1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Akay, Hasan"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 3 of 3
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Article
    A Phenomenological Study of Instructors’ Experiences on an Open Source Learning Management System
    (Procedia - Social and Behavioral Sciences, 2011) Çiğdemoğlu, Ceyhan; Arslan, Harika Özge; Akay, Hasan; Automotive Engineering; Public Relations and Advertising; 05. School of Business; 06. School Of Engineering; 01. Atılım University
    This paper focuses on instructors’ experiences on usage of an open-source Learning Management System (LMS), Moodle in their courses. The study was conducted in a private university in Ankara, Turkey where the widespread use of the Moodle has only recently started. The phenomenological design has been utilized as qualitative research method for this paper. The Participants comprised in structures from different faculties who are new users of the Moodle. Open-ended interviews were carried out, and the data was transcribed into codes and themes. The research findings indicate that instructors have different impressions from the system in terms of their effort and expectation.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Doctoral Thesis
    Mühimmat Ayrılması Problemlerinin Openfoam ile Çözümü
    (2022) Abuhanıeh, Saleh; Akay, Hasan; Biçer, Barış; Automotive Engineering; 06. School Of Engineering; 01. Atılım University
    Bu tezde, OpenFOAM'un bir hava aracından ayrılan mühimmatı (mühimmat ayrılması problemi) dinamik bir çözüm ağı (Overset/Chimera) tekniği kullanarak çözme yeteneği endüstriyel (transonik/süpersonik ve jenerik) bir kıyaslama test durumu için ele alınmıştır. Standart kütüphanelerin temel kısıtları saptanmıştır. Bu zorlu problemin üstesinden gelebilmek için, yalnızca açık kaynaklı kütüphaneler ve araçlar kullanılarak yeni bir strateji önerilmiştir ve ygulanmıştır. Bu strateji overset kütüphanesinin OpenFOAM platformunun bir çatalından (foam-extend) standart OpenFOAM platformuna (ESI) taşınması, değiştirilmesi ve uyarlanmasının birleşiminden oluşmaktadır. Bunun yansıra, standart OpenFOAM sıkıştırılabilir çözücülerinin iyi bilinen zayıflıklarının üstesinden gelebilmek için, yeni uyarlanmış overset kütüphanesi, OpenFOAM teknolojisini kullanan bir açık kaynaklı basınç tabanlı ve bağlaşık çözücü olan HiSA ile entegre edilmiştir. Gerekli doğrulama ve sağlama süreçlerinin ardından, durağan ve zamana bağlı simülasyonlar için HiSA çözücüsü kullanılmıştır. Doğrulama çalışmalarının bir kısmı bu tezde sunulmuştur. Ek olarak, mühimmat ejektörleri tarafından mühimmata dışarıdan uygulanan kuvvetleri dikkate almak için kuvvet kısıtlamalı bir model geliştirilmiştir. Geliştirilen bu stratejinin doğruluğu, rüzgâr tüneli testleri ve iyi bilinen iki ticari hesaplamalı akışkanlar dinamiği (HAD) kodunun çözümleri ile karşılaştırılmıştır ve bu sonuçlarla oldukça uyumlu olduğu gösterilmiştir. Bu çalışma viskoz olmayan Euler denklemi ile yapılan simülasyonlara odaklanırken (burada ele alınan test durumunun karakterıstiği), çözüm üzerindeki viskozite etkisi de ayrıca Navier-Stokes denklemi ile incelenmiş ve literatürdeki diğer sonuçlar ile karşılaştırılmıştır ve kayda değer bir farklılık gözlemlenmemiştir. Ek olarak, aynı test durumu için zamansal ve uzaysal bağımsızlık çalışması yapılmıştır. Bilindiği kadarıyla bu çalışma transonik ve süpersonik rejimlerde mühimmat ayrılması problemini OpenFOAM ile inceleyen ve doğrulayan ilk çalışmadır.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Conference Object
    Citation - WoS: 4
    Citation - Scopus: 16
    A Phenomenological Study of Instructors' Experiences on an Open Source Learning Management System
    (Elsevier Science Bv, 2011) Cigdemoglu, Ceyhan; Arslan, Harika Ozge; Akay, Hasan; Automotive Engineering; Public Relations and Advertising; 05. School of Business; 06. School Of Engineering; 01. Atılım University
    This paper focuses on instructors' experiences on usage of an open-source Learning Management System (LMS), Moodle in their courses. The study was conducted in a private university in Ankara, Turkey where the widespread use of the Moodle has only recently started. The phenomenological design has been utilized as qualitative research method for this paper. The Participants comprised in structures from different faculties who are new users of the Moodle. Open-ended interviews were carried out, and the data was transcribed into codes and themes. The research findings indicate that instructors have different impressions from the system in terms of their effort and expectation. (C) 2011 Published by Elsevier Ltd.