Yazılım Mühendisliği Eğitiminde Bitirme Projesi Dersinin Öğrenci Bakış Açısıyla Değerlendirilmesi
No Thumbnail Available
Date
2013
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Ulusal Yazılım Mühendisliği Sempozyumu
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
Yazılım mühendisliği eğitiminin ayrılmaz bir parçası olarak bitirme projesi dersi Türkiye’deki ilgili tüm programların müfredatlarında yer almaktadır.
Lisans eğitim sürecinin son aşamasında çeşitli isimlerle yer alan ve öğrencilerin proje geliştirme süreçlerini grup içerisindeki çalışmalar ile tecrübe etmelerine olanak sağlayan bu ders, üniversiteler tarafından değişik şekillerde ele alın makta ve yönetilmektedir. Yazılım mühendisliği lisans eğitimindeki diğer derslerden gerek işleniş ve gerekse beklentiler açısından farklı olan bu dersin verilme sürecinde çeşitli sorunlarla ve güçlüklerle karşılaşılmaktadır. Bu çalışmada;
yazılım mühendisliği programlarında verilen bitirme projesi dersinin öğrenci
bakış açısından irdelenmesi için bu dersi alan öğrencilere anket yapılmış, öğrencilerin yaşdıkları zorluklar ile karşılaştıkları sorunlar belirlenmiş ve dersin
öğrenciler açısından daha etkin ve faydalı olması için alınabilecek tedbirler öneriler olarak çalışmanın sonunda sunulmuştur
Description
Keywords
computer engineering
Turkish CoHE Thesis Center URL
Fields of Science
Citation
WoS Q
Scopus Q
Source
Volume
Issue
Start Page
End Page
Collections
Google Scholar™
Sustainable Development Goals
3
GOOD HEALTH AND WELL-BEING

4
QUALITY EDUCATION

5
GENDER EQUALITY

8
DECENT WORK AND ECONOMIC GROWTH

9
INDUSTRY, INNOVATION AND INFRASTRUCTURE

10
REDUCED INEQUALITIES

12
RESPONSIBLE CONSUMPTION AND PRODUCTION

14
LIFE BELOW WATER

16
PEACE, JUSTICE AND STRONG INSTITUTIONS
