Göçmen Ayrımcılığını Konu Alan Halkla İlişkiler Kampanyalarındaki Görsellerin Göstergebilimsel Analizi

dc.contributor.advisor Özgen, Özlen
dc.contributor.author Çakı, Gül
dc.contributor.other Public Relations and Advertising
dc.date.accessioned 2024-07-07T12:44:56Z
dc.date.available 2024-07-07T12:44:56Z
dc.date.issued 2019
dc.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Ana Bilim Dalı
dc.description.abstract Son yıllarda dünya çapında yerel, ulusal ve uluslararası alanda göçmen ayrımcılığına karşı halkla ilişkiler kampanyaları hazırlanmıştır. Bu çalışmada göçmen ayrımcılığına karşı hazırlanan halkla ilişkiler kampanyalarında göçmenlerin nasıl ve ne yönde temsil edildikleri ortaya konulmaya çalışılmıştır. Bu amaçla çalışmada dünyada en çok göçmen nüfusa sahip ülkelerden ABD, Almanya, İngiltere, Fransa, Kanada, Avustralya ve İspanya'da göçmen ayrımcılığına karşı hazırlanan halkla ilişkiler kampanyalarına ait görseller nitel araştırma yöntemleri içerisinde yer alan göstergebilimsel analiz yöntemi kullanılarak incelenmiştir. Çalışmada belirlenen sekiz farklı halkla ilişkiler kampanyasının görselleri, üç farklı felsefecinin göstergebilim yaklaşımı üzerinden analiz edilmiştir. Elde edilen bulgularda, göçmen ayrımcılığının önlenmesine yönelik halkla ilişkiler kampanyalarında yalnızca günlük hayattan seçilen göçmenlere ve onların söylemlerine yer verilerek göçmen ayrımcılığının oluşmasının önlenmeye çalışıldığı görülmüştür. Diğer yandan çalışmada, kampanyalar içerisinde göçmenlerin sosyal ve ekonomik açıdan topluma katkıları ortaya konularak, göçmenlerin toplum tarafından dışlanmasının ve ötekileştirilmelerinin önüne geçilmeye çalışıldığı saptanmıştır. Anahtar Kelimeler: Göçmen, Ayrımcılık, Halkla İlişkiler, Kampanya, Göstergebilim
dc.description.abstract The public relations campaigns have been prepared against immigrant discrimination at local, national and international levelin recent years. In this study, it was tried to determine how and in what way immigrants have been represented in public relations campaigns prepared against immigration discrimination. For this purpose, in the study, visuals belonging to public relations campaigns which are prepared against immigrant discrimination in USA, Germany, UK, France, Canada, Australia and Spain from countries with the highest number of migrants in the world were examined by using the semiotic analysis method in qualitative research methods. The images of eight different public relations campaigns were analyzed in the light of semiotic understanding of three different philosophers. In the findings, it was observed that only migrants who were chosen from daily life and their discourses were used to prevent immigrant discrimination in public relations campaigns. On the other hand, it was revealed that social and economic contributions of the immigrants to the society were put forward and the exclusion and marginalization of migrants were tried to be prevented in the campaigns. Keywords: Immigrant, Discrimination, Public Relations, Campaign, Semiotics en
dc.identifier.endpage 191
dc.identifier.startpage 0
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/4764
dc.identifier.yoktezid 573553
dc.institutionauthor Özgen, Özlen
dc.language.iso tr
dc.subject Halkla İlişkiler
dc.subject Sosyoloji
dc.subject Ayrımcılık
dc.subject Görseller
dc.subject Public Relations en_US
dc.subject Gösterge bilim
dc.subject Sociology en_US
dc.subject Discrimination en_US
dc.subject Göçmenler
dc.subject Visuals en_US
dc.subject Semiotics en_US
dc.subject Halkla ilişkiler
dc.subject Emigrants en_US
dc.subject Halkla ilişkiler kampanyası
dc.subject Public relations en_US
dc.subject Public relations campaign en_US
dc.subject Kampanya
dc.subject Campaign en_US
dc.title Göçmen Ayrımcılığını Konu Alan Halkla İlişkiler Kampanyalarındaki Görsellerin Göstergebilimsel Analizi
dc.title The Semiotic Analysis of Images in Public Relations Campaigns on Immigrant Discrimination en_US
dc.type Master Thesis
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 2d59d2a5-0a83-479c-8c34-60944975e33d
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 2d59d2a5-0a83-479c-8c34-60944975e33d
relation.isOrgUnitOfPublication 841d7092-7028-4c5e-80ae-af8281c40f91
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 841d7092-7028-4c5e-80ae-af8281c40f91

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
573553 Göçmen ayrımcılığını konu alan halkla ilişkiler kampanyalarındaki görsellerin göstergebilimsel analizi.pdf
Size:
3.13 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections