TR-Dizin
Permanent URI for this collectionhttps://ada.atilim.edu.tr/handle/123456789/21
Browse
Browsing TR-Dizin by Subject "Acil Tıp"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Review Citation Count: 1Obstetrik Acillerde Simülasyon Eğitimi ve İnterdisipliner Yaklaşım(2019) Karadaş, Merve Mert; Terzioğlu, Füsun; NursingObstetrik aciller, gebelikte veya doğumda anne veçocuğun sağlığını tehdit edebilen gebelik ile ilgilidurumlardır. Bu tür acil durumlar, her zaman meydanagelebilir hem anne hem de fetüs/yenidoğan için sınırlıbir zamanda uygun müdahale, doğru ve etik kararvermeyi gerektirir. Yaşamı tehdit eden obstetrikacillerin uygun şekilde yönetilmesi, ekip içerisindehızlı bir koordinasyon, beceri ve etkili bir iletişimgerektirdiği için riskli bir durumdur. Bu nedenle, herekip üyesi obstetrik acillerin yönetiminde, diğer ekipüyelerinin rolleri ve sorumlulukları konusunda bilgisahibi olmalıdır. Obstetrik acillerin yönetimindeinterdisipliner eğitim ise, mesleklerarası işbirliğininsağlanmasında ve hasta bakımının güçlendirilmesindeetkili bir yaklaşımdır. Sağlık hizmetlerinde, hastagüvenliğinin sağlanması, bütüncül bakım anlayışıylaekip yaklaşımının sunulması ancak nitelikli yetişmişsağlık profesyonelleri ile mümkündür. Sağlıkprofesyonellerinin bu anlayış ile yetiştirilmesinde enetkili öğretim yaklaşımı ise simülasyon eğitimidir.İnterdisipliner simülasyon eğitimi, hasta güvenliğinisağlama ve hasta sonuçlarını iyileştirmek için etkili birpotansiyele sahiptir ve sağlık personelinin işbirliğiiçeresinde çalışabileceği gerekli bilgi ve beceriyekatkıda bulunabilir. Sağlık alanında eğitim alanöğrencilerin hastayla karşılaşmadan önce uygulamabecerilerini arttırmak, deneyimli sağlık personelininbecerilerini geliştirmek veya ekiplerin acil durumlarahazırlanmalarını sağlamak için simülasyon eğitimindeinterdisipliner yaklaşım pratik ve güvenilir bir yoldur.Bu derlemede, obstetrik acillerde simülasyonunkullanım alanları ve interdisipliner simülasyon eğitimiele alınacaktır.Article Citation Count: 1Preoperatif anksiyete skoru ile torakotomi sonrası ağrı arasında bir korelasyon var mıdır?(2012) Alagöz, Ali; Ergüven, Melike; Tunç, Mehtap; Sazak, Hilal; Pehlivanoğlu, PolatAmaç: Postoperatif ağrı için uygulanan tedaviler cerrahinin niteliğine göre değişmekle birlikte, aynı cerrahi işlem uy-gulanan hastalarda ifade edilen ağrı şiddeti ve analjezik tedavi farklılıklar gösterebilmektedir. Biz bu çalışmada tora-kotomi uygulanan hastalarda preoperatif anksiyete düzeyi ile postoperatif ağrı arasında korelasyon olup olmadığınıbelirlemeyi amaçladık.Yöntem ve Gereçler: Elektif torakotomi planlanan, 18-70 yaş arası, 30 hasta çalışmaya dahil edilmiştir. Hastaneetik kurul onayı alındıktan sonra hastaların preoperatif anksiyete düzeyleri Durumluk-Sürekli Kaygı Envanteri ilebelirlendi ve postoperatif dönemde hastalara intravenöz hasta kontrollü analjezi uygulanarak visuel analog skala ileağrı skorları değerlendirildi.Bulgular: Hastaların ortalama anksiyete düzeyi 56,5±4,6 olup anksiyete puanları 46 ile 64 arasında değişmekteydi.Olguların 24ünde (%80) orta düzeyde anksiyete görülürken 6 olguda (%20) yüksek düzeyde anksiyete mevcuttu.Hasta kontrollü analjezi öncesi, 30.dakika, 1, 2, 6, 12 ve 24.saatlerdeki visuel analog skala düzeyi ile preoperatifanksiyete düzeyi arasında istatistiksel olarak anlamlı korelasyon bulunmamıştır (p>0,05).Sonuç: Torakotomi sonrası intravenöz hasta kontrollü analjezi uygulanan hastalarda preoperatif anksiyete ile post-operatif visuel analog skala skorları arasında korelasyon bulunmamıştır.