Siyasal İletişimde Algı Yönetimi: 2019 Yerel Seçimleri Ak Parti Örneği

dc.contributor.advisor Bircan, İsmail
dc.contributor.author Gençarslan, Özcan
dc.contributor.other Public Relations and Advertising
dc.contributor.other 05. School of Business
dc.contributor.other 01. Atılım University
dc.date.accessioned 2024-07-07T12:40:36Z
dc.date.available 2024-07-07T12:40:36Z
dc.date.issued 2020
dc.description.abstract Yaşadığımız yüzyılda teknolojik değişimlerin ve gelişimlerin yanı sıra ekonomik, kültürel ve siyasal alanlarda da değişikler söz konusudur ve son yılların en önemli ve güncel konularından biri de siyasal iletişimde algı yönetimidir. Demokrasinin en vazgeçilmez konusu ise iktidara gelmenin ayağı olan partilerdir. Siyasal anlamda başarı elde etmek isteyen partiler gerek seçim kampanyalarıyla seçmen algılarını yöneterek gerek sosyal medyayı kullanıp halkın dilinden konuşmaya çalışarak iktidar olma amacını gerçekleştirmeye çalışırlar. Bu sebepten ötürü günümüzde partiler arasında ciddi bir rekabet ortamı doğmuştur. Kitle iletişim araçları profesyonel kampanyalar düzenleme noktasında büyük öneme sahiptir. İktidara gelmek isteyen her parti, seçmenlerin gözünde tercih edilen bir parti olmayı ve doğru algılanmayı ister. Çünkü siyasal iletişimde partilerin ve liderlerin halk tarafından algılanma süreci oldukça önemli bir konudur. Bu anlamda siyasal partilerin seçmelerce doğru algılanması için algı yöntemine uygun hareket etmeleri gerekir. Ayrıca seçmenler tarafından olumlu algılanan durumları da uygulamaya dönüştürmekte önemlidir. Bunlardan yola çıkarak araştırılan bu çalışmada siyasal iletişimde algı yönetimi ve kuralları, siyasal iletişim ve algı yönetimi ele alınıp 2019 Yerel Seçimlerinde Ak Parti'nin seçim döneminde siyasal iletişimi nasıl kullandığı ve algı yönetiminin seçimlerde oy kullanan bireylerin zihninde nasıl bir algı yarattığı ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Bu çalışmanın teorik kısmı için literatür taraması yapılmış olup, nicel kısmını açıklamak için ise ölçek ve anketlerden faydalanılarak veriler analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda ilk beş hipotezin doğrulanamadığı ve altıncı hipotezin doğrulandığı tespit edilmiştir.
dc.description.abstract In the century we live in, along with the technological advancements and developments, there are also fundamental changes in economic, cultural and political fields, and one of the most significant current changes is the perception method in political communication. The most essential aspect of democracy is the political parties that are the first step towards the rulership. The political parties, which want to achieve political accomplishment, try to realize their goal of accession to power by managing the voter perception through election campaigns and by utilizing social media in order to catch public mood. For this reason, a serious competitive environment has emerged between the parties today. Mass media has great importance in terms of organizing professional election campaigns. Every political party, which wants to come into power, aims to be the most favorite party in the eyes of voters and perceived correctly by the voters. The reason behind this is the significance of the process of perception of political parties and their leaders by the public in political communication. In this sense, political parties must act in accordance with the perception method in order to be perceived correctly by the voters. It is also vital to turn the situations that are perceived positively by voters into practice. In this study, which has been conducted based upon aforementioned facts, the method and rules of perception in political communication, as well as the political communication and perception management have been discussed. In addition, the answers of how did Ak Party use political communication during the Turkish Local Elections of 2019, and what kind of perception did AK Party form in the minds of individuals who voted in the elections have tried to be revealed. Literature review has been made for the theoretical part of this study, whereas the data has been analyzed by utilizing scales and questionnaires in order to explain the quantitative part of this study. As a result of the analyzes, it has found out that the first five hypotheses are not confirmed whereas the sixth hypothesis is confirmed. en
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/4306
dc.language.iso tr
dc.subject Siyasal Bilimler
dc.subject Adalet ve Kalkınma Partisi
dc.subject Algı yönetimi
dc.subject Political Science en_US
dc.subject Seçimler
dc.subject Adalet ve Kalkınma Party en_US
dc.subject Perception management en_US
dc.subject Siyasal iletişim
dc.subject Elections en_US
dc.subject Siyasi partiler
dc.subject Political communication en_US
dc.subject Political parties en_US
dc.subject Yerel seçimler
dc.subject Local electiond en_US
dc.title Siyasal İletişimde Algı Yönetimi: 2019 Yerel Seçimleri Ak Parti Örneği
dc.title Perception Method in Political Communication, the Turkish Local Elections of 2019; Case Study of Justice and Development Party (ak Party) en_US
dc.type Master Thesis
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Bircan, İsmail
gdc.coar.type text::thesis::master thesis
gdc.description.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / Kamu Yönetimi ve Siyaset Bilimi Ana Bilim Dalı / Kamu Yönetimi ve Siyaset Bilimi Bilim Dalı
gdc.description.endpage 104
gdc.description.startpage 0
gdc.identifier.yoktezid 636300
relation.isAuthorOfPublication 65d55421-ef9b-4d95-a96e-388a29fea98e
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 65d55421-ef9b-4d95-a96e-388a29fea98e
relation.isOrgUnitOfPublication 841d7092-7028-4c5e-80ae-af8281c40f91
relation.isOrgUnitOfPublication 5232d05c-a649-4c17-8445-8ef86e80a51c
relation.isOrgUnitOfPublication 50be38c5-40c4-4d5f-b8e6-463e9514c6dd
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 841d7092-7028-4c5e-80ae-af8281c40f91

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
636300 Siyasal iletişimde algı yönetimi.pdf
Size:
1.71 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections