İlaç Sektöründeki Hekimlere Yönelik Yapılan Dijital Pazarlama Faaliyetlerinin Marka Farkındalığı Üzerine Etkisi

dc.contributor.advisorTengilimoğlu, Dilaver
dc.contributor.authorSezgin, Çağrı
dc.contributor.otherBusiness
dc.date.accessioned2024-07-07T12:45:41Z
dc.date.available2024-07-07T12:45:41Z
dc.date.issued2021
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / İşletme Bilim Dalı
dc.description.abstractDünya genelindeki ekonominin küreselleşmesiyle birlikte, markalar pazardaki rekabet ortamındaki yerlerini koruyabilmek için, diğer rakiplerinden farklı olma yoluna gitmeleri gerekmektedir. Bunu yaparken de şirketler, kendilerine özgü güçlü ve özgün markalar oluşturabilmek için, çeşitli stratejiler geliştirerek rakiplerinden farklılaşmaktadırlar. Şirketlerin farklılaşması günümüzde markalar aracılığı ile olmaktadır. Tüketiciler içinde büyük değerlere sahip olan markalar, her geçen gün önemini arttırmaktadır. Geçmişten günümüze kadar bu farklılaşma çeşitli boyutlarda gerçekleşmiştir. Markalar müşterilerini ve diğer müşteri kitlelerini etkileyebilmek için, dijital pazarlama kanallarını kullanmaktadırlar. Dijital pazarlama kanalları ile markalar hem kendi markalarını hem de markalarının konumunu sağlamlaştırmaktadırlar. Böylelikle markalarına yönelik marka farkındalığı yaratmaktadırlar. Yapılan bu çalışmanın amacı; İlaç Sektöründeki Hekimlere Yönelik Yapılan Dijital Pazarlama Faaliyetlerinin Marka Farkındalığı Üzerine Etkisi'nin belirlenmesidir. Çalışma 300 hekim ile online platform üzerinden anket uygulanarak gerçekleştirilmiştir. Yapılan araştırma kapsamında, araştırmaya katılanların cinsiyet, yaş, çalıştıkları kurum tipi, unvanları, çalıştıkları bölüm, en çok kullandıkları sosyal medya platformu, hastalarla temas kurma yöntemi vb. özellikler ait betimleyici istatiksel hesaplamalar yapılmıştır. Araştırma sonucuna göre, ilaç sektöründeki dijital pazarlama faaliyetlerinin marka farkındalığı üzerine pozitif etkisi olduğu saptanmıştır.
dc.description.abstractThe globalization of the world economy, brands need to be different from other competitors in order to maintain their competitive environment in the market. In doing so, companies differentiate themselves from their competitors by developing various strategies in order to create strong and unique brands. Differentiation of companies occurs through brands today. Brands, which are of great importance for consumers, increase their importance day by day. This differentiation has taken place in various dimensions from the past to the present. Brands use digital marketing channels to influence their customers and other customer masses. With digital marketing channels, brands strengthen both their own brands and the position of their brands. Thus, they create brand awareness for their brands. The purpose of this study is; To investigate the Effects of Digital Marketing Activities for Physicians in the Pharmaceutical Sector on Brand Awareness. This research was conducted by applying a questionnaire to 300 physicians from the online platform. Within the scope of the research, the participants' gender, age, type of institution they work in, titles, department they work in, social media platform they use most, method of contacting patients, etc. descriptive statistical calculations of the features have been made and these results are given in detail in the findings section. According to the result obtained from the participants of the research, Digital marketing activities in the pharmaceutical sector have an effect on brand awareness. The result has been reached.en
dc.identifier.endpage122
dc.identifier.startpage0
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/4924
dc.identifier.yoktezid715295
dc.institutionauthorTengilimoğlu, Dilaver
dc.language.isotr
dc.subjectİşletme
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİlaç Sektöründeki Hekimlere Yönelik Yapılan Dijital Pazarlama Faaliyetlerinin Marka Farkındalığı Üzerine Etkisi
dc.titleThe Effect of Digital Marketing Activities for Physicians in the Pharmaceutical Sector on Brand Awarenessen_US
dc.typeMaster Thesis
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication485ac8fe-dbd7-43a4-8cb1-c2f977dff480
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery485ac8fe-dbd7-43a4-8cb1-c2f977dff480
relation.isOrgUnitOfPublicationacc4fdb6-4892-414d-ae54-d1932f9fa723
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscoveryacc4fdb6-4892-414d-ae54-d1932f9fa723

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
715295 İlaç sektöründeki hekimlere yönelik yapılan dijital pazarlama faaliyetlerinin marka farkındalığı üzerine etkisi.pdf
Size:
3.03 MB
Format:
Adobe Portable Document Format