İlaç sektöründe kişisel satış yönetimi ve ilaç tanıtım uzmanlarının iş tatmin düzeyleri üzerine Ankara'da uygulamalı bir çalışma

dc.contributor.advisor Nakip, Mahir
dc.contributor.author Öz, Ersen
dc.contributor.other Department of Business
dc.date.accessioned 2024-07-07T12:51:08Z
dc.date.available 2024-07-07T12:51:08Z
dc.date.issued 2014
dc.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı
dc.description.abstract ÖZ, Ersen İlaç Sektöründe Kişisel Satış Yönetimi ve İlaç Tanıtım Uzmanlarının İş Tatmin Düzeyleri Üzerine Ankara'da Uygulamalı Bir Çalışma Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 2014. Yapılan bu çalışma ile rekabetin, yeniliğin, hızlı değişimin, baskının yoğun hissedildiği bu sektörde çalışan İTU' ların iş tatminlerini etkileyen faktörlerin belirlenmesi, ilaç firmaları tarafından çalışanlarının iş tatminlerini arttırmaya yardımcı olabilecek bilgilerin elde edilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini Ankara il sınırları içerisinde ikamet eden yerli ve yabancı ilaç firmalarında çalışan 200 ilaç tanıtım uzmanı oluşturmuştur. Veriler; tanıtıcı bilgi formu ve Minnesota iş tatmin ölçeği uygulanarak toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde Faktör analizi, Varyans analizi ve Regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda İTU' ların aylık gelir düzeyi, çalışılan firma ve çalıştıkları firmaların sağladığı yan haklardan sınırsız yakıt desteğinin iş tatminini olumlu yönde etkileyen faktörler olarak saptanmıştır. Cinsiyet, yaş, medeni hal, çocuk sayısı, eğitim, çalışılan il sayısı, tecrübe yılı, yan haklardan giyim ve özel sağlık sigortasının iş tatmini üzerinde istatistiksel olarak anlamlı farkı saptanmamıştır. Realizasyonu (kişisel satış) etkileyen tatmin düzeylerinin tespiti için Regresyon analizi uygulanmış ve aylık gelir ile realizasyon arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki saptanmıştır. Vicdanın Realizasyon ile Nedensellik ilişkisi incelemek için regresyon analizi uygulanmış ve realizasyon ile vicdan arasında pozitif yönde bir ilişki saptanmıştır. Anahtar Kelimeler: Kişisel Satış, İş Tatmini, İlaç Tanıtım Uzmanı, İlaç Sektörü, Pazarlama
dc.description.abstract OZ, Ersen An Applied Study On Personal Sale Management And Work Satisfaction Level Of Medicine Representation Experts At Pharmaceutical İndustry master's thesis, Ankara, 2014 With this study it is aimed to obtain information that would help pharmaceutical industry employees increase the work satisfaction level of employees and define the factors effecting the medicine representatives working in this profession in which competition, innovation and fast improvement and pressure is felt intensely. The study includes both local and foreign 200 representatives residing in Ankara district. The data is collected using introductory information form and Minnesota work satisfaction scale. Factoral, variance and regration analysis are used to evaluate the data. As a result of the research, it is stated that the montly salary of the representatives, the company worked for and both the side rights that the companies provide and unlimited fuel coverage are the factors effecting the work satisfaction positively. There is no statistically meaningful difference defined by gender, age, maritual status, number of children, education, the number of cities worked at, experience by year, clothing and private health insurance on work satisfaction. A regration analysis is used to be able to define the satisfaction level that effect realization(personal sale) and there is a positive meaningful relationship found between monthly salary and realisation(personal sale). A regration analysis is used to analyse the relationship of conscience with realization and causality. A positive relationship between conscience and realisation is defined. Key Words: Personal Sale, Work Satisfaction, Medicine Representation Experts, pharmaceutical industry, marketing en
dc.identifier.endpage 119
dc.identifier.startpage 0
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/5753
dc.identifier.yoktezid 381364
dc.institutionauthor Nakip, Mahir
dc.language.iso tr
dc.subject İşletme
dc.subject Bireysel pazarlama
dc.subject Pazarlama
dc.subject Business Administration en_US
dc.subject Individual marketing en_US
dc.subject Tıbbi satış mümessili
dc.subject Marketing en_US
dc.subject İlaç sektörü
dc.subject Medical sales representatives en_US
dc.subject Pharmaceutical sector en_US
dc.subject İş doyumu
dc.subject Job satisfaction en_US
dc.title İlaç sektöründe kişisel satış yönetimi ve ilaç tanıtım uzmanlarının iş tatmin düzeyleri üzerine Ankara'da uygulamalı bir çalışma
dc.type Master Thesis
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 7aef23ae-c630-4a2e-9ad3-4bdbc40172fa
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 7aef23ae-c630-4a2e-9ad3-4bdbc40172fa
relation.isOrgUnitOfPublication 6fecf408-e340-4cbc-a391-6c8984c45f5e
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 6fecf408-e340-4cbc-a391-6c8984c45f5e

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
381364 İlaç sektöründe kişisel satış yönetimi.pdf
Size:
1.58 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections