Gazi üniversitesi mesleki eğitim fakültesi giyim endüstrisi ve moda tasarımı eğitimi bölümü son sınıf öğrencilerinin atölye çalışmalarının hızlı maruziyet değerlendirme (HMD) yöntemi ile değerlendirilmesi

No Thumbnail Available

Date

2015

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
Textile and Fashion Design
The Department of Textile and Fashion Design was founded to train versatile and sensitive designers, able to reach creative results through an artistic and aesthetic point of view. In this regard, the department offers an extensive syllabus that consists of theoretical and practical courses such as Basic Design, Sustainable Fashion, Experimental Design, Project, Art History to support the personal and professional development of students. At our department where all shareholders are constantly in touch, current developments are closely followed; while developing systematic and innovative practices catered for the field. Our students are granted an opportunity to work in leading companies of the sector before graduation through the Cooperative Education Model that integrates business life into education. In addition, the mandatory internship studies in the department program fosters the collaboration between the sector and the university. Moreover, with our academic agreements with many international universities, our students are granted the option to pursue their education abroad.

Journal Issue

Abstract

Bu çalışma, Gazi Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi Giyim Endüstrisi ve Moda Tasarımı Eğitimi Bölümü son sınıf öğrencilerinin atölye çalışmaları sırasında maruz kaldıkları mesleki kas-iskelet hastalık risklerinin Hızlı Maruziyet Değerlendirme (HMD) Yöntemi ile değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma kapsamına Giyim Endüstrisi Eğitimi ve Moda Tasarımı Anabilim Dalı son sınıfta okuyan toplam 32 öğrenci alınmış ve değerlendirilmiştir. Öğrencilere gün boyu süren atölye çalışmaları esnasında HMD yöntemi uygulanmıştır. Veriler atölye ortamında öğrenciler çalışırken araştırmacılar tarafından gözlem yapılarak toplanmıştır. Sonuç olarak, öğrencilerin kas-iskelet sistemi hastalık risklerinin en aza indirgenmesinde HMDnin ve üniversitelerde ergonomi eğitiminin önemi bu çalışmada vurgulanmıştır.

Description

Keywords

Eğitim, Eğitim Araştırmaları, Eğitim, Özel

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

0

WoS Q

N/A

Scopus Q

N/A

Source

Verimlilik Dergisi

Volume

0

Issue

2

Start Page

59

End Page

66

Collections