Sağlık Kuruluşlarında Toplam Kalite Yönetimi Akreditasyon Uygulamaları ve Kalite Algısı Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi: Örnek Bir Uygulama

dc.contributor.advisor Şenalp, Mehmet Gürsan
dc.contributor.author Sarıduman, Müşerref
dc.contributor.other Economics
dc.date.accessioned 2024-07-07T12:41:43Z
dc.date.available 2024-07-07T12:41:43Z
dc.date.issued 2016
dc.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / Sağlık Kurumları Yöneticiliği Ana Bilim Dalı
dc.description.abstract Sağlık çalışanlarının Akreditasyonun Faydaları, Akreditasyon Çalışmalarında Çalışanların Katılımı, Kalite Yönetimi ve Kalite Sonuçları konularındaki düşüncelerinin belirlenmesi ve söz konusu konuların birbiri ile ilişkisinin belirlenmesi amacıyla hazırlanan bu çalışma Ankara ili akredite sağlık kuruluşlarında gerçekleştirilmiştir. Çalışma kapsamında Akreditasyonun Faydaları; Akreditasyon Çalışmalarında Çalışanların Katılımı; Kalite Yönetimi; Kalite Sonuçları yaş, cinsiyet, eğitim, görev, görevde çalışma süresi, bu kurumda çalışma süresi gibi değişkenler dikkate alınarak değerlendirilmiştir. Yapılan analizler neticesinde katılımcıların ankette yer alan sorulara ağırlıklı olan benzer cevaplar verdikleri ve değişkenler arasında anlamlı farklar olmadığı tespit edilmiştir. Ancak kalite sonuçları bakımından erkek katılımcıların katılım düzeyleri kadınlara oranla daha yüksektir. Ayrıca Bu kurumdaki çalışma süresi farklı olan gruplar arasında Kalite Sonuçları ölçeği açısından istatistiksel olarak anlamlı farklılık bulunmaktadır. Buna göre bu kurumdaki çalışma süresi 11-15 yıl arası olanların Kalite Sonuçları ölçeği sıra ortalaması puanı en yüksektir. Anahtar Kelimeler: Akreditasyon, Kalite Yönetimi, Kalite
dc.description.abstract This study was materialized accredited health foundations in Ankara for the purpose of determining the relationship between the benefits of the accreditation of health workers and the idea of the attendance of workers for accreditation and quality results. According to study the benefits of accreditation is evaluated like the variables as age, sex, education, duty, and duty time for accreditation; quality management; quality results. At the result of the analysis were determined the participants didn't answer differently and the variables didn't have meaningful differences. However the aspect of the quality results, male participants were more crowded than female participants. In addition to the different groups of the duty times at the foundation according to quality results scale there are statistically meaningful differences. According to the duty time between 11-15 years in the foundation quality result scale is the highest. Keywords: Accreditation, quality management, quality en
dc.identifier.endpage 93
dc.identifier.startpage 0
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/4520
dc.identifier.yoktezid 423136
dc.institutionauthor Şenalp, Mehmet Gürsan
dc.language.iso tr
dc.subject Sağlık Kurumları Yönetimi
dc.subject İşletme
dc.subject Akreditasyon
dc.subject Hizmet kalitesi
dc.subject Kalite
dc.subject Health Care Management en_US
dc.subject Business Administration en_US
dc.subject Kalite yönetimi
dc.subject Accreditation en_US
dc.subject Sağlık hizmetleri
dc.subject Service quality en_US
dc.subject Quality en_US
dc.subject Sağlık kuruluşları
dc.subject Quality management en_US
dc.subject Health services en_US
dc.subject Sağlık sektörü
dc.subject Health institutions en_US
dc.subject Toplam kalite yönetimi
dc.subject Health sector en_US
dc.subject Total quality management en_US
dc.subject Ölçekler
dc.subject Scales en_US
dc.title Sağlık Kuruluşlarında Toplam Kalite Yönetimi Akreditasyon Uygulamaları ve Kalite Algısı Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi: Örnek Bir Uygulama
dc.title To Determine Relationship Between Total Quality Management Accreditation Practices and Quality Perception in Health Institutions: an Example Practice en_US
dc.type Master Thesis
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 5665c215-f6e4-4050-8a9f-c1010afabc06
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 5665c215-f6e4-4050-8a9f-c1010afabc06
relation.isOrgUnitOfPublication f17c3770-9c6e-4de2-90e7-73c30275c2f9
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery f17c3770-9c6e-4de2-90e7-73c30275c2f9

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
423136 Sağlık kuruluşlarında toplam kalite yönetimi akreditasyon uygulamaları ve kalite algısı arasındaki ilişkinin belirlenmesi.pdf
Size:
2.38 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections