Göçmen ayrımcılığını konu alan halkla ilişkiler kampanyalarındaki görsellerin göstergebilimsel analizi

dc.contributor.advisorÖzgen, Özlen
dc.contributor.authorÇakı, Gül
dc.contributor.otherPublic Relations and Advertising
dc.date.accessioned2024-07-07T12:44:56Z
dc.date.available2024-07-07T12:44:56Z
dc.date.issued2019
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Ana Bilim Dalı
dc.description.abstractSon yıllarda dünya çapında yerel, ulusal ve uluslararası alanda göçmen ayrımcılığına karşı halkla ilişkiler kampanyaları hazırlanmıştır. Bu çalışmada göçmen ayrımcılığına karşı hazırlanan halkla ilişkiler kampanyalarında göçmenlerin nasıl ve ne yönde temsil edildikleri ortaya konulmaya çalışılmıştır. Bu amaçla çalışmada dünyada en çok göçmen nüfusa sahip ülkelerden ABD, Almanya, İngiltere, Fransa, Kanada, Avustralya ve İspanya'da göçmen ayrımcılığına karşı hazırlanan halkla ilişkiler kampanyalarına ait görseller nitel araştırma yöntemleri içerisinde yer alan göstergebilimsel analiz yöntemi kullanılarak incelenmiştir. Çalışmada belirlenen sekiz farklı halkla ilişkiler kampanyasının görselleri, üç farklı felsefecinin göstergebilim yaklaşımı üzerinden analiz edilmiştir. Elde edilen bulgularda, göçmen ayrımcılığının önlenmesine yönelik halkla ilişkiler kampanyalarında yalnızca günlük hayattan seçilen göçmenlere ve onların söylemlerine yer verilerek göçmen ayrımcılığının oluşmasının önlenmeye çalışıldığı görülmüştür. Diğer yandan çalışmada, kampanyalar içerisinde göçmenlerin sosyal ve ekonomik açıdan topluma katkıları ortaya konularak, göçmenlerin toplum tarafından dışlanmasının ve ötekileştirilmelerinin önüne geçilmeye çalışıldığı saptanmıştır. Anahtar Kelimeler: Göçmen, Ayrımcılık, Halkla İlişkiler, Kampanya, Göstergebilim
dc.description.abstractThe public relations campaigns have been prepared against immigrant discrimination at local, national and international levelin recent years. In this study, it was tried to determine how and in what way immigrants have been represented in public relations campaigns prepared against immigration discrimination. For this purpose, in the study, visuals belonging to public relations campaigns which are prepared against immigrant discrimination in USA, Germany, UK, France, Canada, Australia and Spain from countries with the highest number of migrants in the world were examined by using the semiotic analysis method in qualitative research methods. The images of eight different public relations campaigns were analyzed in the light of semiotic understanding of three different philosophers. In the findings, it was observed that only migrants who were chosen from daily life and their discourses were used to prevent immigrant discrimination in public relations campaigns. On the other hand, it was revealed that social and economic contributions of the immigrants to the society were put forward and the exclusion and marginalization of migrants were tried to be prevented in the campaigns. Keywords: Immigrant, Discrimination, Public Relations, Campaign, Semioticsen
dc.identifier.endpage191
dc.identifier.startpage0
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/4764
dc.identifier.yoktezid573553
dc.institutionauthorÖzgen, Özlen
dc.language.isotr
dc.subjectHalkla İlişkiler
dc.subjectSosyoloji
dc.subjectAyrımcılık
dc.subjectGörseller
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.subjectGösterge bilim
dc.subjectSociologyen_US
dc.subjectDiscriminationen_US
dc.subjectGöçmenler
dc.subjectVisualsen_US
dc.subjectSemioticsen_US
dc.subjectHalkla ilişkiler
dc.subjectEmigrantsen_US
dc.subjectHalkla ilişkiler kampanyası
dc.subjectPublic relationsen_US
dc.subjectPublic relations campaignen_US
dc.subjectKampanya
dc.subjectCampaignen_US
dc.titleGöçmen ayrımcılığını konu alan halkla ilişkiler kampanyalarındaki görsellerin göstergebilimsel analizi
dc.titleThe semiotic analysis of images in public relations campaigns on immigrant discriminationen_US
dc.typeMaster Thesis
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication2d59d2a5-0a83-479c-8c34-60944975e33d
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery2d59d2a5-0a83-479c-8c34-60944975e33d
relation.isOrgUnitOfPublication841d7092-7028-4c5e-80ae-af8281c40f91
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery841d7092-7028-4c5e-80ae-af8281c40f91

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
573553 Göçmen ayrımcılığını konu alan halkla ilişkiler kampanyalarındaki görsellerin göstergebilimsel analizi.pdf
Size:
3.13 MB
Format:
Adobe Portable Document Format