
kriterleri sunmaktadır ve bu kriterleri kimya dersleri için hazırlanmış olan bir siteyi
etkileşim ve motivasyon açısından inceleyerek değerlendirmektedir. Bu kriterler
kapsamlı ve tarafsız olarak herhangi bir web-tabanlı eğitim sisteminin
değerlendirilebilmesi amacıyla geliştirilmiştir. Bu kriterlere temel olması amacıyla,
web-tabanlı eğitim sitesinin birinci sınıf mühendislik öğrencileri tarafından kullanılması
sağlanmıştır. Bu kriterlere yönelik olarak çalışmanın sonuçları bu araştırmada
sunulmaktadır.
Keywords
computer engineering