The Impact of E-Portfolio on Foreign Language Writing Skills

dc.contributor.author Erice, Derya
dc.contributor.author Ertaş, Abdullah
dc.contributor.other Department of English Language and Literature
dc.contributor.other Department of English Language and Literature
dc.contributor.other 17. Graduate School of Social Sciences
dc.contributor.other 02. School of Arts and Sciences
dc.contributor.other 01. Atılım University
dc.date.accessioned 2024-07-08T12:53:02Z
dc.date.available 2024-07-08T12:53:02Z
dc.date.issued 2011
dc.description Elektronik Portfolyonun Yabancı Dilde Yazma Becerileri Üzerindeki Etkisi
dc.description ÖZ: Bu çalışma elektronik(e-) portfolyonun orta alt yabancı dil seviyesindeki hazırlık sınıfı öğrencilerinin yazma becerileri üzerindeki etkisini araştırmaktır. Bir grup lisans öğrencisi çevrim içi sınıf ortamında elektronik portfolyo oluştururken, diğer bir grup da yazılı dosya şeklinde portfolyo oluşturmuşlardır. “Öğrenme için Motivasyon Stratejileri Anketi” ve “Bilgisayar Tutum Anketi” ile “Bilgisayar Okuryazarlığı Anketi” aracılığıyla veri toplanmıştır. Çalışma ile teknoloji destekli yazma pratiği ile dosyada yazma pratiği karşılaştırmasıyla elektronik ortamın başarıya etkisi hakkında bilgi sunulmuştur. Çalışma sonuçlarına göre 1) Dijital ortam yabancı dil yazma becerilerine olumlu etki etmektedir. 2) Bilgisayar kullanım deneyimi ve bilgisayar sahibi olma bilgisayara karşı tutumu etkilemektedir. 3) Elektronik portfolyo yabancı dil öğretim müfredatında yer alabilir.
dc.description.abstract This study explores the effect of e-portfolio use on developing the writing skills of English language learners who are at the pre-intermediate language proficiency level. The experiment group (n=23), were asked to enroll in an online classroom to keep online portfolios whereas the control group (n=24) kept paper portfolios. `The Motivation Strategies for Learning Questionnaire` and `Computer Attitude Questionnaire `were used in addition to the `Computer Literacy Survey` to collect data. This study provides insights into using portfolio through online writing practice compared with paper-based practice in terms of achievement. The results suggest that 1) The digital environment contributes to language writing skills. 2) Factors of previous computer experience and computer ownership influence computer attitudes. 3) E-portfolio can be integrated into foreign language teaching curricula.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/6373
dc.language.iso en
dc.publisher Ankara University, Journal of Faculty of Educational Sciences,
dc.subject basic english
dc.title The Impact of E-Portfolio on Foreign Language Writing Skills
dc.title.alternative Elektronik Portfolyonun Yabancı Dilde Yazma Becerileri Üzerindeki Etkisi
dc.type Article
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Ertaş, Abdullah
gdc.coar.type text::journal::journal article
relation.isAuthorOfPublication daacf0b0-7f82-4382-a09f-8e60d162407e
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery daacf0b0-7f82-4382-a09f-8e60d162407e
relation.isOrgUnitOfPublication 8b792715-728f-42a9-abba-e7efd76da37e
relation.isOrgUnitOfPublication a3f94eef-eaf3-40c9-bc89-f614613872fe
relation.isOrgUnitOfPublication d645dd03-576f-4ff8-85a8-61290a248097
relation.isOrgUnitOfPublication 9fc70983-6166-4c9a-8abd-5b6045f7579d
relation.isOrgUnitOfPublication 50be38c5-40c4-4d5f-b8e6-463e9514c6dd
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 8b792715-728f-42a9-abba-e7efd76da37e

Files

Collections