Çevrecilik bağlamında halkla ilişkiler aracı olarak belgesellerin rolü: Netflix belgeselleri üzerine inceleme

dc.contributor.advisorSeyıdov, İlgar
dc.contributor.authorSeyidov, Ilgar
dc.contributor.otherPublic Relations and Advertising
dc.date.accessioned2024-07-07T12:46:54Z
dc.date.available2024-07-07T12:46:54Z
dc.date.issued2022
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Ana Bilim Dalı / Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bilim Dalı
dc.description.abstractBu araştırmada, belirlenen belli sorular çerçevesinde çevre belgesellerini ele alarak çevre kavramının tanımlaması, çevre korunmasıyla ilgili çalışmaların as başlıklar ve yürütülmesi, bu kapsamda karşılaşılan problemlerin ortaya konulması ve bunlara yönelik çözüm ve önlemlerin oluşturulmasına yol gösterilmesi amaçlanmaktadır. Nitel yürütülen bu araştırmada kavramların incelenmesi amacıyla metod olarak Çerçeveleme Kuramı seçilmiştir. Araştırmada incelenmek üzere seçilmiş olan evrenin Netflix Türkiye belgeselleri içinden seçilmesinin nedeni, Netflix Türkiye'nin ülke çapında 2021 yılında 3.5 milyon izleyici kitlesine yaklaşarak Türkiye'de bulunan internet televizyonculuğu alanında en yüksek izlenme oranlarına sahip olması nedeni ile evren bu platformdaki belgeseller içinden seçilmiştir. Araştırmada çevre iletişimi, çevre problemlerinin topluma aktarılması ve çevre bilincinin oluşturulması için halkla ilişkiler aracı olarak kullanılan belgesellerin toplumun çözüm ve önerilerle katılım sağlaması, aynı zamanda belgesellerin de yönlendirilmesiyle topluma eğitici bir alan sağlayıp çevre-toplum ilişkisini güçlendirebilirliği açısından incelenmiştir. Araştırma sonuçları incelendiğinde bu doğrultuda literatür ile karşılaştığında evrendeki belgeseller toplam belgesel sayıları, ana temalar, alt temalar ve vurgulanan kavramlar açısından incelenmiştir. Bu doğrultuda literatür ile karşılaştırıldığında belgesellerin çoğu ana temalara doğru vurgular yapmasına karşın vurgulanan kavram sayısı ve belgesel sayıları açısından yetersizlikler izlenmiştir. Bunun sonucu olarak çevrecilik bağlamında belgesellerin kullanımı ile ilgili çeşitli kısıtlılıklar ve güçlendirilmesi gereken bazı hususlar ortaya çıkmaktadır. Bu araştırma ile alt kategoriler üzerinden çevre iletişiminin nasıl olduğu, belgesellerde nasıl işlendiği gibi konular ele alınırken bu iletişimin güçlendirilmesi ve toplumun daha büyük bir kesimine ulaşabilmesi için dikkat edilmesi gerekenler ele alınmıştır. Anahtar Sözcükler: halkla ilişkiler, çevre, çevre iletişimi, belgesel, internet televizyonculuğu
dc.description.abstractIn this research, it is aimed to understand the concept of environment by considering environmental documentaries within the framework of certain questions. definition, main titles and execution of environmental protection studies, in this context to identify the problems encountered and to create solutions and measures for them. In this qualitative research, in order to examine the concepts, Framing Theory was chosen as the method. It consists of Netflix Turkey documentaries. Netflix Turkey's nationwide in 2021 Approaching 3.5 million viewers, it is one of the leading companies in the field of internet television broadcasting in Turkey. Evren is one of the documentaries on this platform due to its high viewing rates has been selected. In the research, environmental communication, transferring environmental problems to society and environmental awareness documentaries used as a public relations tool for the creation of It provides an educational space to the society by providing participation and directing the documentaries at the same time. examined in terms of its ability to strengthen the environment-society relationship. When the research results are examined in this direction, when the documentaries in the universe meet with the literature, the total number of documentaries, main themes, examined in terms of sub-themes and emphasized concepts. In this direction, the literatüre In comparison, most of the documentaries emphasize the main themes correctly, but the Inadequacies in terms of the number of concepts and documentaries were observed. As a result, environmentalism Various limitations and some issues that need to be strengthened regarding the use of documentaries in the context of emerges. With this research, issues such as how environmental communication is and how it is handled in documentaries are discussed through sub-categories, while strengthening this communication and making the society more the things that need to be considered in order to reach a large part of the population are discussed. Keywords: public relations, environment, environmental communication, documentary, internet televisionen
dc.identifier.endpage221
dc.identifier.startpage0
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/5138
dc.identifier.yoktezid781952
dc.language.isotr
dc.subjectHalkla İlişkiler
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.titleÇevrecilik bağlamında halkla ilişkiler aracı olarak belgesellerin rolü: Netflix belgeselleri üzerine inceleme
dc.titleThe role of documentaries as a public relations tool in the context of environmentalism: Netflix analysis on documentariesen_US
dc.typeMaster Thesis
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication3cc911b3-f812-44cb-908b-3c4004ed071d
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery3cc911b3-f812-44cb-908b-3c4004ed071d
relation.isOrgUnitOfPublication841d7092-7028-4c5e-80ae-af8281c40f91
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery841d7092-7028-4c5e-80ae-af8281c40f91

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
781952 Çevrecilik bağlamında halkla ilişkiler aracı olarak belgesellerin rolü.pdf
Size:
2.62 MB
Format:
Adobe Portable Document Format