Keats, Tennyson ve D. G. Rossetti'nın eserlerindeki şiir sanat ve gerçeklik doğruluk arasındaki estetik ilişki

dc.contributor.advisorTekin, Kuğu
dc.contributor.authorAsıatıdou, Anna
dc.contributor.otherDepartment of English Language and Literature
dc.date.accessioned2024-07-07T12:45:04Z
dc.date.available2024-07-07T12:45:04Z
dc.date.issued2017
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / İngiliz Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı / İngiliz Dili ve Edebiyatı Bilim Dalı
dc.description.abstractBu tezin amacı, estetik algılar ve gerçeklik algısı arasındaki ilişkiyi John Keats, Alfred L. Tennyson ve D.G. Rossetti şiirleri aracılığıyla sanat, güzellik ve gerçeklik kavramlarını felsefi ve edebi tartışmalarla bağdaştırarak incelemektir. Tez, Keats, Tennyson ve D.G.Rossetti'nin eserleriyle ilgili yapılan estetik yorumları meydana getiren estetik geleneği ve estetiğin yeni kullanımlarına esin kaynağı olan uygulamaları tartışır. Bu tez özellikle on dokuzuncu yüzyıl estetik algısına yoğunlaşır çünkü bu yüzyıl, estetiğin bir akım haline geldiği tarihsel bir dönemdir. Ayrıca tezde görülüyor ki, estetik uzun bir felsefi ve edebi eleştiri döneminin biçimlendirdiği, üzerinde tartışılabilir bir kavramdır ve bu kavramın içeriği çeşitli sanatsal kullanımlarla biçimlenmiş ve biçimlenmeye devam etmektedir. Bu bakımdan estetik, gelişimi devam eden bir kavramdır. Estetiğin doğası ve şiirdeki ilgili uygulamaları, kavramın etkileri, sapmaları ve gerçekle olan ilişkisi bağlamında tezde tartışılır. Bu tezin temel felsefi yapısı Platon'un estetik ve gerçeklik felsefesinin çağdaş bir yorumla değerlendirilmesine dayanır ve sanat ve gerçeklik arasındaki ilişki ve gerçeklikle ilgili yeni algıları özgür sanatsal ifade aracılığıyla yansıtır. Tezin sonuç bölümünde görülüyor ki, sanat, gerçeğin anlık ve/veya farklı algılanışı olası kılan estetikle ilgili kapsamlı, katmanlı ve esin kaynağı olan uygulamaların ifade edildiği alandır. Sonuç olarak, sanat algısının bu şekildeki oluşumu, sanatın doğası ile gerçekliğin doğasının bağlantılı olduğunu göstermektedir.
dc.description.abstractConsidering the philosophical and literary discussions about art, beauty, and reality, this dissertation aims to highlight the relationship between aesthetic perceptions and the perception of reality in the poetry of John Keats, Alfred L. Tennyson, and Dante G. Rossetti. This dissertation discusses the aesthetic practices on Keats', Tennyson's, and Rossetti's artworks and examines these practices as shaped by an aesthetic tradition and as inspirations for new uses of the aesthetic. This dissertation focuses on perceptions of the aesthetic in the nineteenth century because it is a historical period during which the interest in the aesthetic took the form of a movement. In this dissertation, the aesthetic is perceived as a negotiable concept which is shaped by a long philosophical and literary criticism and by its various artistic uses. In that sense, the aesthetic is approached as a concept in a process of becoming. Hence, an analysis of the nature of the aesthetic and its workings in poetic form are discussed through the writer's tracing of the aesthetics' effects, deviations, and its relation with reality. The main structural philosophy of this dissertation is based on the evaluation of the Platonic philosophy on Aesthetics and Reality as the basis for a contemporary understanding of art's relations to reality as well as the new perceptions of reality through the free artistic expression. This dissertation concludes with the idea that art is the expressive field of the aesthetics' extensive, multiple, and inspired practices to be perceived as instantaneous perceptions of truth or multiple perceptive realities. Art's perception as such leads to the realization that the understanding of art's nature is interconnected with the understanding of the nature of reality.en
dc.identifier.endpage184
dc.identifier.startpage0
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/4814
dc.identifier.yoktezid481862
dc.institutionauthorTekin, Kuğu
dc.language.isoen
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatı
dc.subjectDoğruluk
dc.subjectEdebiyat
dc.subjectEstetik
dc.subjectEstetik roman
dc.subjectGerçeklik
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.subjectAccuracyen_US
dc.subjectKeats, John
dc.subjectLiteratureen_US
dc.subjectAestheticsen_US
dc.subjectRossetti, Dante Gabriel
dc.subjectAesthetic novelen_US
dc.subjectRealityen_US
dc.subjectTennyson, Alfred
dc.subjectKeats, Johnen_US
dc.subjectRossetti, Dante Gabrielen_US
dc.subjectİngiliz edebiyatı
dc.subjectTennyson, Alfreden_US
dc.subjectEnglish literatureen_US
dc.subjectŞiir
dc.subjectPoemen_US
dc.titleKeats, Tennyson ve D. G. Rossetti'nın eserlerindeki şiir sanat ve gerçeklik doğruluk arasındaki estetik ilişki
dc.titleAesthetic relations between poetry art and reality truth in the works of J.keats, A. L. Tennyson and D.G. Rossettien_US
dc.typeDoctoral Thesis
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication33fe952e-f17c-4e4f-811b-4977cd30e85b
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery33fe952e-f17c-4e4f-811b-4977cd30e85b
relation.isOrgUnitOfPublication8b792715-728f-42a9-abba-e7efd76da37e
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery8b792715-728f-42a9-abba-e7efd76da37e

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
481862 Aesthetic relations between poetry.pdf
Size:
2.01 MB
Format:
Adobe Portable Document Format