KÜRESELLEŞME SÜRECİNDE ÜNİVERSİTELERİN İŞ VE SANAYİ SEKTÖRÜYLE OLAN İLİŞKİLERİ İLE ÖĞRENCİLERİNE SAĞLADIĞI AVANTAJLARIN UYGULAMALI ÖRNEĞİ
dc.contributor.author | Korkmaz, Murat | |
dc.contributor.author | Aras, Gökşen | |
dc.contributor.author | Yücel, Ali Serdar | |
dc.contributor.author | Bacaksız, Pınar | |
dc.contributor.other | Department of English Language and Literature | |
dc.date.accessioned | 2024-10-06T11:31:15Z | |
dc.date.available | 2024-10-06T11:31:15Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.department | Atılım University | en_US |
dc.department-temp | Tanımlanmamış Kurum,ATILIM ÜNİVERSİTESİ,FIRAT ÜNİVERSİTESİ,FIRAT ÜNİVERSİTESİ | en_US |
dc.description.abstract | Küreselleşen rekabet ortamında emek gücüne verilen önem her geçen gün artmaktadır. Bu emek gücünün yetiştirilmesinde ve iş çevrelerinin sağlanmasında bilgi üreten üniversitelerin önemli sorumlulukları vardır. dönüştürülmesi için üniversite-sanayi işbirliğinin etkin rol oynaması gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin iş ve sanayi sektörü ile olan ilişkilerinin kendilerine sağladığı avantajlara ilişkin algılarının tespit edilmesi ve söz konusu algıların bazı demografik özelliklere göre farklılaşıp farklılaşmadığının test edilmesidir. Araştırma uygulamalı bir alan çalışmasıdır. Bu bağlamda 200 katılımcıya iki bölümden oluşan bir anket formu uygulanmıştır. Verilerin analizinde frekans tabloları, betimleyici istatistikler, bağımsız örneklem t testi, tek yönlü varyans analizi (anova) ve Tukey testinden faydalanılmıştır. Araştırmada üniversitelerin iş ve sanayi sektörü ile olan ilişkilerinin öğrencilere sağladığı avantajlara ilişkin algıların öğrenim durumu ve cinsiyet bakımından farklılaştığı, söz konusu algıların kamu okullarında öğrenim görenlerde ve erkek öğrencilerde daha olumsuz olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca, öğrencilerin okudukları üniversitenin kendilerine iş olanakları sağlayacağı kanaatinde olmadıkları ve üniversite-sanayi işbirliği içerisindeki kurum ve işletmelerin ortak eğitim politikası uygulamalarının daha etkin ve faydalı olacağına dair görüş belirttikleri saptanmıştır. Sonuç olarak, üniversiteler ve iş yaşamı içerisindeki kurumların bir araya getirilerek ortak çalışmaların yapılmasına ilişkin planlamalar yapılması ve bu doğrultuda çeşitli eğitim ve organizasyonların gerçekleştirilmesinin üniversite-sanayi işbirliğinde etkin rol oynayacağı söylenebilir | en_US |
dc.identifier.citation | 0 | |
dc.identifier.doi | [TRDIZIN-DOI-BELIRLENECEK-382] | |
dc.identifier.endpage | 858 | en_US |
dc.identifier.issn | 1308-2140 | |
dc.identifier.issue | 8 | en_US |
dc.identifier.scopusquality | N/A | |
dc.identifier.startpage | 847 | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 265653 | |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/265653/kuresellesme-surecinde-universitelerin-is-ve-sanayi-sektoruyle-olan-iliskileri-ile-ogrencilerine-sagladigi-avantajlarin-uygulamali-ornegi | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14411/9728 | |
dc.identifier.volume | 8 | en_US |
dc.identifier.wosquality | N/A | |
dc.institutionauthor | Aras, Gökşen | |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Turkish Studies (Elektronik) | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | KÜRESELLEŞME SÜRECİNDE ÜNİVERSİTELERİN İŞ VE SANAYİ SEKTÖRÜYLE OLAN İLİŞKİLERİ İLE ÖĞRENCİLERİNE SAĞLADIĞI AVANTAJLARIN UYGULAMALI ÖRNEĞİ | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dspace.entity.type | Publication | |
relation.isAuthorOfPublication | 4db5456d-6af6-40e2-b042-70cf11b9930d | |
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery | 4db5456d-6af6-40e2-b042-70cf11b9930d | |
relation.isOrgUnitOfPublication | 8b792715-728f-42a9-abba-e7efd76da37e | |
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery | 8b792715-728f-42a9-abba-e7efd76da37e |