This item is non-discoverable
Selçuk, Fatma Ülkü
Loading...
Name Variants
Selçuk, FÜ
F., Selcuk
S., Fatma Ulku
F.,Selçuk
F.U.Selcuk
F.Ü.Selçuk
Fatma Ulku, Selcuk
Fatma Ülkü, Selçuk
S.,Fatma Ülkü
Selçuk, Fatma Ülkü
Selcuk, Fatma Ulku
Selçuk,F.Ü.
S.,Fatma Ulku
Selcuk,F.U.
F., Selcuk
S., Fatma Ulku
F.,Selçuk
F.U.Selcuk
F.Ü.Selçuk
Fatma Ulku, Selcuk
Fatma Ülkü, Selçuk
S.,Fatma Ülkü
Selçuk, Fatma Ülkü
Selcuk, Fatma Ulku
Selçuk,F.Ü.
S.,Fatma Ulku
Selcuk,F.U.
Job Title
Doktor Öğretim Üyesi
Email Address
ulku.selcuk@atilim.edu.tr
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Scholarly Output
14
Articles
6
Citation Count
7
Supervised Theses
8
14 results
Scholarly Output Search Results
Now showing 1 - 10 of 14
Master Thesis 28 Şubat ve 27 Nisan süreçlerinde TBMM ve basında sivil vurgusu(2010) Selçuk, Fatma Ülkü; Selçuk, Fatma Ülkü; Department of BusinessTezde, askeri müdahaleler karşısında Türkiye Büyük Millet Meclisi ve basında sivil vurgusu konusunda bir çalışma yapılmıştır. 28 Şubat 1997 ve 27 Nisan 2007'deki askeri müdahaleler karşılaştırılarak incelenmiş, söz konusu müdahaleler öncesi ve sonrası ikişer aylık dönemde İslami yönelimli Zaman ve Yeni Şafak gazeteleri, meclis tutanakları ve hükümet programları üzerinden `sivil' ve `sivil toplum' vurgusunun frekans analizi yapılmıştır. Bu tezin kaleme alınmasının ardındaki temel etken, Türkiye'de 80 sonrası siyasi söylemin önemli bir parçasını oluşturan `sivil toplum'a, askerin olası müdahalesi karşısında, buna karşı durmak isteyen kesimler arasında yer alan İslami söyleme sıklıkla başvuran siyasi grupların güç kazanmak üzere göndermede bulunup bulunmadıklarını görebilmektir. Frekans analiziyle incelenen gazetelerde askeri müdahaleler sonrasında `sivil' olana vurgunun 28 Şubat 1997'den sonra arttığı gözlemlenmiştir.Anahtar Sözcükler: Sivil Toplum, Sivil, Ordu, Demokrasi, İçerik analiziArticle Citation Count: 1SİYASİ ÇATIŞMALARIN ÇÖZÜMÜNDE ŞİDDETSİZ İLETİŞİM MODELİNİN OLANAK ve KISITLILIKLARI(2017) Selçuk, Fatma Ülkü; Department of BusinessBu makalede, Rosenberg\"in şiddetsiz iletişim modelinin, etnik gruplar arası siyasi çatışmaların çözümü açısından sunduğu olanak ve kısıtlılıklar çok düzlemli bir çerçeve üzerinden değerlendirilmektedir. Modelin çatışma çözümüne ve insan doğasına dair kabulleri, ruh ve sinir bilim bulgularına göndermede bulunarak irdelenmektedir. Modelin analizinden hareketle, şiddetli çatışmalara yol açma ve barış inşası sürecini tıkama potansiyelleri bakımından farklılaşan bireysel kapasitelerin göz önünde bulundurulmasının önemi vurgulanmaktadır. Travmaların zincirleme etkisinin ve şiddet döngüsünün kırılabilmesi bakımından, çok düzlemli bir çözümleme çerçevesi benimsenmesinin ve mezo ve makro düzlemlerde yer alan teorilerin insan doğasına dair kabullerinin ruh ve sinir bilim bulgularını takip ederek yenilenmesinin faydalı olduğu ortaya konmaktadırArticle GÖNÜLDEN PAYLAŞIMLA BARIŞ(İz Dergisi, 2013) Selçuk, Fatma Ülkü; Department of BusinessBarış içinde yaşam, insanın güvenlik, denge, istikrar, uyum, huzur gibi ihtiyaçlarını karşılayabilmesi açısından önemlidir. Son birkaç yüzyıl, dünya barışının nasıl sağlanacağı konusunda farklı görüşlere sahne olmuştur. Liberaller serbest ticaretin ve uluslararası örgütlerin önemine vurgu yaparlarken, sosyalistler üretim ve paylaşım ilişkilerinin nasıl düzenlenmesi gerektiğine odaklanmışlardır. Çevre konusundaki farkındalığın artması ise insanın dünyada yalnız olmadığını hatırlatmış, sürdürülebilir bir yaşamın olanakları daha fazla araştırılır olmuştur. Barışla bağlantılı akademik çabalar, dünya savaşlarının, bölgesel, ülkeler arası ve ülke içi çatışmaların patlak verdiği bir ortama rağmen devam etmiştir. Bu metin de silahlar yerine insanların konuştuğu, anlaştığı bir dünya için gönülden iletişimin ve paylaşımın önemine dikkat çekmek üzere 2011 yılında ‘Mekan ve Kültür’ Sempozyumunda sunmuş olduğum basılmamış tebliğimin bazı bölümlerini içermektedir.Article Demokrasi ve İnsan Doğası(Bilim ve Teknoloji, 2014) Selçuk, Fatma Ülkü; Selçuk, Fatma Ülkü; Department of BusinessTarihin farklı dönemlerinde oy verme ve yönetme konusunda yetki sınırlaması olmuştur. Bu sınırlama, sınıfsal farklılıklardan kaynaklanabileceği gibi, cinsiyet farklılığından veya etnik farklılıklardan da kaynaklanabilmiştir. Ayrıca, akıl sahibi olma, siyasetle uğraşacak yeterli boş zamanı olma, temel eğitim almış olma gibi ölçütlerin de gündeme getirildiği görülmüştür. Günümüzde ayrıntılarda farklılıklar görülse de (örneğin hükümlülüğe, askerliğe dair düzenlemeler kısıtlamalar getirebilmektedir) pek çok ülkede reşit, kendi kararını verebilecek ehliyete sahip yurttaşlar, seçme hakkına sahiptir. Bu yazıda, seçme, oy verme, seçilme ve yönetme haklarına dair ehliyet konusu, kişilik bozuklukları çerçevesinde tartışılacaktır. Zira günümüzde, kişilik bozuklukları, akıl hastalığı statüsünde sayılmayıp bu bozukluklardan muzdarip olanlar genelde cezai ehliyeti haiz bireyler olarak değerlendirilir. Halbuki, yönetim konumlarında bulunan insanlar, başkalarının kaderini etkileyecek kararlar vermektedir. Bu kararlar, yaşamsal öneme de sahip olabilmektedir.Master Thesis Alandakilerin Bakış Açısıyla Türk Kamu Yönetiminde İç Denetim(2010) Demir, Mustafa; Selçuk, Fatma Ülkü; Selçuk, Fatma Ülkü; Department of BusinessTürk kamu yönetimine uluslararası standartlara sahip bir anlayışla, kamu idarelerinin çalışmalarına değer katmak ve geliştirmek amacıyla kaynakların etkililik, ekonomiklik ve verimlilik esaslarına göre yönetilip yönetilmediğini değerlendirme ve üst yöneticiye danışmanlık hizmeti sunma öngörüsüyle Avrupa Birliğine uyum sürecinde 2003 tarihinde çıkarılan 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile iç denetim sistemi getirilmiştir. Getirilen iç denetim sisteminin kamu kurumlarına ne tür bir katkı sağladığı, geleneksel denetim anlayışından hangi yönleriyle ayrıldığı, 2010 yılı itibariyle iç denetimin geldiği nokta ve iç denetçilerin kamu idarelerinde karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri tezin ana konusudur. Alandakilerin bakış açılarıyla bu konuları araştırmak üzere hazırlanan bu çalışmada, literatür taramasının yanında iç denetçiler ve bu alanda yetkili olan üst düzey yöneticilerle derinlemesine mülakatlar yapılmış, Türk kamu yönetiminde iç denetim uygulaması farklı yönleriyle irdelenmiştir.Anahtar Sözcükler1.İç Denetim2.İç Denetçi3.Kamu Yönetimi4.5018 sayılı Kanun5.MülakatMaster Thesis Adalet ve Kalkınma Partisi Yönetiminde Kadın(2012) Katırcıoğlu, Radiye Sezer; Selçuk, Fatma Ülkü; Selçuk, Fatma Ülkü; Department of BusinessÇağdaş, demokratik bir toplum olmanın gereği, kadının toplumun tüm yapıları içinde erkeklerle eşit statüde olmasıdır. Kadınların siyasetteki yerinin ve rolünün ölçüsünü belirleyen, bugünden daha ileri olmasını engelleyen ataerkil zihniyet siyaset alanında son derece etkilidir. Kadının yeterince temsil edilememesi toplumsal cinsiyet kalıp yargıları, kadının erkeğe göre düşük toplumsal statüsü ve erkek lehine siyasal iktidar ilişkileri ile ilintilidir.Kadının siyasal katımını, katılımı etkileyen siyasal toplumsallaşma süreçleri ve kazanılan toplumsal roller açısından incelemek, sorunun doğru tespiti için önemli bir unsurdur. Dolayısıyla, bu tezin kuramsal çerçeve kısmında, kadın haklarının kazanımında kadın hareketi ve feminist örgütlerin dünyada ve Türkiye'de gelişimi ve etkisi anlatılmış, Türk siyasi tarihine kadın açısından etkisi irdelenmiştir.Yapılan alan araştırmasında ise Adalet ve Kalınma Partisi yönetimindeki kadın siyasetçiler ile mülakatlar gerçekleştirilmiştir. Böylelikle karar alma noktalarına geliş süreçleri sorgulanarak, kadının siyasete bakışı ve siyaset yapma dinamikleri ve diğer siyasetçilerle ilişkileri irdelenmiştir. Karar alma mekanizmalarında yer alma süreçlerinde karşılaştıkları zorluk ve kolaylıklara değinilmiş ve edindikleri tecrübelere, çözüm önerilerine yer verilmiştir.Anahtar Kelimeler:1-Siyaset2-Siyasi partiler3-Adalet ve Kalkınma Partisi4-Yönetim5-KadınMaster Thesis Kamu Görevlileri Etik Kurulu Eğitim Materyalleri: Kararların Ardındaki Kabuller ve Yol Ayrımları(2012) Göre, Pelin; Selçuk, Fatma Ülkü; Selçuk, Fatma Ülkü; Department of BusinessTürk kamu yönetiminde 25.05.2004 tarih ve 5176 sayılı ?Kamu Görevlileri Etik Kurulu Kurulması ve Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun? ile kamu görevlilerinin uymaları gereken etik kodlar ve davranış ilkelerini belirlemek ve uygulamayı takip etmek üzere Kamu Görevlileri Etik Kurulu kurulmuştur. Bu araştırmanın amacı, kamu yönetiminin yeniden yapılandırılmasıyla gündeme gelen etiğe dair teorik ve uygulamayla ilişkili sorunların anlaşılmasını sağlamaktır. Araştırmanın kapsamı KGEK'nun eğitim materyallerinin, kanun ve yönetmeliklerin incelenmesi oluşturmaktadır. Araştırmada, etik konusunda yapılan çalışmalarla ilgili literatür taraması yanında, altı adet KGEK eğitim materyalindeki kuramsal yaklaşımların benzerlik ve farklılıkları ortaya konmaya çalışılmıştır. Yorumsamacı bir yaklaşım ve nitel veri analizi tekniği kullanılarak, bulgular genelleme amacı güdülmeksizin değerlendirilmiştir.Article Citation Count: 3The Rising Mafioso Capitalists, Opportunities, and the Case of Turkey(Sage Publications inc, 2011) Selcuk, Fatma Ulku; Selçuk, Fatma Ülkü; Department of BusinessThis article attempts to examine the mafiosi's potential economic and political power with the help of two analytical tools: the mafioso mode of production, and mafioso capitalists. In evaluating the actual power of the mafiosi, the article presents empirical information on Turkey and other countries. It acknowledges that although the mafioso (capitalist) bosses hold the direct command of armed power, neither their antagonism nor their alliance with the conventional bourgeoisie can be essentialised. The results and prospects are evaluated in a way that stresses the need for a change in our worldviews in order to construct a more compassionate world.Master Thesis Ankara Kızılırmak Suyu Projesi Sürecine Sivil Toplum Kuruluşlarının Müdahaleleri(2009) Karahan, Metin; Selçuk, Fatma Ülkü; Selçuk, Fatma Ülkü; Department of BusinessBu çalışmada Ankara'ya su sağlamak amacı ile yapılan Kızılırmak Suyu Projesine sivil toplum örgütlerinin müdahaleleri incelenmiştir. Ankara'da 2006 yılında düşen yağış miktarının az olmasından kaynaklı su sıkıntısı yaşanmasının ardından, Ankara Büyükşehir Belediyesi, Kızılırmak Suyu Projesi'ni su sorununa bir çare olarak sunmuştur. Kızılırmak Suyu Projesi, Kızılırmak Suyunun uzun vadede çevre ve insan sağlığına zararlı olacak kimyasallar içerdiği, maliyetinin yüksek olduğu iddia edilerek sivil toplum kuruluşlarının hedefi haline gelmiştir. Kızılırmak Suyu Projesi sürecinde yükselen itirazları, çevre konusunda yükselen duyarlılık bağlamında ele almak gerekmektedir. Bu bağlamda, öncelikle çevre kavramı ve çevre sorunları konusuna odaklanılmış, çevre sorunlarıyla ilgili dünyadan örnekler incelenmiştir. Bu örnekler, Kızılırmak Suyu Projesi süreci ile bir kıyaslama yapmaya olanak tanımaktadır. Çalışmada, sivil toplum kuruluşlarının Kızılırmak Suyu Projesi sürecine müdahaleleri, yapılmış olan derinlemesine mülakatlar ile incelenmiştir. Bu mülakatlar doğrultusunda Kızılırmak Suyu Projesi sürecine müdahil olan örgütlerin faaliyetleri; Kızılırmak Suyu Projesi bağlamında sivil toplum kuruluşlarının çevre ve insan sağlığı açısından risk taşımakta olan politikalara nasıl yaklaştığı, bu politikaların durdurulması için ne gibi faaliyetlerde bulundukları, bu faaliyetlerde bulunurken kullandıkları yöntemler ve karşılaştıkları zorluklar araştırılmıştır. Bu bağlamda devlet kurumları ile yürütülen ilişkiler, siyasi platformdaki partiler ile olan ilişkiler, medya ile olan ilişkiler, halk ile olan ilişkiler ve diğer örgütler ile olan ilişkiler ele alınmıştır.Anahtar Sözcükler: Kızılırmak Suyu, Sivil Toplum, Toplumsal Hareketler, Çevre, Çevre KirliliğiArticle Citation Count: 2Narcissism and Political Left-Right Orientation in View of Basic Human Values: a Sample of Faculty of Management Students From Turkey(Ural Federal Univ Publishing Center, 2022) Selcuk, Fatma Ulku; Güngör, Nil Demet; Gungor, Nil Demet; Selçuk, Fatma Ülkü; Economics; Department of BusinessA growing number of studies investigate the relationship between narcissism and political orientation. This study uses an undergraduate sample from Turkey to explore this relation for a relatively understudied population. Given findings that link basic human values to narcissism and to political orientation, we also investigate the possibility of a mediating role for human values in this relation. Leftwing orientation is weakly and negatively correlated with narcissism and with narcissism's self-sufficiency dimension. In multinomial logistic regression, we find that the odds of placing oneself in the extreme right position verses moderate left position increases as narcissism increases. The effect of narcissism on political orientation appears fragile, however, when this relation is controlled for self-esteem, sex, and human values. Among Schwartz's basic human values, tradition turns out to be a stronger predictor of political orientation than narcissism and mediation is supported only for the values tradition and universalism. We find a positive indirect effect of narcissism on leftwing orientation through the value tradition and a negative indirect effect on leftwing orientation through the value universalism.