Covid-19 Sürecinde Yükseköğretimde Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin Uzaktan Eğitime Yönelik Bakış Açılarının Değerlendirilmesi: Ankara Örneği

dc.contributor.advisor Şahin, Neriman Gonca Güzel
dc.contributor.author Korkmaz, Esra Kirazlı
dc.contributor.other Tourism Management
dc.date.accessioned 2024-07-07T12:46:05Z
dc.date.available 2024-07-07T12:46:05Z
dc.date.issued 2022
dc.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / Turizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalı / Turizm İşletmeciliği Bilim Dalı
dc.description.abstract Çin'in Wuhan kentinde ortaya çıkan ve tüm dünyayı etkisi altına alan Covid-19 pandemisi ile birlikte tüm sektörlerde olduğu gibi eğitim sektöründe de hızlı bir şekilde tedbirler alınmaya başlamıştır. Alınan tedbirler kapsamında eğitim kurumlarının kapatılması yükseköğretim kurumlarının uzaktan eğitim modellerini devreye sokma zorunluluğunu ortaya çıkarmıştır. Öğrenciler kendilerini yeni eğitim yöntemlerine alıştırmak ve okullarından ayrılmak zorunda kalmışlardır. Bu çalışmanın amacı, Ankara'da yükseköğretimde turizm eğitimi alan öğrencilerin, Covid-19 sürecinde, uzaktan eğitime yönelik bakış açılarını değerlendirmektir. Bu amaç doğrultusunda; Ankara'da ön lisans, lisans ve lisansüstü düzeyinde turizm eğitimi alan 383 öğrenciye dört bölümden oluşan bir anket uygulanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen verilerin analizi için; betimsel istatistiklerden, Student's t testi, Tek Yönlü Varyans Analizi, Mann-Whitney U ve Kruskal-Wallis Varyans Analizi testlerinden yararlanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre öğrenciler, uzaktan eğitim konusunda bazı olumlu düşüncelere sahip olmalarına rağmen dersleri okula gelerek yüz yüze takip etmek istemektedirler. Uzaktan eğitimin, sosyal ortamdan uzak kalma, teknik sorunlarla karşılaşma, eğitimci ile iletişimlerini zorlaştırma gibi sakıncaları olduğunu düşünmektedirler. Çalışmada ayrıca, turizm öğrencilerinin uzaktan eğitime bakış açılarının değerlendirmeye yönelik alt boyutlardan kullanılan teknoloji, sistem ve uygulamaların; yaş, program ve kurum türü değişkenlerine göre farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Bununla birlikte öz yeterlilik alt boyutunun tüm değişkenlere göre farklılık gösterdiği bulunmuştur. Uzaktan turizm eğitimine yönelik bakış alt boyutunun ise, program türü, yaş ve cinsiyet değişkenlerine göre farklılık gösterdiği tespit edilmiştir.
dc.description.abstract With the Covid-19 pandemic that has emerged in Wuhan, China and has affected the whole world, measures have started to be taken quickly in the education sector as well as in all sectors. The closure of educational institutions within the scope of the measures taken has revealed the necessity of activate distance education models of higher education institutions. Students had to accustom themselves to new methods of education and leave their schools. The aim of this study is to evaluate the perspectives of students studying tourism in higher education in Ankara on distance education during the Covid-19. In accordance with this purpose a four-part questionnaire was applied to 383 students studying tourism at the associate, undergraduate and graduate levels in Ankara. For the analysis of the data obtained as a result of the research; descriptive statistics, Student's t test, One Way of Variance Analysis, Mann Whitney U and Kruskal-Wallis of Variance Analysis tests have been utilized. According to the results of the research, although the students have some positive thoughts about distance education, they want to follow the lessons face to face by coming to school. They think that distance education has drawbacks such as staying away from the social environment, encountering technical problems, and making it difficult for them to communicate with the instructor. In the study, it was also concluded that the technology, system and applications sub-dimension used in evaluating tourism students' perspectives on distance education differs according to the variables of age, program type and institution type. However, it was found that the self-efficacy sub-dimension differed according to all variables. It has been determined that the sub-dimension of perspective towards distance tourism education differs according to the type of program, age and gender variables. en
dc.identifier.endpage 166
dc.identifier.startpage 0
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/4961
dc.identifier.yoktezid 708840
dc.institutionauthor Şahin, Neriman Gonca Güzel
dc.language.iso tr
dc.subject Eğitim ve Öğretim
dc.subject Turizm
dc.subject Ankara
dc.subject COVID 19
dc.subject Education and Training en_US
dc.subject Pandemiler
dc.subject Tourism en_US
dc.subject Sanal eğitim
dc.subject Ankara en_US
dc.subject COVID 19 en_US
dc.subject Turizm
dc.subject Pandemics en_US
dc.subject Virtual education en_US
dc.subject Turizm eğitimi
dc.subject Tourism en_US
dc.subject Uzaktan eğitim
dc.subject Tourism education en_US
dc.subject Distance education en_US
dc.subject Öğrenci görüşleri
dc.subject Opinions of students en_US
dc.title Covid-19 Sürecinde Yükseköğretimde Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin Uzaktan Eğitime Yönelik Bakış Açılarının Değerlendirilmesi: Ankara Örneği
dc.title Evaluation of Perspectives on Distance Education of Students Who Take Tourism Education in Higher Education in the Covid-19 Process: the Case of Ankara en_US
dc.type Master Thesis
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication b72ea0de-4ba0-4c19-bb1a-3d58e2f6735d
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery b72ea0de-4ba0-4c19-bb1a-3d58e2f6735d
relation.isOrgUnitOfPublication fa7389a7-6286-485f-8655-ffa9a4377091
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery fa7389a7-6286-485f-8655-ffa9a4377091

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
708840 Covid-19 sürecinde yükseköğretimde turizm.pdf
Size:
2.65 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections