Pakfiliz, Ahmet Güngör

Loading...
Profile Picture
Name Variants
P., Ahmet Gungor
Pakfiliz,A.G.
Pakfiliz, Ahmet Gungor
P.,Ahmet Gungor
A., Pakfiliz
A.G.Pakfiliz
A.,Pakfiliz
Pakfiliz, Ahmet Güngör
Ahmet Gungor, Pakfiliz
P.,Ahmet Güngör
Ahmet Güngör, Pakfiliz
Pakfiliz, Ahmet
Job Title
Doktor Öğretim Üyesi
Email Address
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Scholarly Output

3

Articles

3

Citation Count

2

Supervised Theses

0

Scholarly Output Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Article
    Citation Count: 2
    Video tracking for visual degraded aerial vehicle with H-PMHT
    (Czech Technical University, 2015) Pakfiliz, Ahmet Güngör; Airframe and Powerplant Maintenance
    The work presented in this paper describes a novel approach for automatic video tracking of visual degraded air vehicles in daylight with sky background. The offered and applied video object tracking method is based on Histogram Probabilistic Multi Hypothesis Tracker algorithm. The HPMHT is an expectation maximization based algorithm developed for tracking objects in intense clutter environment by using intensity modulated data streams. Basically H-PMHT algorithm is suitable for linear-Gaussian point spread function case. However, recent studies have indicated that the algorithm is also applicable for non-linear and non-Gaussian target shapes. Thus H-PMHT becomes a suitable alternative for tracking applications with sonar, high resolution radars, IR, UV sensors and cameras. In this work H-PMHT algorithm is used for video tracking of visual degraded air vehicles. For this purpose RGB video data is processed by using a reciprocal pixel intensity measurement for meeting the requirements of the tracking process. A simulation study is conducted in order to demonstrate the video tracking performance of H-PMHT against visual degraded air vehicles. Also the results obtained with H-PMHT algorithm are compared with the results of amplitude information added Interacting Multi Model Probabilistic Data Association algorithm.
  • Article
    HAVA SEYRÜSEFERİNDE KULLANILAN CİHAZLARIN TARİHSEL GELİŞİMİ
    (Bilim ve Teknoloji, 2013) Pakfiliz, Ahmet Güngör; Airframe and Powerplant Maintenance
    Bir hava aracının istenilen bir başlangıç noktasından bir hedef noktasına gidişinin yönlendirilmesi Seyrüsefer olarak tanımlanır. Seyrüsefer, hava aracının zaman göre pozisyon, yön ve hızının kontrolü fonksiyonlarını kapsar. Değişik seyrüsefer metotları vardır. Seyrüsefer metotları ayrı ayrı kullanılabileceği gibi bir arada da kullanılabilirler. Bu metotlar özetle: - Pilotaj: Harita ve arazi şekilleri yardımı ile gerçekleştirilir. - Hesabi seyrüsefer: Seyrüsefer yardımcı cihazı kullanılmadan gerçekleştirilir. - Yıldızlarla seyrüsefer: Güneş, ay, gezegenler ve özel olarak seçilen 57 yıldızdan faydalanılarak yapılır. - Radyo seyrüseferi: Radyo frekansta (RF) çalışan değişik tipte cihazlar kullanılarak gerçekleştirilir. - Ataletsel seyrüsefer: Ataletsel ölçüm sensörleri ile döngü ve ivme değişimi verilerinin kullanımı olarak ifade edilebilir. - Uydu kullanımı ile seyrüsefer: Uyduların yaymış olduğu verileri kullanarak yapılan seyrüseferdir.
  • Article
    AVİYONİK TEKNİSYENLİĞİ LİSANS PROGRAMI
    (İz Dergisi, 2014) Pakfiliz, Ahmet Güngör; Airframe and Powerplant Maintenance
    Türkiye’de havacılık 2000’li yılların başından itibaren hızlı bir gelişim ivmesi kazananmıştır. Bu kapsamda 2002 yılında toplam 532.531 olan havayolu trafiği, 2011 yılına kadar %150,10 büyüyerek 1.331.835’a ulaşmıştır [SHGM 2012]. Bu hızlı gelişim havacılık ile bağlantılı iş dallarına yönelimi arttırmıştır. Türkiye’de Havacılık alanındaki kalifiye işgücündeki arz talep dengesinin kurulabilmesi için sivil havacılık eğitim kurumları sayısında önemli artışlar yaşanmıştır. Üniversitelerin 2013-2014 akademik yılı programları kapsamında, sivil havacılık alanındaki toplam 12 bölüm için 4.952 kontenjan açılmıştır [EREL C. 2013].