Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeler için Yeni Bir Pazarlama Anlayışı: Gerilla Pazarlama

dc.contributor.advisor Arpacı, Tamer
dc.contributor.author Uysal, Sefa
dc.contributor.other Department of Business
dc.date.accessioned 2024-07-08T09:41:33Z
dc.date.available 2024-07-08T09:41:33Z
dc.date.issued 2011
dc.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Bölümü / İşletme Ana Bilim Dalı / İşletme Bilim Dalı
dc.description.abstract Gerilla pazarlama, kullandığı sıra dışı yöntemlerle müşterilerinin yaşam alanına girerek düşük pazarlama yatırımlarıyla hedef kitlenin dikkatini çekmeyi başaran bir stratejiler bütününü ifade eder. Gerilla pazarlama uygulamaları, müşteriyi etkileyebilmek amaçlı, rakibin kolaylıkla taklit edemeyeceği işletmenin yaratıcı, şaşırtıcı bütünleşik pazarlama iletişimi stratejileri üzerine kurulmaktadır. Gerilla pazarlama stratejileriyle işletme, müşteri zihninde yakalamak istediği pazar konumu itibariyle, beklenmedik metotlarla hedef kitlenin tutumlarını değiştirmeye çalışmaktadır. Gerilla pazarlaması, özellikle küçük ve orta ölçekli işletmeler için günümüzün artan rekabet ortamında güçlerini artırabilmek için kullanabilecekleri önemli bir pazarlama tekniğidir. Gerilla pazarlamasında hedef, piyasaya yakın, dinamik, tüketici ihtiyaçlarına duyarlı, güçlendirilmiş ve yetkilendirilmiş bir pazarlama yönetimi oluşturmaktır.Bu tez çalışmasında gerilla pazarlama kavramı tartışılmaya çalışılacak, küçük ve orta ölçekli işletmelerde gerilla pazarlama uygulamalarının etkinliği anket yöntemiyle tespit edilmeye çalışılacaktır.
dc.description.abstract Guerrilla marketing can be defined as the set of strategies which aims to attract the attention of target customers by penetrating their living areas with minimal marketing costs. Guerrilla marketing is based on unique, creative, dynamic and astonishing strategies. These unusual practices aim to persuade customers via integrated marketing communications. Through performing the principles of guerilla marketing, the enterprises will get the chance to manipulate the attitudes of their target customers and increase their comparative advantage at the competitive trading environment.In this study, the concept of guerilla marketing will be discussed and its efficiency on small and medium-sized enterprises will be tested via survey method en
dc.identifier.endpage 149
dc.identifier.startpage 0
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/5936
dc.identifier.yoktezid 277371
dc.institutionauthor Arpacı, Tamer
dc.language.iso tr
dc.subject İşletme
dc.subject Gerilla pazarlama
dc.subject Business Administration en_US
dc.subject KOBİ
dc.subject Guerilla marketing en_US
dc.subject Pazarlama
dc.subject Small and Medium Sized Firms en_US
dc.subject Marketing en_US
dc.subject Pazarlama yöntemleri
dc.subject Marketing methods en_US
dc.title Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeler için Yeni Bir Pazarlama Anlayışı: Gerilla Pazarlama
dc.title Contemporary Concept of Marketing for Small and Medium-Sized Enterprises: Guerilla Marketing en_US
dc.type Master Thesis
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication f113bc57-35ad-4c28-b001-4c74d79b0786
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery f113bc57-35ad-4c28-b001-4c74d79b0786
relation.isOrgUnitOfPublication 6fecf408-e340-4cbc-a391-6c8984c45f5e
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 6fecf408-e340-4cbc-a391-6c8984c45f5e

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
277371 Küçük ve orta ölçekli işletmeler için yeni bir pazarlama anlayışı.pdf
Size:
5.36 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections