Oyunlaştırmanın tüketici marka etkileşimi üzerinden marka sadakatine olan etkisi: Türkiye'deki oyunlaştırılmış marka hizmetlerine ait deneysel bulgular

dc.contributor.advisor Özgen, Pelin
dc.contributor.author Aladağ, Berksu
dc.contributor.other Department of Business
dc.date.accessioned 2024-07-07T12:49:48Z
dc.date.available 2024-07-07T12:49:48Z
dc.date.issued 2019
dc.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / İşletme Bilim Dalı
dc.description.abstract Oyun unsurlarının oyun olmayan bir içerikte kullanımı olarak ifade edilen oyunlaştırma, günümüzün en önemli ve en etkili pazarlama stratejilerinden birisidir. Oyunun yapısı rekabet algısını ve tüketicilerin aidiyet hissini arttırır ve dolayısıyla, oyunlaştırmanın tüketici etkileşimi, marka üzerinde olumlu değerlendirme ve sadakati arttırması beklenmektedir. Dolayısıyla, oyunlaştırılmış tüketici marka etkileşiminin marka sadakati ile oyunlaştırılmış hizmet değerlendirmesinin marka sadaktin üzerindeki etkisi çalışmanın amacını ve doğrultusunu oluşturumuştur. Bu çalışma kapsamında, aktif bir şekilde bir veya daha fazla sayıda oyunlaştırma kullanan marka uygulamaları kullanan 206 katılımcıya anket uygulanmıştır. Lineer regresyon kullanılararak seçilen marka uygulamalarının oyunlaştırma içerikleri ile marka etkileşimi, olumlu marka değerlendirmeleri ve marka sadakati incelenmiştir. Araştırma sonuçları, oyunlaştırmanın marka etkileşimi ile marka sadakati arasında anlamlı ve olumlu bir ilişki kurulduğunu göstermektedir.
dc.description.abstract Gamification, which means the usage of game elements within a non-game context, is among the most important and effective marketing strategies of today's world. The nature of the game increases the sense of competition and belonging of the consumers, and as a result, gamification is expected to increase consumer engagement, positive evaluation of the brand and loyalty. Therefore, this research was aimed and directed to investigate the impact of gamified consumer brand engagement on brand loyalty, and the impact of gamified service brand evaluation on brand loyalty. In the scope of the present research, a survey has been conducted with 206 participant who actively use one or more brand's gamification application. The relationship between gamification components utilized on brand applications and brand engagement, positive brand evaluations and brand loyalty has been investigated through linear regression. Findings showed that there is a positive and significant relationship between gamification and brand loyalty through consumer brand engagement. en
dc.identifier.endpage 101
dc.identifier.startpage 0
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/5463
dc.identifier.yoktezid 587825
dc.institutionauthor Özgen, Pelin
dc.language.iso en
dc.subject İşletme
dc.subject Marka
dc.subject Marka etkileşimi
dc.subject Marka sadakati
dc.subject Business Administration en_US
dc.subject Brand en_US
dc.subject Oyunlaştırma
dc.subject Brand interaction en_US
dc.subject Brand loyalty en_US
dc.subject Pazarlama
dc.subject Gamification en_US
dc.subject Pazarlama yöntemleri
dc.subject Marketing en_US
dc.subject Marketing methods en_US
dc.subject Tüketici davranışı
dc.subject Consumer behavior en_US
dc.title Oyunlaştırmanın tüketici marka etkileşimi üzerinden marka sadakatine olan etkisi: Türkiye'deki oyunlaştırılmış marka hizmetlerine ait deneysel bulgular
dc.title The impact of gamification on brand loyalty through consumer brand engagement: An empirical evidence of gamified brand services in Turkey en_US
dc.type Master Thesis
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication b77dccea-d09f-48fa-845d-2f9d281543bd
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery b77dccea-d09f-48fa-845d-2f9d281543bd
relation.isOrgUnitOfPublication 6fecf408-e340-4cbc-a391-6c8984c45f5e
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 6fecf408-e340-4cbc-a391-6c8984c45f5e

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
587825 The impact of gamification on brand loyalty.pdf
Size:
2.44 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections