Lojistik Açısından Servis Çalışanlarının Eğitimi ile Performansları Arasındaki İlişki: Thyssenkrupp Asansör Firma Örneği

dc.contributor.advisor Saygılıoğlu, Nevzat
dc.contributor.author Yıldırım, Volkan
dc.contributor.other International Trade and Logistics
dc.date.accessioned 2024-07-07T12:44:56Z
dc.date.available 2024-07-07T12:44:56Z
dc.date.issued 2020
dc.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / Uluslararası Ticaret ve Lojistik Ana Bilim Dalı
dc.description.abstract Servis hizmetlerinde şirketlerin hizmet kalitesini belirleyen önemli faktör hizmeti veren kişilerdir. Hizmetin sunulması sırasında lojistik her aşamada sürecin içerisindedir. Hizmetin önemini anlayan ve uygulamaya dönüştüren kesim olarak kabul ettiğimiz iş görenlerin eğitimlerinin performansa doğrudan etkisi bulunmaktadır. Müşteri memnuniyeti, işletmelerin doğru iş yaptıkları ve büyüme için itici kuvvet olduğunu belirlemektedir. İşletmeler amaçlarını gerçekleştirmek için müşterilerine sundukları hizmet kalitelerini arttırmanın gayreti içerisindedir. Hizmet içi eğitim sayesinde işletmelerin büyümesinin önemine gelişmiş ülkeler yaklaşık 50 ila 60 yıl önce farkına varmışlardır. Çeşitli metod, yöntem ve politikalar ile hizmet içi eğitimleri uygulamışlar ve sonucunda verimlerini almışlardır. Hizmet içi eğitimin bir yatırım aracı olarak değerlendirildiği ve uzun vadede sonuç verdiğini bilmektedirler. Bu tez çalışmasında asansör sektöründe çalışan servis hizmeti işgörenlerinin aldıkları hizmet içi eğitimler sayesinde performanslarının ne kadar geliştiği ve performansları ile ne kadar müşteri memnuniyeti oluşturdukları lojistik açıdan incelenmiştir. Nihayetinde hizmet içi eğitimin performansa olan etkisi doğrudan, müşteri memnuniyetine olan etkisi de performans üzerinden dolaylı olarak gözlemlenmiştir. Anahtar Sözcükler Servis Hizmeti, Lojistik, Hizmet İçi Eğitim, Performans ve Müşteri Memnuniyeti.
dc.description.abstract The important factor that determines the service quality of companies in services is the people who provide the service. Logistics is in the process at every stage during the delivery of the service. The training of the workers, who understand the importance of Service and who are considered to be the ones who turn it into practice, has a direct impact on performance. Customer satisfaction determines that businesses are doing the right job and is the driving force for growth. Businesses strive to improve the quality of service they provide to their customers in order to achieve their goals. Developed countries realized about 50 to 60 years ago the importance of growing businesses through in-service training. They applied various methods, methods and policies and in-service training and obtained their efficiency as a result. They know that in-service training is considered as an investment tool and results in the long term. In this thesis, the performance of the service service employees working in elevator sector and how much customer satisfaction with their performance have improved through the in-service trainings are examined from a logistical point of view. Ultimately, the impact of in-service training on performance was observed directly and the impact on customer satisfaction was observed indirectly through performance. Keywords Service, Logistics, In-Service Training, Performance and Customer Satisfaction. en
dc.identifier.endpage 124
dc.identifier.startpage 0
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/4765
dc.identifier.yoktezid 632091
dc.institutionauthor Saygılıoğlu, Nevzat
dc.language.iso tr
dc.subject İşletme
dc.subject Asansör sektörü
dc.subject Hizmet içi eğitim
dc.subject Hizmet sektörü
dc.subject Business Administration en_US
dc.subject Elevator sector en_US
dc.subject Lojistik
dc.subject In service training en_US
dc.subject Service sector en_US
dc.subject Müşteri tatmini
dc.subject Logistics en_US
dc.subject Performans
dc.subject Customer satisfaction en_US
dc.subject Performance en_US
dc.subject Servisler
dc.subject Services en_US
dc.title Lojistik Açısından Servis Çalışanlarının Eğitimi ile Performansları Arasındaki İlişki: Thyssenkrupp Asansör Firma Örneği
dc.title With Training of Service Employees in Terms of Logistics Relationship Between Performances: the Example of Thyssenkrupp Elevator Company en_US
dc.type Master Thesis
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication d97ad939-cdda-4ce2-8e48-7c727d8442eb
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery d97ad939-cdda-4ce2-8e48-7c727d8442eb
relation.isOrgUnitOfPublication 91df35e9-cb7b-4457-9edb-26bfbb5d8207
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 91df35e9-cb7b-4457-9edb-26bfbb5d8207

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
632091 Lojistik açısından servis çalışanlarının eğitimi ile performansları arasındaki ilişki.pdf
Size:
1.21 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections