STATE PRIMARY SCHOOL ADMINISTRATORS PERCEPTIONS AS TO THE CONCEPT OF TIME MANAGEMENT

dc.contributor.authorKorkmaz, Murat
dc.contributor.authorÇelebi, Nurhayat
dc.contributor.authorYücel, Ali Serdar
dc.contributor.authorAras, Gökşen
dc.contributor.authorGürkan, Ayça
dc.contributor.otherDepartment of English Language and Literature
dc.date.accessioned2024-10-06T11:31:36Z
dc.date.available2024-10-06T11:31:36Z
dc.date.issued2015
dc.departmentAtılım Universityen_US
dc.department-tempÖzel Kuruluş,KARABÜK ÜNİVERSİTESİ,ATILIM ÜNİVERSİTESİ,EGE ÜNİVERSİTESİ,FIRAT ÜNİVERSİTESİen_US
dc.description.abstractBu araştırma, ilköğretim okullarında çalışan yöneticilerin zaman yönetimine ilişkin algı düzeylerini tespit etmeye yöneliktir. Bu araştırma genel tarama modelinde nicel bir çalışmadır. Bu araştırmanın çalışma evrenini, İstanbul- Bağcılar, Avcılar, Esenyurt ve Bahçelievler belediye sınırları içinde bulunan 249 ilköğretim okulunda çalışan 632 müdür ve müdür yardımcısı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından \"zaman yönetimi\" ile ilgili 5'li Likert tipinde geliştirilmiş olan 24 maddelik bir anket kullanılmıştır. Anketin Cronbach's Alpha iç tutarlık katsayısı 0,933'tür. Anketten elde edilen veriler, SPSS 20 istatistik programı ile analiz edilmiştir. Zaman yönetimi ile ilgili açımlayıcı faktör analizi sonuçlarına göre yöneticilerin zaman yönetimi algıları dört alt boyutta toplanmıştır. Bu alt boyutlar; \"zamanı planlama, zamanı değerlendirme, zaman yetersizliği ve kişisel ilişkiler\" olarak isimlendirilmiştir. Faktör alt boyutları ile bağımsız değişkenler olarak cinsiyet, okulda çalışan öğretmen sayısı, mesleki deneyim, okulda geçen yöneticilik süresi ve eğitim düzeyi arasında farklılıklara bakılmıştır. Buna göre iki gruplu karşılaştırmalarda t testi, ikiden fazla bağımsız grupların karşılaştırılmasında tek yönlü ANOVA ve anlamlı değişkenler için LSD testi uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, yöneticilerin en fazla zamanını alan konular \"zamanı planlama\", en az zaman ayırdıkları konular ise, \" kişisel ilişkiler\" ile ilgilidir. Bu bulgular yapılan diğer araştırma bulguları ile de desteklenmektediren_US
dc.identifier.citation0
dc.identifier.doi[TRDIZIN-DOI-BELIRLENECEK-315]
dc.identifier.endpage150en_US
dc.identifier.issn2147-4168
dc.identifier.issn2147-5385
dc.identifier.issue14en_US
dc.identifier.scopusqualityN/A
dc.identifier.startpage132en_US
dc.identifier.trdizinid198051
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/198051/state-primary-school-administrators-perceptions-as-to-the-concept-of-time-management
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/9793
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.wosqualityN/A
dc.institutionauthorAras, Gökşen
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofULUSLARARASI HAKEMLİ AKADEMİK VE BEŞERİ BİLİMLER DERGİSİen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleSTATE PRIMARY SCHOOL ADMINISTRATORS PERCEPTIONS AS TO THE CONCEPT OF TIME MANAGEMENTen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication4db5456d-6af6-40e2-b042-70cf11b9930d
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery4db5456d-6af6-40e2-b042-70cf11b9930d
relation.isOrgUnitOfPublication8b792715-728f-42a9-abba-e7efd76da37e
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery8b792715-728f-42a9-abba-e7efd76da37e

Files

Collections