Oyunlaştırma ile C Programlamayı Öğreten Bir Webtabanlı Uygulamanın Geliştirilmesi

dc.contributor.advisor Topallı, Damla
dc.contributor.author Shahzad, Muhammad Hamza
dc.contributor.other Information Systems Engineering
dc.date.accessioned 2024-07-07T12:50:52Z
dc.date.available 2024-07-07T12:50:52Z
dc.date.issued 2023
dc.department Fen Bilimleri Enstitüsü / Bilgisayar Mühendisliği Ana Bilim Dalı / Bilgisayar Mühendisliği Bilim Dalı
dc.description.abstract Programlama becerilerinin geliştirilmesi, özellikle C gibi programlama dillerinde, yazılım geliştiricileri ve bilgisayar bilimi öğrencileri için önemlidir. Programlama öğretiminde geleneksel yöntemler genellikle kitaplara ve ders notlarına dayanmaktadır. Bu yöntemler öğrencilerin konuları etkin olarak öğrenmeleri için yeterli olmayabilir. Bu tezin temel amacı, oyunlaştırma unsurlarını içeren bir web tabanlı uygulama geliştirerek bu uygulamanın kullanılabilirliğinin araştırılmasıdır. Geliştirilen web tabanlı uygulama, programlama kavramlarının anlaşılmasını kolaylaştırmak ve öğrencileri öğrenme sürecine etkin olarak dahil etmek için interaktif ve oyunlaştırma ile zenginleştirilmiş bir öğrenme ortamı sunar. Bu oyun unsurları, öğrencileri motive eder ve öğrenme deneyimini daha eğlenceli hale getirir. Bu kapsamda yaptığımız çalışmada oyunlaştırma unsurlarını içeren web tabanlı uygulama geliştirilmiştir. Bu uygulamanın etkinliğini değerlendirmek için, 2022-2023 Bahar Dönemi'nde C programlama dersi alan Bilgisayar, Yazılım ve Bilişim Sistemleri Mühendisliği bölümlerinden 122 öğrenciyle bir deneysel çalışma gerçekleştirilmiştir. Öğrencilerden C Programlama diliyle ilgili 10 çoktan seçmeli soruyu yanıtlamak için bu uygulamayı kullanmaları istenmiştir. Ardından, öğrencilerin uygulama ile genel memnuniyeti bir 'Sistem Kullanılabilirlik Ölçeği' anketi kullanılarak ölçülmüş ve öğrencilerin deneyimleri ve geliştirme önerileri hakkında bilgi edinilmiştir. Bu çalışmanın kullanılabilirlik açısından sonuçlarına göre, çalışmaya katılan öğrencilerin %81'i geliştirilen sistemin kolay kullanılabilir olduğunu ve %79'u birçok kişinin bu sistemi kullanmayı kolaylıkla öğrenebileceklerini belirtmişlerdir. Öğrencilerin %62'si bu sistemi sıklıkla kullanmak isteyeceklerini belirtmişlerdir. Öğrencilerin yalnızca %20'si sistemin gereğinden fazla karmaşık olduğunu düşünmektedir. Bu çalışmanın bulguları, programlama dillerini öğretmede oyunlaştırmanın kullanımını inceleyerek bilgisayar bilimi eğitimine katkıda bulunmaktadır. Dolayısıyla geliştirilen bu web tabanlı uygulamanın, C programlamayı öğrenmede yenilikçi ve etkileşimli bir yaklaşım sunarak, öğrenme deneyimini öğrenciler için daha etkileyici ve etkili hale getirebileceği görülmüştür.
dc.description.abstract The development of programming skills, particularly in programming languages like C, is crucial for the software developers and computer science students. Traditional methods of teaching programming often rely on textbooks and lectures, which may not engage students effectively. The main aim of this thesis is to address this problem by developing a web-based application for learning C programming with gamification elements. The web-based application offers an interactive and gamified learning environment including game elements such as a time counter, scores, achievements (i.e. medals, cups) and leaderboard, to engage students and facilitate their understanding of programming concepts. These game elements motivate students and make the learning experience more enjoyable. In order to evaluate the effectiveness of the web-based application, an experimental study is conducted with 122 students from the departments of Computer, Software and Information Systems Engineering, learning C programming, during 2022-2023 Spring Semester. The students were asked to use this application to answer 10 multiple choice questions regarding C Programming language. Then, the study measures overall satisfaction of the students with the application by using a 'System Usability Scale' survey to gain insights into students' experiences and suggestions for improvement of the web based application. The results of this study from the usability perspective implies that, 81% of the students agreed that the developed system is easy to use, and 79% of them agreed that most people would learn to use this system very quickly. 62% of them mentioned that they would like to use this system frequently. Only 20% of the students thinks that the system is unnecessarily complex. The findings of this study contribute to the field of computer science education by exploring the use of gamification in teaching programming languages. The web-based application offers an innovative and interactive approach to learning C programming, making it more engaging and effective for students. en
dc.identifier.endpage 77
dc.identifier.startpage 0
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/5680
dc.identifier.yoktezid 840672
dc.identifier.yoktezid 840672
dc.institutionauthor Topallı, Damla
dc.language.iso en
dc.subject Bilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol
dc.subject Computer Engineering and Computer Science and Control en_US
dc.title Oyunlaştırma ile C Programlamayı Öğreten Bir Webtabanlı Uygulamanın Geliştirilmesi
dc.title Development of a Web-Based Application for Learning Cprogramming With Gamification en_US
dc.type Master Thesis
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 1abc70be-b07f-43a1-9139-3fd6a64a7f50
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 1abc70be-b07f-43a1-9139-3fd6a64a7f50
relation.isOrgUnitOfPublication cf0fb36c-0500-438e-b4cc-ad1d4ef25579
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery cf0fb36c-0500-438e-b4cc-ad1d4ef25579

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
840672.pdf
Size:
1.59 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections