Dijital Bankacılıkta Uzaktan Müşteri Edinimi: Albaraka Türk Katılım Bankası Örneği

dc.contributor.advisor Yanık, Zeki
dc.contributor.author Akgül, Furkan
dc.contributor.other Business
dc.contributor.other 05. School of Business
dc.contributor.other 01. Atılım University
dc.date.accessioned 2024-07-07T12:46:47Z
dc.date.available 2024-07-07T12:46:47Z
dc.date.issued 2022
dc.description.abstract Dijitalleşmenin her geçen gün geliştiği günümüzde bankacılık sektörü de bu gelişmelerden yararlanmaktadır. Bu çalışmada gelişen dijital bankacılığın yeni bir uygulama alanı olan Uzaktan Müşteri Edinimi sürecini incelenmiştir. Uzaktan Müşteri Edinimi sürecine ilişkin verilere içerik analizi yöntemi kullanılarak ulaşılmıştır. Çalışmanın ilk kısmında genel bankacılık uygulamaları, bankacılık kavramı, gelişim süreci ve banka türleri üzerinde durulmuştur. İkinci kısımda ise dijital bankacılık, kullanım alanları gibi konular çalışılmıştır. Bahsi geçen konular hakkında TBB, BDDK ve sektördeki bankaların süreçleri ve çalışmaları incelenmiştir. Üçüncü bölümde Uzaktan Müşteri Edinimi sürecinin uygulama şekli araştırılmıştır. Farklı ülkelerdeki örnekler incelenerek çalışmaya eklenmiştir. Bugün Türkiye'de BDDK'nın konu ile alakalı yayımlamış olduğu yönerge bankalara kılavuzluk etmektedir. Çalışmanın son kısmında Albaraka Türk Katılım Bankası'nda Uzaktan Müşteri Edinimi süreci değerlendirilmiştir. Sürece ilişkin veriler Albaraka Türk Katılım Bankası'na ait faaliyet raporları ve resmi sitesinde yer alan verilerden derlenmiştir. Uzaktan Müşteri Edinimi, dijital bankacılığın geldiği noktayı göstermesi açısından bankacılık sektöründe önemli bir kilometre taşıdır. Bu neden le çalışmada Uzaktan Müşteri Edinimi sürecine ilişkin müşteri talep verileri kullanılmıştır. Verileri sayısal olarak analiz edilmiş ve sonuçlar bu çalışmada detaylı olarak açıklanmıştır.
dc.description.abstract In today's world where digitalization is developing day by day, the banking sector also benefits from these developments. In this study, the Remote Customer Acquisition process, which is a new application area of developing digital banking, is examined. Data regarding the Remote Customer Acquisition process were obtained using the content analysis method. First chapter of the study emphasizes general banking applications, banking concept, development process and types of banks. In the second chapter, topics such as digital banking and digital banking application areas were stuied. For the aformentioned chapter titles the processes and the practices of the TBB, BDDK and the banks in the seector were examined. In the third chapter, the implementation of the Remote Customer Acquisition process has been researched. Examples from different countries were examined and added to the study. Today in Turkey the directive published by the BDDK on the subject guides the banks. In the last chapter of the study, the Remote Customer Acquisition process at Albaraka Türk Participation Bank has been evaluated. The data regarding the process have been compiled from the annual reports of Albaraka Türk Participation Bank and the data available on its official website. Remote Customer Acquisition is an important milestone in the banking industry in terms of showing the point digital banking has reached. For this reason customer demand datas for the Remote Customer Acquisition process has been used for the study. The datas analyzed with numerical throuhput and the results were explained in detail in this study. en
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/5114
dc.language.iso tr
dc.subject Bankacılık
dc.subject İşletme
dc.subject Albara Türk
dc.subject Elektronik bankacılık
dc.subject Banking en_US
dc.subject Katılım bankacılığı
dc.subject Business Administration en_US
dc.subject Müşteri kazanımı
dc.subject Albaraka Turk en_US
dc.subject Electronic banking en_US
dc.subject Müşteri odaklılık
dc.subject Participation banking en_US
dc.subject Gaining new customer en_US
dc.subject Sayısal bankacılık
dc.subject Customer focus en_US
dc.subject Uzaktan yönetim
dc.subject Digital banking en_US
dc.subject Remote management en_US
dc.subject Uzaktan çalışma
dc.subject Remote worker en_US
dc.title Dijital Bankacılıkta Uzaktan Müşteri Edinimi: Albaraka Türk Katılım Bankası Örneği
dc.title Remote Customer Acquisition in Digital Banking: the Example of Albaraka Türk Participation Bank en_US
dc.type Master Thesis
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Yanık, Zeki
gdc.coar.type text::thesis::master thesis
gdc.description.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / İşletme Bilim Dalı
gdc.description.endpage 92
gdc.description.startpage 0
gdc.identifier.yoktezid 737010
relation.isAuthorOfPublication 14abf450-c651-4283-9093-c7ee182bc673
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 14abf450-c651-4283-9093-c7ee182bc673
relation.isOrgUnitOfPublication acc4fdb6-4892-414d-ae54-d1932f9fa723
relation.isOrgUnitOfPublication 5232d05c-a649-4c17-8445-8ef86e80a51c
relation.isOrgUnitOfPublication 50be38c5-40c4-4d5f-b8e6-463e9514c6dd
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery acc4fdb6-4892-414d-ae54-d1932f9fa723

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
737010 Dijital bankacılıkta uzaktan müşteri edinimi.pdf
Size:
3.47 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections