Sağlık kuruluşlarında toplam kalite yönetimi akreditasyon uygulamaları ve kalite algısı arasındaki ilişkinin belirlenmesi: Örnek bir uygulama

dc.contributor.advisorŞenalp, Mehmet Gürsan
dc.contributor.authorSarıduman, Müşerref
dc.contributor.otherEconomics
dc.date.accessioned2024-07-07T12:41:43Z
dc.date.available2024-07-07T12:41:43Z
dc.date.issued2016
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / Sağlık Kurumları Yöneticiliği Ana Bilim Dalı
dc.description.abstractSağlık çalışanlarının Akreditasyonun Faydaları, Akreditasyon Çalışmalarında Çalışanların Katılımı, Kalite Yönetimi ve Kalite Sonuçları konularındaki düşüncelerinin belirlenmesi ve söz konusu konuların birbiri ile ilişkisinin belirlenmesi amacıyla hazırlanan bu çalışma Ankara ili akredite sağlık kuruluşlarında gerçekleştirilmiştir. Çalışma kapsamında Akreditasyonun Faydaları; Akreditasyon Çalışmalarında Çalışanların Katılımı; Kalite Yönetimi; Kalite Sonuçları yaş, cinsiyet, eğitim, görev, görevde çalışma süresi, bu kurumda çalışma süresi gibi değişkenler dikkate alınarak değerlendirilmiştir. Yapılan analizler neticesinde katılımcıların ankette yer alan sorulara ağırlıklı olan benzer cevaplar verdikleri ve değişkenler arasında anlamlı farklar olmadığı tespit edilmiştir. Ancak kalite sonuçları bakımından erkek katılımcıların katılım düzeyleri kadınlara oranla daha yüksektir. Ayrıca Bu kurumdaki çalışma süresi farklı olan gruplar arasında Kalite Sonuçları ölçeği açısından istatistiksel olarak anlamlı farklılık bulunmaktadır. Buna göre bu kurumdaki çalışma süresi 11-15 yıl arası olanların Kalite Sonuçları ölçeği sıra ortalaması puanı en yüksektir. Anahtar Kelimeler: Akreditasyon, Kalite Yönetimi, Kalite
dc.description.abstractThis study was materialized accredited health foundations in Ankara for the purpose of determining the relationship between the benefits of the accreditation of health workers and the idea of the attendance of workers for accreditation and quality results. According to study the benefits of accreditation is evaluated like the variables as age, sex, education, duty, and duty time for accreditation; quality management; quality results. At the result of the analysis were determined the participants didn't answer differently and the variables didn't have meaningful differences. However the aspect of the quality results, male participants were more crowded than female participants. In addition to the different groups of the duty times at the foundation according to quality results scale there are statistically meaningful differences. According to the duty time between 11-15 years in the foundation quality result scale is the highest. Keywords: Accreditation, quality management, qualityen
dc.identifier.endpage93
dc.identifier.startpage0
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/4520
dc.identifier.yoktezid423136
dc.institutionauthorŞenalp, Mehmet Gürsan
dc.language.isotr
dc.subjectSağlık Kurumları Yönetimi
dc.subjectİşletme
dc.subjectAkreditasyon
dc.subjectHizmet kalitesi
dc.subjectKalite
dc.subjectHealth Care Managementen_US
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectKalite yönetimi
dc.subjectAccreditationen_US
dc.subjectSağlık hizmetleri
dc.subjectService qualityen_US
dc.subjectQualityen_US
dc.subjectSağlık kuruluşları
dc.subjectQuality managementen_US
dc.subjectHealth servicesen_US
dc.subjectSağlık sektörü
dc.subjectHealth institutionsen_US
dc.subjectToplam kalite yönetimi
dc.subjectHealth sectoren_US
dc.subjectTotal quality managementen_US
dc.subjectÖlçekler
dc.subjectScalesen_US
dc.titleSağlık kuruluşlarında toplam kalite yönetimi akreditasyon uygulamaları ve kalite algısı arasındaki ilişkinin belirlenmesi: Örnek bir uygulama
dc.titleTo determine relationship between total quality management accreditation practices and quality perception in health institutions: An example practiceen_US
dc.typeMaster Thesis
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication5665c215-f6e4-4050-8a9f-c1010afabc06
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery5665c215-f6e4-4050-8a9f-c1010afabc06
relation.isOrgUnitOfPublicationf17c3770-9c6e-4de2-90e7-73c30275c2f9
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscoveryf17c3770-9c6e-4de2-90e7-73c30275c2f9

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
423136 Sağlık kuruluşlarında toplam kalite yönetimi akreditasyon uygulamaları ve kalite algısı arasındaki ilişkinin belirlenmesi.pdf
Size:
2.38 MB
Format:
Adobe Portable Document Format