Browsing by Author "Seyidov, Ilgar"
Now showing 1 - 8 of 8
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis Çevrecilik bağlamında halkla ilişkiler aracı olarak belgesellerin rolü: Netflix belgeselleri üzerine inceleme(2022) Kavak, Kardelen Kübra; Seyıdov, İlgar; Public Relations and AdvertisingBu araştırmada, belirlenen belli sorular çerçevesinde çevre belgesellerini ele alarak çevre kavramının tanımlaması, çevre korunmasıyla ilgili çalışmaların as başlıklar ve yürütülmesi, bu kapsamda karşılaşılan problemlerin ortaya konulması ve bunlara yönelik çözüm ve önlemlerin oluşturulmasına yol gösterilmesi amaçlanmaktadır. Nitel yürütülen bu araştırmada kavramların incelenmesi amacıyla metod olarak Çerçeveleme Kuramı seçilmiştir. Araştırmada incelenmek üzere seçilmiş olan evrenin Netflix Türkiye belgeselleri içinden seçilmesinin nedeni, Netflix Türkiye'nin ülke çapında 2021 yılında 3.5 milyon izleyici kitlesine yaklaşarak Türkiye'de bulunan internet televizyonculuğu alanında en yüksek izlenme oranlarına sahip olması nedeni ile evren bu platformdaki belgeseller içinden seçilmiştir. Araştırmada çevre iletişimi, çevre problemlerinin topluma aktarılması ve çevre bilincinin oluşturulması için halkla ilişkiler aracı olarak kullanılan belgesellerin toplumun çözüm ve önerilerle katılım sağlaması, aynı zamanda belgesellerin de yönlendirilmesiyle topluma eğitici bir alan sağlayıp çevre-toplum ilişkisini güçlendirebilirliği açısından incelenmiştir. Araştırma sonuçları incelendiğinde bu doğrultuda literatür ile karşılaştığında evrendeki belgeseller toplam belgesel sayıları, ana temalar, alt temalar ve vurgulanan kavramlar açısından incelenmiştir. Bu doğrultuda literatür ile karşılaştırıldığında belgesellerin çoğu ana temalara doğru vurgular yapmasına karşın vurgulanan kavram sayısı ve belgesel sayıları açısından yetersizlikler izlenmiştir. Bunun sonucu olarak çevrecilik bağlamında belgesellerin kullanımı ile ilgili çeşitli kısıtlılıklar ve güçlendirilmesi gereken bazı hususlar ortaya çıkmaktadır. Bu araştırma ile alt kategoriler üzerinden çevre iletişiminin nasıl olduğu, belgesellerde nasıl işlendiği gibi konular ele alınırken bu iletişimin güçlendirilmesi ve toplumun daha büyük bir kesimine ulaşabilmesi için dikkat edilmesi gerekenler ele alınmıştır. Anahtar Sözcükler: halkla ilişkiler, çevre, çevre iletişimi, belgesel, internet televizyonculuğuArticle Citation Count: 1Dijital Diplomaside Instagram Aracılığıyla Sosyal Medya Fenomenlerinin Kullanımı: Troya Ören Yeri Örneği(2021) Seyıdov, Ilgar; Özoran, Beris Artan; Public Relations and AdvertisingSoğuk Savaş sonrası “sert güç” kavramının etkisini kaybetmesiyle, diplomasi alanında yeni bir kavram olan “yumuşak güç” ortaya çıkmış ve 1990 yılında itibaren çeşitli araştırmalarla tartışılmıştır. Yumuşak güç anlayışı temelde baskıcı ve zorlayıcı güç, kısıtlama uygulamadan yürütülen bir diplomasi sürecini betimlemektedir. Yumuşak güç anlayışı çerçevesinde ortaya çıkan diğer bir kavram ise kamu diplomasisi olmuştur. Kamu diplomasisi, karşı kamuyu kültür, turizm, müzik, dil, yemek, eğitim gibi farklı alanlarla etkileyerek olumlu bir imaj oluşturma ve güven kazanma amacını içermektedir. Teknolojik gelişmeler, internet ve gelişen ağ sistemi, yeni medya araçları kamu diplomasisi uygulamalarını da yeniden şekillendirerek, “dijital diplomasi” kavramını ortaya çıkarmıştır. Dijital diplomasi, kamu diplomasisi faaliyetlerinin daha etkili, interaktif ve etkileşimli yürütülmesi için farklı dijital platformlar ve sosyal ağ sitelerinin kullanımına odaklanmaktadır. Bu etkili araçlardan biri de fotoğraf/video paylaşım sitesi Instagram’dır. Bu çalışma kapsamında dijital diplomasi anlayışı Instagram üzerinden ele alınmaktadır. Instagram’ın dijital diplomasi aracı olarak kullanılması “Troya Ören Yeri” örnek olayı çerçevesinde betimsel örnek olay tekniği ile incelenmiştir.2018 yılında Troya yılı kapsamında Troya Ören Yeri’nin UNESCO Dünya Kültür Mirası Listesi’ne alınmasının 20’ci yılı nedeniyle Turizm ve Kültür Bakanlığı tarafından Instagram üzerinden beş sosyal medya fenomeni bölgeye davet edilmiş ve sosyal medya fenomenleri Türkiye’nin tanıtımı için Instagram üzerinden paylaşımlar gerçekleştirmiştir. Bulgular, Instagram’ın etkileşimli potansiyeline karşın genel olarak yeterince yönetilemediğini ortaya koyarken, sosyal medya fenomenlerinin ağırlıklı olarak tarihi ve turistik bilgiler paylaştığını göstermiştir.Article Citation Count: 0Dijital Heterotopya Olarak Change.Org: Foucaultcu Bir Yaklaşım(Ankara Univ, Fac Communication, 2021) Seyıdov, Ilgar; Akçay, Ebru; Public Relations and AdvertisingTeknolojik gelişmeler ve özellikle İnternet, kültür ve toplum kavrayışını büyük oranda şekillendirmektedir. Dijital kültür ile politika, ekonomi, iktisadi faaliyetler ve ticaretin yeni biçimleri ortaya çıkmaya başlamıştır. Dijital iletişim araçları, sadece kamuların birbirleriyle iletişim kurmaları için değil, aynı zamanda toplumsal sorunlara karşı örgütlenebilmeleri için de etkili platformlar sağlamaktadır. Bu bakımdan, dijital aktivizm fiziksel olmayan toplulukların ve yeni örgütlenme biçimlerinin ortaya çıkabilmesi için imkân sunmaktadır. Çevrimiçi imza kampanyası platformu olan ve dünya çapında birçok kampanyanın başlatıldığı Change.org en etkili dijital aktivist platformların arasında yer almaktadır. Literatürde Change.org’u etkili bir dijital aktivist platform olarak inceleyen birçok araştırma bulunmasına rağmen, söz konusu platformu heterotopik bir alan olarak tanımlayan bir çalışma bulunmamaktadır. Bu bağlamda, bu çalışma Change.org’un Michel Foucault’nun yaklaşımından temellenen bir kavram olan dijital heteretopya olarak nasıl incelenebileceğini ortaya koymaya amaçlamaktadır. Araştırma yöntemi olarak betimsel vaka incelemesi yöntemi kullanılmış ve analiz için dört kategori belirlenmiştir. Çalışma; kendi topluluk kuralları ile birlikte alternatif alanları aynı anda hem yansıtan hem de üreten, farklı alanları, olayları ve konuları tek bir yerde bir araya getiren Change.org’un dijital heterotopya örneği olarak değerlendirilebileceğini ortaya koymuştur.Article Citation Count: 0ECONOMIC, SOCIO-CULTURAL AND EXISTENTIAL ENGAGEMENT STRATEGIES DURING COVID-19 PANDEMIC: A SCENARIO-BASED EXPERIMENT(Univ Utara Malaysia Press, 2023) oezoran, Beris Artan; Cigdemoglu, Ceyhan; Seyidov, Ilgar; Public Relations and AdvertisingThe purpose of this study is to reveal the impact of the different engagement strategies used to respond to the economic, sociocultural and existential pressures on the purchase intention of the adult consumers and to compare the purchase intentions of the engagement strategies across gender and income. We embodied a scenario-based within-group experimental design to investigate the effect of engagement strategies on purchase intention. We used a convenience sampling strategy with 221 university students enrolled in an elective course on public relations in Turkey. The results showed that the engagement strategies that respond to the existential pressures are at least essential as those strategies that respond to the economic pressures during the Covid-19 pandemic. Additionally, the findings showed the purchase intentions on the different engagement strategies change across gender whereas there is no significant difference in various income groups. Unlike similarly themed studies, this study employed the quantitative analytical approach. This study shows that the engagement strategies developed for existential pressures have become as important as the economic pressures.Article Citation Count: 0False Information about COVID-19 Vaccination in Turkey: Analysis of Twitter Posts(2022) Özoran, Beris Artan; Seyıdov, Ilgar; Public Relations and AdvertisingThe COVID-19 pandemic has affected the world socially, culturally, economically, and politically. Struggling with the COVID-19 virus has become the focal point of the countries. As many studies are being conducted, and new treatment methods are being discussed, the vaccination process continues worldwide. According to the current statistics, 63% of the world population has been already fully vaccinated. During this period, along with the true information, many false information facts and materials proliferated which lead to the reluctance of individuals to be vaccinated. As a result of it, the virus exposes to mutation and more serious cases emerge worldwide. In this context, this study aims to analyze false information Tweets regarding vaccination in Turkey. As Turkey is one of the top countries with the highest cases and the medium-scaled (68%) level of vaccination worldwide, the study findings will help to understand the main motives of anti-vaccination by focusing on false facts. A two-step methodology was followed in the research. First, data collection was done through Twitter API and then, the analysis was conducted using the Orange Data Mining Program and content analysis. Propaganda is one of the interesting results as the most-shared false information type. On the other hand, while “the denial of the epidemic” was the most-focused theme, “stop insisting on PCR” and “pandemic is over” were the most-emphasized discourses in the Tweets.Article Citation Count: 2Insta-worthiness of News in New Media Journalism: How to Understand News Values on Instagram(Marmara Univ, Fac Communication, 2020) Seyidov, Ilgar; Ozoran, Beris Artan; Public Relations and AdvertisingThe Internet and Web 2.0 have changed the communication and information systems. Social media has emerged as an alternative or a developed version of traditional media. In this respect, journalism is obliged to keep up with the new technology. Social media has become an effective platform for information and news sharing. Traditional understanding of news values and newsworthiness has been reconstructed within this period. Concepts such as share, like, comment, etc. have become significant for news values and newsworthiness in digital age. In this context, this study aims to find out how news values have changed on social media by focusing on Instagram. To this end, three newspapers, which have highest circulations in Turkey were sampled over a one-month period. Content analysis was selected as research technique. Based on research questions, three-step analysis was conducted. The findings were discussed in the conclusion. A new term - insta-worthiness - is suggested in this study to clarify the main components of news values on Instagram.Article Citation Count: 1Yeni Medya Gazeteciliğinde Haberlerin Insta-değerliliği: Instagram’da Haber Değerini Anlamak(2020) Özoran, Beris Artan; Seyıdov, Ilgar; Public Relations and Advertisingİnternet ve Web 2.0 teknolojisi bilgi ve iletişim sistemlerini de yeniden şekillendirmiştir. Sosyal medya, geleneksel medyanın gelişmiş bir versiyonu ya da diğer bir ifadeyle alternatifi olarak ortaya çıkmıştır. Bu anlamda teknoloji ile değişen gazetecilik pratikleri açısından bakıldığında, sosyal medya bilgi ve haber paylaşımını sağlayan etkili bir platform niteliği kazanmıştır. Haber değerlerin geleneksel anlayışı da bu süreç içerisinde değişmiştir. Paylaşım, beğeni, yorum vb. kavramlar dijital çağda haber değeri anlayışının bileşenleri haline gelmiştir. Bu bağlamda bu çalışma bir sosyal medya platform olan Instagram’a odaklanarak haber değerlerinin sosyal medyada nasıl değiştiğine odaklanmaktadır. Çalışma kapsamında Türkiye’de en yüksek tiraja sahip üç gazetenin bir aylık süreci incelenmiştir. Araştırma tekniği olarak içerik analizi seçilmiştir. Araştırma soruları temelinde üç aşamalı bir inceleme süreci izlenmiştir. Araştırma bulgularına istinaden insta-değerlilik kavramı önerilmekte ve tartışılmaktadır.Master Thesis Yumuşak güç aracı olarak sağlık diplomasisi: Türkiye'nin sağlık diplomasi faaliyetlerinin incelenmesi(2022) Çakmakcı, Tahir; Seyidov, Ilgar; Public Relations and AdvertisingKüresel olarak yayılma tehlikesi bulunan bulaşıcı hastalıklar, ilaç patentleri, fikri mülkiyet hakları, Tütün Kontrolü Çerçeve Sözleşmesi gibi sorunlar sağlığın bir dış politikaya dönüşmesine olanak sağlamıştır. Sağlık diplomasi konusu çok yönlü olmakla birlikte, yumuşak güçle ilişki içerisindedir. Yumuşak güç, dış politika gibi manevi kaynaklar ile siyasi değerlerden beslenmektedir. Bu çalışma, Afrika, Asya ve Avrupa kıtalarındaki az gelişmiş bazı ülkelerde, yumuşak güç aracı olarak sağlık diplomasisi faaliyetlerini incelemektedir. Türkiye'nin yumuşak güç kaynaklarının oluşmasında coğrafi konum, askeri güç, ekonomik kapasite, politika, tarih ve kültürel değerler oldukça önemli rol oynamaktadır. Araştırma'nın amacı, ülkelerarası ilişkilerde diplomasi ve kamu diplomasi kavramlarının literatür taramalarını ortaya koyarak, sağlık diplomasisinin Türk dış politikasında yumuşak güç aracı olarak kullanım durumunun önemi ve etkisi detaylı bir şekilde incelenecektir. Bu çalışma kapsamında nitel araştırma türlerinden betimsel analiz yapılmıştır. Bu kapsamda yumuşak güç aracı olarak sağlık diplomasisi çalışmalarının nasıl ve ne şekilde yürütüldüğünün irdelenmesinden yola çıkılarak, genel olarak AFAD, TİKA, Kızılay, Yunus Emre Kültür Merkezi, Türk Hava Yolları, STK'lar ve İnsani Yardım gibi kuruluşların örnek alınan dokuz ülkedeki kamu diplomasisi ile birlikte sağlıkta yumuşak güç politikalarının uygulama çalışmaları değerlendirilmiştir. Özellikle 2005 yılından sonra görünür hale gelen ve dış politikada hedeflere ulaşmayı sağlayan yumuşak güç aktörleri, Türkiye'nin uluslararası politikalarında sağlıkta ve diğer alanlarda geliştirdiği diyaloğa bir örnek olarak tarihi, kültürel, siyasi ve ekonomik alanları kapsayacak şekilde ele alınmaktadır. Araştırmada, Türkiye'nin sağlık diplomasi faaliyetlerinin uygulanmasında yumuşak gücün önemi ortaya konmaktadır. Bununla beraber Türkiye, dünyadaki diğer devletlerin yumuşak güç uygulama politikalarından farklı olarak, sadece kendi ülke menfaatlerini doğrultusunda yardım faaliyetlerini yürütmediği, yardım faaliyetlerinde bulunduğu ülkeye genel olarak, Türk kültür ve gelenekleri doğrultusunda insani yardım stratejileri biçiminde yaptığı görülmüştür.