Güngör, Elis

Loading...
Profile Picture
Name Variants
G.,Elis
Gungor,E.
E., Güngör
E.,Güngör
Güngör,E.
E.,Gungor
Güngör, Elis
Elis, Gungor
Elis, Güngör
E., Gungor
G., Elis
Gungor, Elis
Job Title
Doktor Öğretim Üyesi
Email Address
elis.gungor@atilim.edu.tr
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Scholarly Output

3

Articles

2

Citation Count

3

Supervised Theses

0

Scholarly Output Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Article
    Citation Count: 0
    Bilimsellik Değerlerinin İçeriği ve Yapısı*
    (Istanbul Univ, Fac Letters, dept Psychology, 2021) Güngör, Elis; Demirutku, Kürşad; Demirutku, Kürşad; Department of Psychology
    Bu araştırmanın amacı bilimsel bağlamla ilişkili değerlerin tespit edilmesi ve bu değerlerin Schwartz (1992) tarafından önerilen güdüsel çemberdeki konumlarının sınanmasıdır. Bilimsellik değerleri alanyazınından hareketle yaratıcılık, merak, şüphecilik, açık fikirlilik, akılcılık, nesnellik, müştereklik, bilimsel etik ve tutarlılık değerleri bilimsellik değerleri olarak tespit edilmiştir. Bu değerlerin önemini ölçmek amacıyla yazarlar tarafından maddeler geliştirilmiştir. Beş hipotezi sınamak amacıyla iki çalışma yapılmıştır. Birinci çalışmanın (N = 624, Ort.yaş = 22) bulguları bilimsellik değerlerinin görgül olarak Özyönelim ve Evrenselcilik değerleri arasında konumlandığını ve bilimsellik değerleri ile diğer değer tipleri arasındaki korelasyonların sinus dalgası şeklinde bir örüntü sergilediğini ortaya koymuştur. İkinci çalışmada ise (N = 181, Ort.yaş = 21.5) bilimsellik değerlerinin semantik farklılık maddeleri ile ölçülen bilime yönelik tutumlar ve bilme ihtiyacı puanları ile pozitif, belirsizliğe tahammülsüzlük puanları ile negatif korelasyon gösterdiği gözlenmiştir. Bu araştırma bilimsellik değerlerini, değerlerin çembersel yapısıyla entegre eden ilk çalışmadır. Bulguların bilimsellik değerlerinin hipotez edilmiş olan yapısını doğruladığı ve bilimsellik değerleri ölçümünün yakınsak ve ıraksak geçerliğe sahip olduğunu desteklediği tartışılmıştır. Kendi kendini seçme yanlılığı içerebilecek uygunluk örneklemleri kullanılması, verinin Türk üniversite öğrencilerinden toplanmış olması, ikinci çalışmada kadınların erkeklerden daha fazla temsil edilmiş olması ve bilimsellik değerleri dışındaki değer tipi ölçümlerinde düşük güvenirlik katsayıları gözlenmiş olması araştırmanın yöntemsel sınırlılıkları olarak kayda geçirilmiştir. Gelecekte yapılabilecek çalışmalarda, halihazırdaki araştırma bulgularının kültürlerarası çalışmalarla tekrarlanması ve bilimsellik değerlerinin, bu çalışmada kullanılanlar dışında kalan kişilik ölçümleri ile arasındaki ilişkilerinin incelenerek yakınsak geçerlik bulgularının genişletilmesi önerilmiştir.
  • Article
    Citation Count: 0
    Predictors and mediators of pressure/tension in university students' distance learning during the Covid-19 pandemic: A self-determination theory perspective
    (Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2024) Güngör, Elis; Gungor, Elis; Department of Psychology
    Due to the global restrictions to decrease the risk of infection in classrooms, the transition from face-to-face education to distance learning was a necessity during the Covid-19 pandemic. Grounded in Self-Determination Theory, the present research sought to explore how the pandemic affects university students during distance learning. Specifically, the study examined the predictors of pressure/tension and attempted to identify the unique and mediator roles of correlates of pressure/tension of university students. This cross-sectional study was conducted with 432 university students from different departments of different universities in Turkey. The online survey was administered between the last week of October and the second week of December 2020. Our findings revealed that there is a positive association between pressure/tension and Covid-specific worry. Also, there is a negative association between learning climate and pressure/tension and between perceived competence and pressure/tension. Further, learning climate mediated the link between Covid-specific worry and pressure/tension. The data of the present study depends on students' academic (learning climate) and also non-academic (Covid worry) experiences during the pandemic. Methodological limitations concerning the research design are discussed.
  • Review
    Citation Count: 3
    Sanal Kaytarmanın Öncülleri , Sonuçları ve Kontrolü Üzerine Bir Derleme
    (2018) Güngör, Elis; Güngör, Elis; Metin Orta, İrem; Department of Psychology
    Son yıllarda teknolojik gelişmelerle birlikte internet kişisel yaşamın ve iş yaşamının vazgeçilmezbir parçası olmuştur. Buna göre akademisyenler sanal kaytarmayı işyerindekisapkın davranışlardan biri olarak tanıtmış ve sanal kaytarmayı çalışma saatleri içerisindeçalışanların interneti işle ilgili olmayan amaçlar için kullanması olarak tanımlamıştır. Sanalkaytarma faaliyetleri arasında kişisel e-postaları kontrol etme, işle ilgili olmayan web sitelerini ziyaretetme, internet alışverişi, online oyun ve kumar oynama ve yasal olmayan müzik indirme sayılabilir.Sanal kaytarma kişilerin iyi oluş hali için olumlu etkilere sahip olsa da pek çok araştırma örgütleriçin verimliliğin düşmesi gibi olumsuz sonuçlara sebep olduğunu göstermiştir. Bu yazı sanal kaytarmaylailgili pek çok çalışmanın bir derlemesidir. Özellikle sanal kaytarmanın öncüllerini ve bireyselve örgütsel sonuçlarını ortaya koymaktadır. Buna ek olarak örgütlerde sanal kaytarmanın kontrolüamaçlı çeşitli yollar önermektedir. Dolayısıyla bu derleme ilgili alanda çalışan araştırmacılara veuygulayıcılara önemli bir kaynak olacaktır.