(2012) Çağatay, Mehmet; Ege, Pınar; Çağıltay, Nergiz E.; Department of Computer Engineering
Bilgisayar yazılımları hayatın çoğu alanında kullanıldığı gibi eğitsel alanda da aktif olarak kullanılmaktadır. Ancak gerçek hayat problemlerini ele alan yazılım geliştirmek karmaşık bir süreçtir. Bu nedenle karmaşık yazılımların düzenli ve planlı ilerleyebilmesi için birçok yazılım geliştirme metodolojisi geliştirilmiştir. Bugüne kadar bu metodolojiler hemen her yazılım sürecine uygun olsa da, eğitsel yazılımların kendine özgü ihtiyaçları ve gelişim süreçleri açısından yetersiz kalabilmektedir.Bu tezde eğitsel yazılımların daha sistematik ve temel ihtiyacı olan uzmanlar ve son kullanıcıları içinde barındıran bir eğitsel yazılım geliştirme yaklaşımı önerilmektedir. Ayrıca bu yazılım geliştirme metodu dil ve konuşma bozukluğu olan çocukların terapi süreçlerine destek vermek amacıyla bir ciddi oyunun geliştirilmesi sürecinde kullanılmıştır. Bu tez çalışması ile öncelikle önerilen eğitsel yazılım geliştirme metodolojisinin bir oyun çalışması ile değerlendirilmesi sağlanmıştır. Ayrıca geliştirilen yazılımın konuşma bozukluklarının tedavi sürecine olan etkisi değerlendirilmiştir.