State Primary School Administrators Perceptions as To the Concept of Time Management

dc.contributor.author Korkmaz, Murat
dc.contributor.author Çelebi, Nurhayat
dc.contributor.author Yücel, Ali Serdar
dc.contributor.author Aras, Gökşen
dc.contributor.author Gürkan, Ayça
dc.contributor.other Department of English Language and Literature
dc.contributor.other Department of English Language and Literature
dc.contributor.other 17. Graduate School of Social Sciences
dc.contributor.other 02. School of Arts and Sciences
dc.contributor.other 01. Atılım University
dc.date.accessioned 2024-10-06T11:31:36Z
dc.date.available 2024-10-06T11:31:36Z
dc.date.issued 2015
dc.description.abstract Bu araştırma, ilköğretim okullarında çalışan yöneticilerin zaman yönetimine ilişkin algı düzeylerini tespit etmeye yöneliktir. Bu araştırma genel tarama modelinde nicel bir çalışmadır. Bu araştırmanın çalışma evrenini, İstanbul- Bağcılar, Avcılar, Esenyurt ve Bahçelievler belediye sınırları içinde bulunan 249 ilköğretim okulunda çalışan 632 müdür ve müdür yardımcısı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından \"zaman yönetimi\" ile ilgili 5'li Likert tipinde geliştirilmiş olan 24 maddelik bir anket kullanılmıştır. Anketin Cronbach's Alpha iç tutarlık katsayısı 0,933'tür. Anketten elde edilen veriler, SPSS 20 istatistik programı ile analiz edilmiştir. Zaman yönetimi ile ilgili açımlayıcı faktör analizi sonuçlarına göre yöneticilerin zaman yönetimi algıları dört alt boyutta toplanmıştır. Bu alt boyutlar; \"zamanı planlama, zamanı değerlendirme, zaman yetersizliği ve kişisel ilişkiler\" olarak isimlendirilmiştir. Faktör alt boyutları ile bağımsız değişkenler olarak cinsiyet, okulda çalışan öğretmen sayısı, mesleki deneyim, okulda geçen yöneticilik süresi ve eğitim düzeyi arasında farklılıklara bakılmıştır. Buna göre iki gruplu karşılaştırmalarda t testi, ikiden fazla bağımsız grupların karşılaştırılmasında tek yönlü ANOVA ve anlamlı değişkenler için LSD testi uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, yöneticilerin en fazla zamanını alan konular \"zamanı planlama\", en az zaman ayırdıkları konular ise, \" kişisel ilişkiler\" ile ilgilidir. Bu bulgular yapılan diğer araştırma bulguları ile de desteklenmektedir en_US
dc.identifier.issn 2147-4168
dc.identifier.issn 2147-5385
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/198051/state-primary-school-administrators-perceptions-as-to-the-concept-of-time-management
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/9793
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof ULUSLARARASI HAKEMLİ AKADEMİK VE BEŞERİ BİLİMLER DERGİSİ en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title State Primary School Administrators Perceptions as To the Concept of Time Management en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Aras, Gökşen
gdc.coar.access open access
gdc.coar.type text::journal::journal article
gdc.description.department Atılım University en_US
gdc.description.departmenttemp Özel Kuruluş,KARABÜK ÜNİVERSİTESİ,ATILIM ÜNİVERSİTESİ,EGE ÜNİVERSİTESİ,FIRAT ÜNİVERSİTESİ en_US
gdc.description.endpage 150 en_US
gdc.description.issue 14 en_US
gdc.description.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
gdc.description.startpage 132 en_US
gdc.description.volume 4 en_US
gdc.identifier.trdizinid 198051
relation.isAuthorOfPublication 4db5456d-6af6-40e2-b042-70cf11b9930d
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 4db5456d-6af6-40e2-b042-70cf11b9930d
relation.isOrgUnitOfPublication 8b792715-728f-42a9-abba-e7efd76da37e
relation.isOrgUnitOfPublication a3f94eef-eaf3-40c9-bc89-f614613872fe
relation.isOrgUnitOfPublication d645dd03-576f-4ff8-85a8-61290a248097
relation.isOrgUnitOfPublication 9fc70983-6166-4c9a-8abd-5b6045f7579d
relation.isOrgUnitOfPublication 50be38c5-40c4-4d5f-b8e6-463e9514c6dd
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 8b792715-728f-42a9-abba-e7efd76da37e

Files

Collections