Kenyan Yükseköğretim Sisteminin Organizasyon Performansında Bilgi Temelli Liderlik, İnovasyon ve Bilgi Yönetimi

dc.contributor.advisor Çiğdemoğlu, Ceyhan
dc.contributor.author Rıoba, Emmanuel Bosongo
dc.contributor.other Public Relations and Advertising
dc.contributor.other 05. School of Business
dc.contributor.other 01. Atılım University
dc.date.accessioned 2024-07-07T12:50:22Z
dc.date.available 2024-07-07T12:50:22Z
dc.date.issued 2021
dc.description.abstract Amaç- Kenya yükseköğretim sisteminin örgütsel performansında bilgiye dayalı liderlik, yenilikçilik ve bilgi yönetiminin etkisini incelemek için araştırma başlatılmıştır. Tasarım ve metodoloji - Araştırma, birincil nicel bir araştırmayı, özellikle kesitsel anket tasarımını içeriyordu. Bulgular- Araştırmanın bulguları, bilgi temelli liderliğin yükseköğretim kurumlarının performansı üzerinde hem doğrudan olumlu bir etkiye sahip olduğunu hem de yenilik ve bilgi yönetimi süreçlerinin aracılık rolü aracılığıyla dolaylı olarak olumlu bir etkiye sahip olduğunu göstermektedir. Çıkarımlar- Araştırma bulguları, yükseköğretim kurumlarında bilgiye dayalı liderliğin örgütsel performans üzerindeki etkisi ve yenilik ve bilgi yönetimi süreçlerinin aracı rolü hakkındaki mevcut literatürü genişletecektir. Değer- Bu çalışma, Kenya yükseköğretim sisteminde bilgiye dayalı liderlik, bilgi yönetimi, yenilikçilik ve örgütsel performans arasındaki ilişkiyi kurmaya çalışan bütünleşik bir araştırma modeli öneren az sayıdaki bilimsel çalışma arasındadır.
dc.description.abstract Purpose- The research is commenced to examine the effect of knowledge-based leadership, innovation and knowledge management in organizational performance of the Kenyan higher education system. Design and methodology- The research involved a primary quantitative research, specifically cross-sectional survey design. Findings- The findings of the research indicate that knowledge-based leadership has both direct positive effect on the performance of higher education institutions as well as an indirect positive effect through the mediating role of innovation and knowledge management processes. Implications- The research findings will extend the existing literature on the impact of knowledge-based leadership on organizational performance and the mediating role of innovation and knowledge management processes in higher education institutions. Value- This study is among the few scholarly works that have proposed an integrated research model which seeks to establish the correlation between knowledge-based leadership, knowledge management, innovation and organizational performance in the Kenyan higher education system. en
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/5579
dc.language.iso en
dc.subject İşletme
dc.subject Business Administration en_US
dc.title Kenyan Yükseköğretim Sisteminin Organizasyon Performansında Bilgi Temelli Liderlik, İnovasyon ve Bilgi Yönetimi
dc.title Knowledge-Based Leadership, Innovation and Knowledge Management in Organizational Performance of the Kenyan Higher Education System en_US
dc.type Master Thesis
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Çiğdemoğlu, Ceyhan
gdc.coar.type text::thesis::master thesis
gdc.description.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / İşletme Bilim Dalı
gdc.description.endpage 86
gdc.description.startpage 0
gdc.identifier.yoktezid 715318
relation.isAuthorOfPublication fb2c3b66-c475-4848-870d-e64ac08b6a36
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery fb2c3b66-c475-4848-870d-e64ac08b6a36
relation.isOrgUnitOfPublication 841d7092-7028-4c5e-80ae-af8281c40f91
relation.isOrgUnitOfPublication 5232d05c-a649-4c17-8445-8ef86e80a51c
relation.isOrgUnitOfPublication 50be38c5-40c4-4d5f-b8e6-463e9514c6dd
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 841d7092-7028-4c5e-80ae-af8281c40f91

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
715318 Knowledge-based leadership, innovation and knowledge management.pdf
Size:
2.73 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections