Nakip, Mahir

Loading...
Profile Picture
Name Variants
Nakip, Mahir
Job Title
Profesör Doktor
Email Address
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Scholarly Output

4

Articles

0

Citation Count

0

Supervised Theses

4

Scholarly Output Search Results

Now showing 1 - 4 of 4
  • Master Thesis
    Pazarlamada halkla ilişkiler: TTNET Ankara çağrı merkezinde internet kullanan müşterilerin algı ve beklentilerine yönelik bir uygulama
    (2015) Günay, Tuğba; Nakip, Mahir; Department of Business
    Bu çalışmada 'TTNET Firması'nın çağrı merkezi hizmetinin müşteri memnuniyeti, müşterilerin ideal bir çağrı merkezinden beklentileri ve TTNET çağrı merkezinin hizmet algısı ve beklentisi belirlenmeye çalışılmıştır. Müşteri algıları ile müşteri beklentileri çağrı merkezi hizmet kalitesini ölçmek için tasarlanan anket, 3'lü likert ölçeği kullanılarak yapılmıştır. Müşterilerin demografik özellikleri, çağrı merkezi hizmetlerine ilişkin beklentileri ve hizmet performansına ilişkin değerlendirmeleri üzerinde farklılıklara yol açmaktadır. Bu araştırma ile çağrı merkezi müşteri memnuniyeti sağlamak için müşteri beklentileri ile algılarının karşılaştırılarak nasıl bir çağrı merkezi kalitesi oluşturulması gerektiği konusunda ışık tutulmak istenmiştir. Buna ek olarak müşteri memnuniyeti sağlanması müşteri sadakati oluşturulması ve yoğun rekabet ortamında avantaj sağlanmasında önemli etki etmektedir. Ankara ili TTNET lokasyonunda internet kullanan 229 katılımcı üzerinde anket uygulanmıştır. Araştırmanın analizine göre TTNET kullanan katılımcıların beklenti ve algıları bakımından müşteri memnuniyetinin sağlanması konusunda sonuçlar elde edilmiştir. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre müşteri beklenti ve algılarının %'liklerinin ne kadar olduğu, müşteri memnuniyeti için çağrı merkezi personeline hizmet içi eğitim verilmesi gerektiği, müşteriyle daha iyi iletişim kurulması için etkili iletişim eğitimi verilmesi gerektiği, çağrı merkezi çalışanına stres yönetimi hakkında bilgi verilmesi gerektiği, ayrıca TTNET çağrı merkezinde daha iyi bir hizmet verilmesi ve hizmet kalitesine ulaşılabilinmesi için çağrı merkezleri yüksekokullarında alanında yetişmiş personel temini sağlanabilir. Anahtar Kelimeler: Çağrı Merkezi, Çağrı Merkezi Hizmet Kalitesi, Algılanan Hizmet Kalitesi, Beklenen Hizmet Kalitesi, Müşteri Memnuniyeti
  • Master Thesis
    2011 Genel Seçimlerinde, Adalet ve Kalkınma Partisi ve Cumhuriyet Halk Partisi tarafından uygulanan politik tutundurma yöntemlerinin Ankara ili seçmenleri üzerindeki oy etkisi
    (2013) Kaplan, Engin; Nakip, Mahir; Department of Business
    Politik pazarlama, siyasi partilerin oy potansiyellerini arttırmak, genç seçmeleri etkilemek ve hali hazırda oy kullanan personelin diğer partilere oy vermesini engellemek maksadıyla, seçmelere sunulan siyasi parti adayları, hizmetlerini tanıtmak maksadıyla icra edilen faaliyetlerdir. Söz konusu faaliyetler icra edilirken, siyasi partiler tarafından çeşitli propaganda faaliyetleri kullanılır. Yoğunluklu olarak parti liderlerinin yapmış olduğu konuşmalar, daha önce siyasi parti tarafından hayata geçirilen faaliyetler kitle iletişim vasıtaları da kullanılarak seçmelere ulaştırılır. Siyasi partiler tarafından uygulanan politik tutundurma faaliyetleri, halkın oy verme yönündeki eğilimleri çok arttırmasa da, kararsız seçmenler ve genç seçmenler üzerinde olumlu etkilere neden olmaktadır. Orta Asya ve eğitim seviyesi düşük olan ülkelerde, genel itibariyle, siyasi parti liderinin sahip olduğu özellikler oy verme yönünde seçmenleri yoğun olarak etkilemektedir. Yapılan incelemeler neticesinde, Ankara ilinde siyasi partilerin icra etmiş oldukları faaliyetler öncelik sırasına göre; televizyon, internet, dergi, radyo aracılığı ile seçmenlere ulaştırılmıştır. Ayrıca AKP, CHP VE MHP tarafından çeşitli seçim stratejileri uygulanarak, oy kazanma çalışmaları icra edilmiştir. Bu kapsamda; oy potansiyelini arttırmak isteyen ve ellerinde bulundurdukları oy potansiyelini korumak isteyen partiler, halkın güvenini kazanmakla birlikte, söz verdikleri icraatları yerine getirmelidir. Eğitim seviyesinin günden güne arttığı ülkemizde, halkta siyasi bilinç artmakta, refah seviyesini yükseltebilecek partilere oy verme eğilimi oluşmaktadır. Sonuç olarak; eğitim durumu, yaş, meslek, kişisel gelir ve medeni durum grupları oluşturularak hazırlanacak reklam, tanıtım ve siyasi faaliyetlerin halk üzerinde daha etkili olacağı değerlendirilmiştir. Ayrıca; çeşitli sosyal gruplar tarafından, siyasi partilerin ve faaliyetlerinin takip edilmesi neticesinde, politik pazarlama faaliyetlerinin avantajları seçim sandığında görülebilecek ve etkili yöntemler kullanan partiler seçim sonuçlarını etkileyebilecek sonuçlar elde edebilecektir. Anahtar Kelimeler: 1. Politik Pazarlama 2. Seçmen 3. Oy 4. Politik Tutundurma 5. Ankara
  • Master Thesis
    İlaç sektöründe kişisel satış yönetimi ve ilaç tanıtım uzmanlarının iş tatmin düzeyleri üzerine Ankara'da uygulamalı bir çalışma
    (2014) Öz, Ersen; Nakip, Mahir; Department of Business
    ÖZ, Ersen İlaç Sektöründe Kişisel Satış Yönetimi ve İlaç Tanıtım Uzmanlarının İş Tatmin Düzeyleri Üzerine Ankara'da Uygulamalı Bir Çalışma Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 2014. Yapılan bu çalışma ile rekabetin, yeniliğin, hızlı değişimin, baskının yoğun hissedildiği bu sektörde çalışan İTU' ların iş tatminlerini etkileyen faktörlerin belirlenmesi, ilaç firmaları tarafından çalışanlarının iş tatminlerini arttırmaya yardımcı olabilecek bilgilerin elde edilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini Ankara il sınırları içerisinde ikamet eden yerli ve yabancı ilaç firmalarında çalışan 200 ilaç tanıtım uzmanı oluşturmuştur. Veriler; tanıtıcı bilgi formu ve Minnesota iş tatmin ölçeği uygulanarak toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde Faktör analizi, Varyans analizi ve Regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda İTU' ların aylık gelir düzeyi, çalışılan firma ve çalıştıkları firmaların sağladığı yan haklardan sınırsız yakıt desteğinin iş tatminini olumlu yönde etkileyen faktörler olarak saptanmıştır. Cinsiyet, yaş, medeni hal, çocuk sayısı, eğitim, çalışılan il sayısı, tecrübe yılı, yan haklardan giyim ve özel sağlık sigortasının iş tatmini üzerinde istatistiksel olarak anlamlı farkı saptanmamıştır. Realizasyonu (kişisel satış) etkileyen tatmin düzeylerinin tespiti için Regresyon analizi uygulanmış ve aylık gelir ile realizasyon arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki saptanmıştır. Vicdanın Realizasyon ile Nedensellik ilişkisi incelemek için regresyon analizi uygulanmış ve realizasyon ile vicdan arasında pozitif yönde bir ilişki saptanmıştır. Anahtar Kelimeler: Kişisel Satış, İş Tatmini, İlaç Tanıtım Uzmanı, İlaç Sektörü, Pazarlama
  • Master Thesis
    Konut sektöründe pazarlama ve ankara firmaları üzerine bir uygulama
    (2014) Ekinci, Ömer Faruk; Nakip, Mahir; Department of Business
    İnşaat sektörü bir ülkeyi ayakta tutan önemli sektörlerden birisidir. İnşaat sektörünün kalkınma süreci içindeki Türkiye ekonomisinde önemli bir yer tuttuğu bilinmektedir. Türk inşaat sektörü ülke ekonomisinin en dinamik, verimli ve sürükleyici sektörlerinden biri olmaya devam etmektedir.Yaşamımızın hemen her aşamasına girmiş olan pazarlama, artık mal ve hizmetlerin ötesinde fikirlerin, kişilerin, kurumların, olayların ve mekanların pazarlanmasına kadar genişleyen önemli bir kavram haline gelmiştir. Bu çalışmanın amacı, sürekli rekabet koşullarında inşaat sektöründe faaliyet gösteren Ankara ilindeki apartman ve site-müstakil konut üretici işletmelerin özellikleri ile uyguladıkları pazarlama stratejileri arasındaki ilişkiyi ve farklılıkları ortaya koymak için gerçekleştirilmiştir. İnşaat firmalarının (apartman ve site-müstakil konut üretici işletmelerin), işletmelerinin türüne (limited şirket, anonim şirket, bireysel işletme, v.b.), hedef kitlesine ve nasıl belirlediklerine (müşteri hedef kitlesinin gelir değişkenine göre; dar gelirli, orta gelirli, yüksek gelirli) firmaların konut satışında fiyatın belirlenmesinde dikkat edilen unsurlara, işletmenin yıllık cirosuna, işletmenin dağıtım stratejileri ve konut ürünlerini pazarlarken en çok karşılaşılan sorunlara göre tasnif ederek uyguladıkları pazarlama stratejilerindeki farklılıkları ve ilişkileri tespit etmektir. Bu amaçla Ankara da faaliyet gösteren inşaat temelli firmaların(apartman ve site-müstakil konut üretici işletmelerin) üzerinde bir anket çalışması gerçekleştirilmiştir. Ankara ilindeki apartman ve site-müstakil konut üretici işletmelerin özellikleri ile uyguladıkları pazarlama stratejileri arasındaki ilişki ve farklılıklar istatistik olarak ortaya konulmuştur.