Arslan, Mehmet
Loading...
Name Variants
Arslan, Mehmet
Job Title
Doçent Doktor
Email Address
Main Affiliation
Department of Business
Status
Website
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID

Scholarly Output
11
Articles
0
Citation Count
0
Supervised Theses
11
7 results
Scholarly Output Search Results
Now showing 1 - 7 of 7
Master Thesis Alışveriş Merkezlerinde Hizmet Kalitesinin Algılanması Analizi: Ankara Bölgesi Bir Uygulama(2010) Gümüş, İsmail Çağlar; Arslan, Mehmet; Department of BusinessAlışveriş merkezleri gün geçtikçe sayısı artırmaktadır. Gelişen bu iş kolu beraberinde hizmet kalitesinin kavramını önemini artırmaktadır. Bu çalışma alışveriş merkezleri müşterilerinin mükemmel alışveriş merkezlerinden bekledikleri hizmet ile müşterisi oldukları alışveriş merkezlerinden algıladıkları hizmetler arasındaki farkların ortaya çıkartılması amacıyla yapılmaktadır. Bu çalışma Ankara'da 4 AVM ve 185 katılımcı ile yapılmıştır. Katılımcıların 86'sı bayan 99'u ise erkeklerden oluşmaktadır. Katılımcılar iş alanları ve gelir durumuna göre de değerlendirilmiştir. Çalışmayı test etmek için SERVQUAL: Müşterinin hizmeti Kalite algısını ölçmede çoklu birim ölçeği kullanılmıştır. Bu ölçekte katılımcılar algılanan hizmet kalitesi boyutları olan somutluk, güvenirlilik, heveslilik, güvence, ve empatiye göre değerlendirmektedir. Ayrıca cinsiyet, yaş, gelir ve iş alanına göre de değerlendirilmiştir. Ölçek iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde; AVM'lerin sahip oldukları somutluk, güvenirlilik, heveslilik, güvence, ve empati kalite boyutları açısından birbirinden farklılık arz edip arz etmedikleri test etmek üzere varyans analizi (ANOVA) uygulanmıştır. Analiz sonucuna göre, örnekleme dahil edilen AVM'ler bu 5 boyut kriteri açısından istatistiksel olarak birbirinden farklı olmadıkları ortaya çıkmıştır. Aynı şekilde Avm'ler arasında yaş, cinsiyet, gelir durumu ve iş durumuna göre algılanan hizmet kalitesi boyutları arasında bir fark bulunamamıştır. İkinci bölüm olan katılımcıların önem derecesine göre algılanan hizmet kalitesi boyutlarına verdiği puan paylaştırma kriterlerinde 4 boyutta anlamlı bir fark bulunamamıştır. Fakat heveslilik boyutunda anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Araştırmanın diğer bir sonucu AVM'ler arasında algılanan hizmet kalitesi boyutlarının puan paylaştırma kriterlerine göre katılımcıların verdiği puanların sonucunda gelir durumu, cinsiyet, yaş ve iş alanına göre bir fark bulunamamıştır.Master Thesis Ticari Bankacılık Sektöründe İlişkiye Dayalı Kredilendirme Sürecinin Belirleyicileri(2007) Hatipoğlu, Hüseyin; Arslan, Mehmet; Department of BusinessÖZETTİCARİ BANKACILIK SEKTÖRÜNDE İLİŞKİYE DAYALI KREDİLENDİRME SÜRECİNİN BELİRLEYİCİLERİMali sistemin temel belirleyicisi olan bankalar ticari kuruluşlardır. Fon arz edenler ile fon talep edenler arasında köprü rolünü oynamakta olan finans sisteminin baş oyuncularından olan bankaların sağladıkları kaynakları ekonomiye aktarmalarına bağlı olarak önemli bir etki yarattıkları bilinmektedir. Bankaların en temel işlevlerinden biri kredi vermektir. Kredilerden alınan faiz ve komisyonlar da bankaların başlıca gelir kaynağını oluşturmaktadırlar. Tezimizde kredilendirme süreci ve ilişkiye dayalı kredilendirme ayrıntılı olarak ele alınmaya çalışılmıştır. Bu sürecin banka ve KOBİ'ler arasında ilişkide ki önemi hakkında bilgi verilmeye çalışılmıştır.İlişkiye dayalı kredilendirmede, işletme sahibi ve banka arasındaki ilişkiler, firmanın salt finansal durumundan, daha fazla önem kazanmaktadır. Bu yaklaşım, bu ilişkiler yoluyla firma ve firma sahibi hakkında, herkese açık olan ya da mali tablolarında yer alan bilgilerin ötesinde spesifik, özel ve çoğunlukla gizli bilgilerin edinilmesine dayanır.Yapılan çalışmada bankalar ve KOBİ'lerin ilişkiye dayalı kredilendirmede önemsedikleri konular, anket yapılarak belirlenmeye çalışılmıştır. Literatürde öngörülen ve yoğun olarak kullanılan; Hotelling ?t? kare testi, Frekans Tabloları ?t? test, Oneway Anova ( Varyans Analizi ) testi, İndependent Samples Test'ler (Bağımsız Örneklem Testi ) kullanılarak banka ve KOBİ'ler karşılaştırılmıştır. Bu kriterlere ilave olarak, ilişkiye dayalı kredilendirmeye her iki tarafın nasıl baktığı ?t?testi ile karşılaştırılarak farklı bir boyuttan incelenmiştir. Analiz sonucu elde edilen bulgulara göre bankalar ve KOBİ'lerin ilişkiye dayalı yapmalarının zor olduğu anlaşılmaktadır. Anahtar Kelimeler: Ticari Bankacılık, Kredi, İlişkisel KredilendirmeMaster Thesis Sermaye Yapısı Açısından Türk Medya Sektörünün Mali Karakteristikleri, Almanya ve İngiltere Uygulamalarıyla Karşılaştırılması(2002) Kesmeci, Yılmaz; Arslan, Mehmet; Department of Business173 ÖZET Medya sektörü diğer sektörlerden daha yoğun düzeyde ürünleri, hizmetleri ve çevresiyle yaşayan ve büyüyen bir sektördür. Sektör, bir yandan globalleşmenin itici gücü olurken, diğer tarafında bu olgudan büyük oranda etkilenmiştir. İletişime bağlı olarak gelişen medya ortamı radyodan-televizyona, mobil telefondan-internete, gazeteden-elektronik medyaya kadar geniş bir alanda faaliyet göstermektedir. İletişim ve medyanın gelişmesi bilişim sektörünü ortaya çıkarmıştır. Bilişim sektörü, medya sektörünün alt yapışım oluşturduğundan bu iki sektörü birbirinden ayırmak mümkün değildir. Bu özellikler dikkate alınarak, ulusal bazda yayın yapan bir televizyon kuruluşunun fonksiyonlarım yerine getirmesi için sahip olması gereken mali gücünün ne olması gerektiği incelenmiştir. Bu aşamada şirket varlık ve yükümlülükleri detaylı şekilde incelenirken sermaye yapısının oluşturulmasında mali araçların ne oranda bu yapı içerisinde yer alması gerektiği üzerinde özellikle durulmuştur. Halen faaliyette bulunan ve ulusal bazda yayın yapan yabancı kuruluşların mali yapısı da ele alınmıştır. Bununla birlikte ülkemizde ulusal bazda televizyon yayım yapan televizyon kuruluşlarının mali yapısı ele alınmıştır. Mali oranlan anlamlı hale getirebilmek için uygun istatistiksel yöntemler kullanılarak görsel medya sektöründeki kuruluşların finansal yapılan ile ilgili tespitlerde bulunulmuştur. Sonuç olarak; yabancı ve yerli medya kuruluşlarının mali tabloları göz önünde tutularak, ülkemizde bağımsız bir görsel medya kuruluşu olabilmek için kuruluşlara! sahip olması gereken mali yapı hacmi ve bileşimi ortaya konulmuştur. Anahtar Kelimeler: Medyalar, Medya Sektörü, Televizyon ŞirketleriMaster Thesis Kobi'lerde Kurumsal Yönetim Uygulamasının Kara Etkisi; İstanbul İlinde Bir Uygulama(2010) Demirci, Mehmet; Arslan, Mehmet; Department of BusinessBu çalışma ile İstanbul İlindeki KOBİ'lerin kurumsal yönetimi ne dereceuyguladıkları ve kurumsal yönetim anlayışının karlarına ne derecede etki ettiğinintespit edilmesi amaçlanmaktadır. Kurumsal yönetimin en önemli sonuçları etkinlik veverimliliktir. Ayrıca kurumların uzun dönem varlıklarını sürdürebilmeleri de yinekurumsal yönetim anlayışıyla mümkün olmaktadır. Bu nedenle kurumsal yönetimüzerinde önemle durulması gereken bir konudur.KOBİ'ler esnek ve küçük yapıları sayesinde büyük işletmelerden daha hızlıdeğişen piyasa şartlarına uyum sağlama şansına sahiplerdir. KOBİ'lerin önemliolmasının nedenleri arasında güçlü ekonomilerin büyük işletmeler kadar küçükişletmelere de ihtiyacının olması ve sağlam bir KOBİ yapısı ile iktisadi gelişme,sosyal barış, siyasi istikrarın sağlanacak olması söylenebilmektedir. KOBİ'lerinişsizliğin azalması, verimliliği artırma, rekabeti güçlendirme ve bu yolla ülke refahını,yaşam standardını yükseltme gibi konularda çok olumlu katkıları olabilmektedir.Bu bağlamda KOBİ'lerin küreselleşen dünya ve rekabetçi piyasada varlıklarınıuzun dönemde sürdürmeleri ve karlılıkları arttırmaları kurumsal bir anlayışla mümkünolmaktadır. Bu araştırma ile elde edilen verilerin işletmelerin piyasada nasıl kalıcıolabileceklerine ve karlılıklarını ne şekilde arttırabileceklerine yönelik önemli katkılarsağlayacağı düşünülmektedir. Araştırmanın verileri anket yöntemi ile elde edilmiştir.Anahtar Sözcükler1. KOBİ2. Kurumsal Yönetim3. VerimlilikMaster Thesis Bankalarda Uygulanan Performans Değerlendirme Kriterlerinin, Çalışanların İş Tatminleri Üzerindeki Etkilerini Belirlemeye Yönelik Bir Alan Araştırması: Ankara İli Özel ve Kamu Bankaları Karşılaştırması(2010) Akbal, Bilge; Arslan, Mehmet; Department of BusinessBu çalışma ile bankacılık sektöründeki insan kaynaklarına yönelik performans ölçme kriterlerinin belirlenmesi, bunların çalışanlar tarafından nasıl algılandığının tespiti ve iş tatminine yönelik etkilerinin tespit edilmesi amaçlanmaktadır. İş tatminsizliğinin en önemli sonuçları şüphesiz iş yerine yönelik olanlarıdır ancak bu tatminsizlik bununla sınırla kalmamakta ve insanın tüm hayatını olumsuz etkileyebilmektedir. Bu nedenle iş tatmini çalışanların verimliliğinin sağlanmasında önemle üzerinde durulması gereken bir konudur.Örgütlerde, çalışanlarla yöneticilerin birlikte amaçlar saptaması, çabaların birleştirilmesi ve alınan sonuçların değerlendirilmesi için yapılan performans değerlendirme, çalışanların performansını planlamayı, değerlendirmeyi ve geliştirmeyi amaçlamakta, objektifliği, uygunluğu, güvenilirliği, iş birliği ve iletişim sağlama özelliği ile iş tatmini üzerinde etkili olmaktadır. Bu nedenle, dinamik bir süreci ifade eden performans değerlendirmenin sektörel olarak incelenmesi ve iş tatmini üzerindeki etkilerinin tespiti verimlilik ve etkinliğe önemli katkılar sağlayacaktır.Taşıdığı risk ve yoğun çalışma temposuyla diğer birçok sektördeki çalışanlardan daha ağır çalışma koşullarına sahip olan banka çalışanlarının, kendilerine uygulanan performans kriterlerine ilişkin algıları, bu kriterlerin iş tatminlerine yönelik etkileri ve bunun kamu ve özel sektör açısında karşılaştırılması üzerinde durulması gereken önemli bir konudur. Bu çalışma ile elde edilen verilerin, bankacılık sektöründe çalışanların iş tatminini artırıcı önlemlerin alınmasında önemli katkılar sağlayacağı düşünülmektedir. Araştırmanın verileri anket yöntemi ile elde edilmiştir.Anahtar Sözcükler1.Bankacılık2.Performans3.Performans Değerlendirme4.İş TatminiMaster Thesis Türk Euro Tahvillerinde Fiyat Tahmini ve Risk Analizinin Durasyon ve Konvekslik Yöntemiyle Uygulanabilirliğinin Testi(2007) Ergün, Ayşe; Arslan, Mehmet; Department of BusinessTürkiye ekonomisinde son yıllarda yaşanan istikrarla beraber tahvilyatırımları ve risklerinin ölçümü alanında ilgi artmaya başlamıştır. Bu amacauygun olarak piyasa faiz oranlarındaki değişim ve bunun tahmini içinkullanılan Durasyon ve Konvekslik modeli 7 - 30 yıl vadeli Euro tahvillerinaylık getirileri üzerinde test edilmiştir. Bu çalışmada konvekslik tahvilyatırımcıları açısından olumlu bir özellik olması nedeniyle analize dahiledilmiştir. Çünkü yüksek konveksliğe sahip tahvillerde ilaveten konvekslikprimi olmaktadır. Analiz sonucu elde edilen bulgular; tahvil vadeleriyöntemlerin hassasiyetini önemli oranda bozmuştur, literatürde önerileninaksine fiyat değişimindeki fark çok büyük oranda artmıştır. Türkiyepiyasalarına yönelik fon hareketlerine bağlı olarak Durasyon katsayılarınıntrend değerden önemli oranda saptığı, tahmin gücünün zayıfladığı tespitedilmiştir. Yine beklentinin aksine olarak konvekslik tahvil fiyat değişimlerinitahminde yetersiz kalmıştır.Master Thesis Türk Sermaye Piyasasında Menkul Değerler Analizi ve Piyasa Zamanlaması Etkinliğinin Ölçülmesi(2007) Özdemir, Emre; Arslan, Mehmet; Department of BusinessPortföy performansının ölçülmesi yatırımın ve yatırım yöneticisinin analistin nekadar başarılı olduğunu göstermesi açısından önemlidir. Performans tek değişkenliveya boyutlu bir olgu olmayıp, risk getiri düzleminde karşılaştırılan birdeğerlendirme kriteri olması nedeniyle, üstlenilen risk açısından gerçek başarıyıölçen önemli bir yönetim aracı görevi üstlenmektedir. Yapılan çalışmada Ocak 2003-Aralık 2006 arasındaki 4 yıllık dönemdeki veriler esas alınarak analistler tarafındanönerilen ve fiilen gerçekleştirilen portföylerin performansı literatürde öngörülen veyoğun olarak kullanılan; Sharpe endeksi,M2, Treynor endeksi ve Jensen endeksiaçısından hesaplanmış ve İMKB 100 endeks getirisi ve Kurumsal Yatırımcılarderneği tarafından oluşturulan Benchmark portföy getirilerine ilişkin aynı kriterleraçısından karşılaştırılmıştır. Bu kriterlere ilave olarak, Ortalama getiri, Standartsapma ve Çarpıklık değerleri de hesaplanarak karşılaştırma farklı bir boyuttanincelenmiştir. Analistlerin performasını istatistiksel olarak ölçmek amacıyla da,analistlerce oluşturulan/tavsiye edilen portföy getirileri ile Benchmark portföygetirileri arasında ANOVA testi uygulanmıştır. Analiz sonucu elde edilen bulgularanalistlerin Benchmark portföylere karşı istikrarlı bir başarısının olmadığı tespitedilmiştir.