The Impact of E-Portfolio on Foreign Language Writing Skills

No Thumbnail Available

Date

2011

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Ankara University, Journal of Faculty of Educational Sciences,

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Journal Issue

Abstract

This study explores the effect of e-portfolio use on developing the writing skills of English language learners who are at the pre-intermediate language proficiency level. The experiment group (n=23), were asked to enroll in an online classroom to keep online portfolios whereas the control group (n=24) kept paper portfolios. `The Motivation Strategies for Learning Questionnaire` and `Computer Attitude Questionnaire `were used in addition to the `Computer Literacy Survey` to collect data. This study provides insights into using portfolio through online writing practice compared with paper-based practice in terms of achievement. The results suggest that 1) The digital environment contributes to language writing skills. 2) Factors of previous computer experience and computer ownership influence computer attitudes. 3) E-portfolio can be integrated into foreign language teaching curricula.

Description

Elektronik Portfolyonun Yabancı Dilde Yazma Becerileri Üzerindeki Etkisi
ÖZ: Bu çalışma elektronik(e-) portfolyonun orta alt yabancı dil seviyesindeki hazırlık sınıfı öğrencilerinin yazma becerileri üzerindeki etkisini araştırmaktır. Bir grup lisans öğrencisi çevrim içi sınıf ortamında elektronik portfolyo oluştururken, diğer bir grup da yazılı dosya şeklinde portfolyo oluşturmuşlardır. “Öğrenme için Motivasyon Stratejileri Anketi” ve “Bilgisayar Tutum Anketi” ile “Bilgisayar Okuryazarlığı Anketi” aracılığıyla veri toplanmıştır. Çalışma ile teknoloji destekli yazma pratiği ile dosyada yazma pratiği karşılaştırmasıyla elektronik ortamın başarıya etkisi hakkında bilgi sunulmuştur. Çalışma sonuçlarına göre 1) Dijital ortam yabancı dil yazma becerilerine olumlu etki etmektedir. 2) Bilgisayar kullanım deneyimi ve bilgisayar sahibi olma bilgisayara karşı tutumu etkilemektedir. 3) Elektronik portfolyo yabancı dil öğretim müfredatında yer alabilir.

Keywords

basic english

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

Collections

Google Scholar Logo
Google Scholar™

Sustainable Development Goals

3

GOOD HEALTH AND WELL-BEING
GOOD HEALTH AND WELL-BEING Logo

4

QUALITY EDUCATION
QUALITY EDUCATION Logo

5

GENDER EQUALITY
GENDER EQUALITY Logo

8

DECENT WORK AND ECONOMIC GROWTH
DECENT WORK AND ECONOMIC GROWTH Logo

9

INDUSTRY, INNOVATION AND INFRASTRUCTURE
INDUSTRY, INNOVATION AND INFRASTRUCTURE Logo

10

REDUCED INEQUALITIES
REDUCED INEQUALITIES Logo

12

RESPONSIBLE CONSUMPTION AND PRODUCTION
RESPONSIBLE CONSUMPTION AND PRODUCTION Logo

14

LIFE BELOW WATER
LIFE BELOW WATER Logo

16

PEACE, JUSTICE AND STRONG INSTITUTIONS
PEACE, JUSTICE AND STRONG INSTITUTIONS Logo