On Dokuzuncu Yüzyıl Çocuk Macera Romanlarında Sömürgeci İdeolojinin Temsili: R. M. Ballantyne'nın The Coral Island, W. H. G. Kingston'ın In The Wilds Of Africa ve H. R. Haggard'ın King Solomon's Mines

dc.contributor.advisor Gültekin, Azade Lerzan
dc.contributor.author Ayyıldız, Nilay Erdem
dc.contributor.other Department of English Language and Literature
dc.date.accessioned 2024-07-07T12:41:38Z
dc.date.available 2024-07-07T12:41:38Z
dc.date.issued 2018
dc.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / İngiliz Edebiyatı ve Kültür İncelemeleri Ana Bilim Dalı / İngiliz Dili ve Edebiyatı Bilim Dalı
dc.description.abstract Bu çalışma on dokuzuncu yüzyıl çocuk macera romanlarının, macera adı altında, İngiliz sömürgeciliğinin propagandasını yaptığını ileri sürmektedir. Bunu göstermek için de, R. M. Ballantyne'nın The Coral Island (1858), W. H. G. Kingston'ın In the Wilds of Africa (1871) ve H. R. Haggard'ın King Solomon's Mines (1885) romanlarını postkolonyal teori yaklaşımıyla incelemektedir. Çalışmada, bahsedilen romanların analizleri için başlıca postkolonyal eleştirmen Edward Said, Homi K. Bhabha ve sömürge karşıtı düşünür Frantz Fanon'un yaklaşımı kullanılmaktadır. Seçilen romanlarda örneklendirilen 'stereotip,' 'öteki,' 'sömürgeci bakışı,' 'taklitçilik,' 'melezlik,' 'üçüncü uzam,' ve 'ikilem' gibi postkolonyal kavramların araştırılmasındaki amaç, sömürgeci söylemin, sömürgeci ideolojiyi güçlendirmek ve çocuk okuyuculara iletmek için nasıl işlediğini ortaya çıkarmaktır. Yapılan analizlerin ışığında çalışma; on dokuzuncu yüzyıl çocuk macera romanlarının, anlatıcı, olay örgüsü, yer ve zaman, karakter oluşturma ve içerik özellikleri açısından izledikleri benzer bir modelle geleceğin 'ideal' İngiliz sömürgecilerini oluşturmaya çalıştığını göstermektedir. Söz konusu romanların basımı arasında geçen süreyi göz önünde bulundurulduğunda çalışma; ayrıca, on dokuzuncu yüzyılın sonuna doğru, sömürgeci, asimile ve hibrid kişiler arasında daha uyumlu bir ilişki sundukları için romanların birbirinden farklılaştığını da göstermektedir. Böylece, çalışma, on dokuzuncu yüzyıl İngiliz çocuk macera romanlarının, sömürgeci ideolojinin ürünü ve sürdürücüleri olarak düşünülebileceği sonucunu çıkarmaktadır.
dc.description.abstract The study argues that nineteenth-century children's adventure novels make propaganda for the British Imperialism under the cover of adventure. To indicate this, it analyses R. M. Ballantyne's The Coral Island (1858), W. H. G. Kingston's In the Wilds of Africa (1871) and H. R. Haggard's King Solomon's Mines (1885) within the frame of postcolonial theory. In the study, mainly postcolonial critics Edward Said's, Homi K. Bhabha's and anticolonial thinker Frantz Fanon's approaches are employed for the analyses of the aforementioned novels. The point in exploring postcolonial concepts such as 'stereotype,' 'other,' 'colonial gaze,' 'mimicry,' 'hybridity,' 'third space,' and 'ambivalence' exemplified in the selected novels, is to find out how colonial discourse operates in them to reinforce and convey the imperialist ideology to child readers. In light of the analyses, the study reveals that nineteenth-century adventure novels attempt to construct 'ideal' British colonisers of the future with a similar pattern they follow in regards to the features of narrative voice, plot structure, setting, characterisation and content. Considering the elapsed time among the publication of the novels, the study also indicates that they differ from one another as they present a more harmonious relationship among the coloniser and the assimilated and hybrid colonised towards the end of the nineteenth-century. Thus, the study concludes that nineteenth-century children's adventure novels may be considered to be products and perpetuators of the imperialist ideology. en
dc.identifier.endpage 175
dc.identifier.startpage 0
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/4497
dc.identifier.yoktezid 511883
dc.institutionauthor Gültekin, Azade Lerzan
dc.language.iso en
dc.subject İngiliz Dili ve Edebiyatı
dc.subject 19. yüzyıl
dc.subject Roman
dc.subject Sömürgecilik
dc.subject English Linguistics and Literature en_US
dc.subject Çocuk edebiyatı
dc.subject 19. century en_US
dc.subject Novel en_US
dc.subject Çocuk kitapları
dc.subject Colonialism en_US
dc.subject Children’s literature en_US
dc.subject İngiliz edebiyatı
dc.subject Children's books en_US
dc.subject English literature en_US
dc.subject İngiliz romanı
dc.subject British novel en_US
dc.title On Dokuzuncu Yüzyıl Çocuk Macera Romanlarında Sömürgeci İdeolojinin Temsili: R. M. Ballantyne'nın The Coral Island, W. H. G. Kingston'ın In The Wilds Of Africa ve H. R. Haggard'ın King Solomon's Mines
dc.title Representation of Colonial Ideology in Nineteenth-Century Children's Adventure Novels: R. M. Ballantyne's the Coral Island, W. H. G. Kingston's in the Wilds of Africa and H. R. Haggard's King Solomon's Mines en_US
dc.type Doctoral Thesis
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication ae6984be-2384-4688-bc17-9069ab22397d
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery ae6984be-2384-4688-bc17-9069ab22397d
relation.isOrgUnitOfPublication 8b792715-728f-42a9-abba-e7efd76da37e
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 8b792715-728f-42a9-abba-e7efd76da37e

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
511883 Representation of colonial ideology in Nineteenth-Century Children's adventure novels.pdf
Size:
1.23 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections