Türk otomotiv sektöründe yedek parça tedariği sürecine yönelik soa vaka çalışması

Loading...
Thumbnail Image

Date

2011

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Türk Otomotiv Sektöründe Yedek Parça Tedariği Sürecine Yönelik SOA Vaka ÇalışmasıOtomotiv sektörü ülkemiz ekonomisinde önemli lokomotif sektörlerden biridir. Özellikle birçok markanın da ülkemizde yapmış olduğu yatırımlar da gözönünde bulundurulduğunda bu sektördeki işlem yoğunluğu önemli boyutlara ulaşmıştır. Ülkemizde temel üretim yapılmadığı için birçok markanın distribütörü bulunmaktadır ve bu distribütörler ana kaynaktan temin, dağıtım, servis, satış sonrası hizmet vb. birçok alt süreci organize etmektedirler.Yedek parça tedariği de bu süreçlerden en önemlisidir. Ana kaynaktan başlayan ve yurtiçindeki bayii ve diğer firmalar tarafında sonlanan çok yoğun bir tedarik zinciri süreci mevcuttur.Bu tez çalışmasında ele alınan iki anaproblemden ilki; yedek parça tedarik zincirine dahil olan her lokasyonun kendi bünyesinde farklı yazılım altyapılarını kullanarak stok verilerini tutmasından kaynaklanan veri tutarsızlıkları ve bunun sonucunda oluşan zaman, işgücü ve veri kaybıdır.İkinci problem ise; sevkiyat hareketleri, stok hareketleri ve lokal stok planlama gibi süreçlerin birbiriyle sürekli haberleşen ve entegre çalışabilen servis yapıları üzerine inşa edilmemesinden dolayı oluşan planlama hataları ve bunun neden olduğu zaman kaybı, para kaybı ve müşteri memnuniyetsizliğidir.Günümüzde, sektörde bu süreci yürüten distribütör firmaların yapılarını incelediğimizde, belirli kurallara dayanan ve modellenmiş hizmetler bütününün tam olarak bulunmadığını yada farklı noktalarda uygulanan çözümlerin birbiriyle yeterince senkron çalışamamasından dolayı bu problemlere tam olarak bir çözüm getirilemediği görülmektedir.Bu tezin amacı, SOA yaklaşımını yukarda bahsedilen iki problemi içeren süreçlere uygulamak ve bu süreçleri servis tabanlı hizmetler mantığı çerçevesinde modellemektir. Tez ile birlikte, sipariş ve stok gibi altsüreçlerin veritabanı ve web servislerini içeren bir uygulaması da gerçekleştirilmiştir.Sonuç olarak, yedek parça tedarik sektörüne servis odaklı ve modern bir yaklaşım sunuldu. Yeni bir çözüm önerisi ve akademik araştırma literatüre kazandırıldı ve tedarik zinciri yönetimindeki bütün rolleri kapsayan servis odaklı kapsamlı bi çözüm sunuldu. Tüm bunlara ek olarak, mevcut çözümlerin karşılaştırmalarının, anket sonuçlarının ve kavramların önceki ve sonraki değerlerinin karşılaştırmaları ve istatiktiksel değerlendirmeleri de eklendi.
A Case Study With SOA on Supply Chain Process in Turkish Automotive IndustryAutomotive industry has an important role in Turkish economy. Especially, it is considered that many automotive brands make investments in Turkey and it increases the process intensity in this industry. Since there is no base production in our country, there are many distributors for different automotive brands. These distributors organize many sub processes like procurement from main source, distribution, service, after sales service.Spare part supply is the most important part of these processes. There is a heavy supply chain process which starts from main source and ends at domestic vendors and other automotive firms.This thesis considers two main problems of Supply Chain Management (SCM) of the automotive industry. First one is; different software platforms are used by vendors which are located at different locations, so this causes poor data synchronization of stock and results is loss of time, labor and data.Second problem is; logistics, stock movements and local stock plan processes should be synchronized to coordinate with each other and work together as an integrated service background. This causes planning failures and loss of time, money and lack of customer satisfaction.Today, if the distributor firms which manage these processes in automotive industry are studied, it can be seen that there is not a specific solution for modeling the overall services or different positioned solutions cannot synchronously work together.The main purpose of this thesis is to implement the Service Oriented Architecture (SOA) approach to the processes which includes these two problems and modeling these processes with the perspective of SOA. Also, within the thesis there exists an application presented which includes sub processes like order, stock and database and web services.As a result, a service oriented and modern approach has been presented to spare part supply sector. A solution offer and academic research was gained to the literature. A service based complete solution which covers the all roles of SCM is presented. In addition, statistical evaluations of; comparison of existing solutions, survey results and before & after comparison values of concept is given.

Description

Keywords

Bilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol, Hizmet süreçleri, Computer Engineering and Computer Science and Control, Servis sistemleri, Service processes, Service systems, Tedarik zinciri, Supply chain

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

0

End Page

115