Küçük ve orta ölçekli işletmeler için yeni bir pazarlama anlayışı: Gerilla pazarlama

dc.contributor.advisorArpacı, Tamer
dc.contributor.authorArpacı, Tamer
dc.contributor.otherDepartment of Business
dc.date.accessioned2024-07-08T09:41:33Z
dc.date.available2024-07-08T09:41:33Z
dc.date.issued2011
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Bölümü / İşletme Ana Bilim Dalı / İşletme Bilim Dalı
dc.description.abstractGerilla pazarlama, kullandığı sıra dışı yöntemlerle müşterilerinin yaşam alanına girerek düşük pazarlama yatırımlarıyla hedef kitlenin dikkatini çekmeyi başaran bir stratejiler bütününü ifade eder. Gerilla pazarlama uygulamaları, müşteriyi etkileyebilmek amaçlı, rakibin kolaylıkla taklit edemeyeceği işletmenin yaratıcı, şaşırtıcı bütünleşik pazarlama iletişimi stratejileri üzerine kurulmaktadır. Gerilla pazarlama stratejileriyle işletme, müşteri zihninde yakalamak istediği pazar konumu itibariyle, beklenmedik metotlarla hedef kitlenin tutumlarını değiştirmeye çalışmaktadır. Gerilla pazarlaması, özellikle küçük ve orta ölçekli işletmeler için günümüzün artan rekabet ortamında güçlerini artırabilmek için kullanabilecekleri önemli bir pazarlama tekniğidir. Gerilla pazarlamasında hedef, piyasaya yakın, dinamik, tüketici ihtiyaçlarına duyarlı, güçlendirilmiş ve yetkilendirilmiş bir pazarlama yönetimi oluşturmaktır.Bu tez çalışmasında gerilla pazarlama kavramı tartışılmaya çalışılacak, küçük ve orta ölçekli işletmelerde gerilla pazarlama uygulamalarının etkinliği anket yöntemiyle tespit edilmeye çalışılacaktır.
dc.description.abstractGuerrilla marketing can be defined as the set of strategies which aims to attract the attention of target customers by penetrating their living areas with minimal marketing costs. Guerrilla marketing is based on unique, creative, dynamic and astonishing strategies. These unusual practices aim to persuade customers via integrated marketing communications. Through performing the principles of guerilla marketing, the enterprises will get the chance to manipulate the attitudes of their target customers and increase their comparative advantage at the competitive trading environment.In this study, the concept of guerilla marketing will be discussed and its efficiency on small and medium-sized enterprises will be tested via survey methoden
dc.identifier.endpage149
dc.identifier.startpage0
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/5936
dc.identifier.yoktezid277371
dc.language.isotr
dc.subjectİşletme
dc.subjectGerilla pazarlama
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectKOBİ
dc.subjectGuerilla marketingen_US
dc.subjectPazarlama
dc.subjectSmall and Medium Sized Firmsen_US
dc.subjectMarketingen_US
dc.subjectPazarlama yöntemleri
dc.subjectMarketing methodsen_US
dc.titleKüçük ve orta ölçekli işletmeler için yeni bir pazarlama anlayışı: Gerilla pazarlama
dc.titleContemporary concept of marketing for small and medium-sized enterprises: Guerilla marketingen_US
dc.typeMaster Thesis
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicationf113bc57-35ad-4c28-b001-4c74d79b0786
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoveryf113bc57-35ad-4c28-b001-4c74d79b0786
relation.isOrgUnitOfPublication6fecf408-e340-4cbc-a391-6c8984c45f5e
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery6fecf408-e340-4cbc-a391-6c8984c45f5e

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
277371 Küçük ve orta ölçekli işletmeler için yeni bir pazarlama anlayışı.pdf
Size:
5.36 MB
Format:
Adobe Portable Document Format