1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Yücesan, Ongun"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 1 of 1
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Doctoral Thesis
    Petrol Sondaj Kulesi Kullanımı için Endüstriyel İletişimgeliştirme, Doğrulama ve Geçerli Kılma
    (2021) Yücesan, Ongun; Özkil, Altan; Aviation Management; Avionics; 13. School of Civil Aviation (4-Year); 01. Atılım University
    Modern bilgisayar tabanlı denetim, kontrol ve veri toplama teknikleri, Endüstri 4.0, Endüstriyel Nesnelerin İnterneti, Tak ve Üret benzeri kavramlar hayata geçtikçe daha fazla ilgi görmektedir. Bazen, mekanik faaliyetler üzerine yapılan bu uygulamalar, insan isçilerin işbirliğini içerir. Onların güvenliği ve başarılı çalışması, güvendikleri yazılım ve donanım paketlerinin doğrulanması ve onaylanmasıyla sağlanabilir. Bir test etkinliği, tekrarlanabilir bir dizi eylem gerektirir. Normal koşullarda test amacıyla, yazılım veya insanlar için manuel talimat seti olarak bir test paketi hazırlanır. Hazırlanan paket ile sınama faaliyeti yürütülürken, ilk hata ile karşılaşıldığında durulabilir. Hata kontrollü olarak düzeltilerek, baştan başlanabilir. Diğer teknikte ise, paket sonuna kadar tamamen koşulabilir. Hatalar bu durumda, hep bir arada düzeltilecektir. Hazır test paketi verildiğinde, kontrollü deneylere dayalı test koşusunun, belirli güvenilirlik düzeyi elde etmek açısından, tamamen bu test paketini koşturmaktan genellikle daha hızlı olduğu bulunmuştur. Bununla birlikte, tam koşular, yazılımdaki hata sayısı gibi istatistiklerin belirlenebilmesi benzeri avantajlara sahiptir. Hem matematiksel analiz sonuçları, hem de Monte Carlo benzetimi sonuçları, her iki tekniğin de tamamen reddedilmesini desteklememektedir. Kontrollü deneyler yapmak, durumun gerektirdiği koşullarda zaman zaman tam test koşumu yapmak, çalışmamız tarafından en iyi eylem planı olarak görülmüştür. Bu fikirler, eldeki neticeleri ile petrol sondaj ile ilgili endüstriyel kontrol uygulamalarımızda uygulanmıştır. Hata varışları arası zamanlar için ortalama değerler, bunlara ilişkin güven aralıklarını ve altta yatan istatistiksel dağılımlarını belirleme çabası yararlı olarak bulunmuştur. Bu şekilde, elimizdeki verilerin daha iyi anlaşılmasını sağlayan seyrek görülen koşulların oluştuğu üzerine bazı gözlemler gerçekleştirilmiştir. Ayrıca, sonuçların bağımsızlığına ve özdeşliğine dayanan veriler üzerinde istatistiksel testler, istatistiksel modellerin olası kullanımına ışık tutmuştur. Böyle bir sonuç, altta yatan koşullar hakkındaki belirsizlik bulutunu aralamaktadır. Verilerin Rassal bir değişkene göre dağıldığı bulunduğundan, sonuçların daha güvenilir olduğu söylenebilir.